Vznik události: | 18. 8. 2017, 10.42.50 h. |
Popis události: | střetnutí vlaku Os 3130 se silničním motorovým vozidlem – osobním automobilem na železničním přejezdu.m. |
Dráha, místo: | dráha železniční, kategorie regionální „Vratimov – Valašské Meziříčí“, železniční stanice Pržno, železniční přejezd P7385, v km 104,994. |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy); České dráhy, a. s. (dopravce vlaku Os 3130); řidička silničního motorového vozidla. |
Následky: | 1 osoba usmrcena; celková škoda 342 600 Kč. |
Bezprostřední příčina: | nedovolené vjetí osobního automobilu na železniční přejezd P7385 v době, kdy se k němu blížil vlak Os 3130 a byla dávána světelná a zvuková výstraha přejezdovým zabezpečovacím zařízením. |
Přispívající faktor: | nebyl Drážní inspekcí zjištěn. |
Zásadní příčina: |
• nerespektování světelné výstrahy, dávané dvěma červenými střídavě přerušovanými světly a zvukové výstrahy, dávané charakteristickým přerušovaným zvukovým signálem nezáměnného významu, přejezdového zabezpečovacího zařízení železničního přejezdu P7385 řidičkou osobního automobilu; |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: | Drážnímu úřadu: ◦ v souladu se zněním předchozího doporučení „Vydání bezpečnostního doporučení“ č. j.: 877/2012/DI, ze dne 14. 11. 2012, a po něm následujících doporučení stejného či obdobného znění, dále v obecném zájmu usilovat, z důvodu zajištění maximální bezpečnosti provozování drážní dopravy a účastníků provozu na pozemních komunikacích, o zvyšování úrovně zabezpečení železničních přejezdů tak, aby při rekonstrukcích a modernizacích tratí, železničních přejezdů, nejen těch zařazených do evropského železničního systému, už bylo projektováno, instalováno a schvalováno pouze přejezdové zabezpečovací zařízení světelné doplněné závorovými břevny; ◦ v návaznosti na již vydaná bezpečnostní doporučení, doplnění železničního přejezdu P7385 zabezpečeného v současné době světelným zabezpečovacím zařízením, o závorová břevna, která z hlediska optické zábrany sníží pravděpodobnost vjezdu řidiče na železniční přejezd při jeho nereagování na světelnou signalizaci železničního přejezdu ve výstraze. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |