Vznik události: | 10. 6. 2017, 9.12.49 h. |
Popis události: | Posunový díl (montážní vůz trakčního vedení) přijížděl po vyloučené 2. staniční koleji od žst. Úvaly k výhybce č. 45 žst. Český Brod, jel nezamýšleně odbočným směrem a vjel do provozované 0. staniční koleje, čímž ohrozil postavenou vlakovou cestu protijedoucího vlaku Os 9320. |
Dráha, místo: | dráha železniční, kategorie celostátní, Česká Třebová – Praha Libeň, železniční stanice Český Brod, staniční kolej č. 2, výhybka č. 45, km 377,795. |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy); České dráhy, a. s. (dopravce vlaku Os 9320); MONZAS, s. r. o. (cizí právní subjekt provádějící práce na výhybce č. 45); STRABAG Rail, a. s., (cizí právní subjekt provádějící práce na výhybce č. 45). |
Následky: | k újmě na zdraví nedošlo, škoda nevznikla. |
Bezprostřední příčina: | nezamýšlená jízda montážního vozu trakčního vedení přes výhybku č. 45 přestavenou do nesprávného (odbočného) směru. |
Přispívající faktor: | nebyl Drážní inspekcí zjištěn. |
Zásadní příčina: |
• nedovolené ruční přestavení výhybky č. 45 žst. Český Brod pracovníky stavby při prováděných pracích do nesprávného (odbočného) směru a její ponechání v této poloze v době pojíždění výhybky montážním vozem trakčního vedení; |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: |
Drážnímu úřadu: • přijetí opatření, které zajistí doplnění železničního přejezdu P2969 zabezpečeného v současné době světelným zabezpečovacím zařízením o závorová břevna, která z hlediska optické zábrany sníží pravděpodobnost vjezdu řidiče na železniční přejezd při jeho nereagování na světelnou signalizaci železničního přejezdu ve výstraze. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |