EN Česky

Vznik události: 15. 1. 2021, 6:21 h.
Popis události: srážka (najetí) tramvajového vlaku linky č. 8, kurz 103, se stojícím tramvajovým vlakem téže linky, kurz 116.
Dráha, místo: dráha tramvajová Dopravní podnik Ostrava, a. s., ul. Nádražní před křižovatkou s ulicí 28. října.
Zúčastněni: Dopravní podnik Ostrava, a. s. (provozovatel dráhy a dopravce obou tramvajových vlaků).
Následky: 11 zraněných osob;
celková škoda 20 292 337 Kč.
Bezprostřední příčina: nedodržení podmínek jízdy podle rozhledových poměrů osobou řídící drážní vozidlo linky č. 8, kurz 103, při jízdě drážních vozidel dráhy tramvajové na vzájemnou vzdálenost.
Přispívající faktor: nevěnování se řízení tramvajového vlaku osobou řídící drážní vozidlo linky č. 8, kurz 103, které bylo ovlivněno její únavou.
Systémová příčina: nebyla Drážní inspekcí zjištěna.
Bezpečnostní doporučení: Drážnímu správnímu úřadu, kterým je v přenesené působnosti zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, v platném znění, Magistrát města Ostravy:
• v rámci své činnosti ve věcech drah přijmout odpovídající opatření, aby dopravce Dopravní podnik Ostrava, a. s., při rozvrhování pracovní doby osob řídících drážní vozidlo neaplikoval ustanovení § 17 odst. 2 Nařízení vlády č. 589/2006 Sb., kterým se stanoví odchylná úprava pracovní doby a odpočinku zaměstnanců v dopravě, v platném znění, jímž lze zkrátit nepřetržitý odpočinek mezi dvěma směnami toho kterého zaměstnance pod hranici 11 h stanovenou zákonem č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění, resp. § 17 odst. 1 Nařízení vlády č. 589/2006 Sb., kterým se stanoví odchylná úprava pracovní doby a odpočinku zaměstnanců v dopravě, v platném znění, v plném rozsahu, ale v maximálně možné snížené míře.

Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné události
'