Vznik události: | 15. 1. 2021, 6:21 h. |
Popis události: | srážka (najetí) tramvajového vlaku linky č. 8, kurz 103, se stojícím tramvajovým vlakem téže linky, kurz 116. |
Dráha, místo: | dráha tramvajová Dopravní podnik Ostrava, a. s., ul. Nádražní před křižovatkou s ulicí 28. října. |
Zúčastněni: | Dopravní podnik Ostrava, a. s. (provozovatel dráhy a dopravce obou tramvajových vlaků). |
Následky: | 11 zraněných osob; celková škoda 20 292 337 Kč. |
Bezprostřední příčina: | nedodržení podmínek jízdy podle rozhledových poměrů osobou řídící drážní vozidlo linky č. 8, kurz 103, při jízdě drážních vozidel dráhy tramvajové na vzájemnou vzdálenost. |
Přispívající faktor: | nevěnování se řízení tramvajového vlaku osobou řídící drážní vozidlo linky č. 8, kurz 103, které bylo ovlivněno její únavou. |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: | Drážnímu správnímu úřadu, kterým je v přenesené působnosti zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, v platném znění, Magistrát města Ostravy: • v rámci své činnosti ve věcech drah přijmout odpovídající opatření, aby dopravce Dopravní podnik Ostrava, a. s., při rozvrhování pracovní doby osob řídících drážní vozidlo neaplikoval ustanovení § 17 odst. 2 Nařízení vlády č. 589/2006 Sb., kterým se stanoví odchylná úprava pracovní doby a odpočinku zaměstnanců v dopravě, v platném znění, jímž lze zkrátit nepřetržitý odpočinek mezi dvěma směnami toho kterého zaměstnance pod hranici 11 h stanovenou zákonem č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v platném znění, resp. § 17 odst. 1 Nařízení vlády č. 589/2006 Sb., kterým se stanoví odchylná úprava pracovní doby a odpočinku zaměstnanců v dopravě, v platném znění, v plném rozsahu, ale v maximálně možné snížené míře. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné události |