krátké zprávy

21. nehoda na přejezdu

20. 01. 2010 – 

V 16.25 hodin se mezi stanicemi Bělčice a zastávkou Slavětín u Březnice střetl osobní vlak Strakonice-Březnice s osobním automobilem. Nehoda se obešla bez zranění, škoda na vlaku činí 5 a na automobilu  100 tisíc korun. Přejezd, na kterém došlo k nehodě, je zabezpečen pouze výstražnými kříži, je tedy pouze a jen na řidiči automobilu, aby se přesvědčil, zda může koleje bezpečně přejet. Jedná se letos o 21. nehodu na přejezdu. Při těch předchozích zahynulo již 5 osob, dalších 7 osob utrpělo zranění (po jedné letošní nehodě dodatečně zemřel muž, čili dříve zveřejněný počet 4 mrtví a 8 zraněných již neplatí).

 

Nehod na přejezdech letos přibývá

20. 01. 2010 – 

V 6.11 hodin se na přejezdu zabezpečeném pouze výstražnými kříži mezi stanicemi Sobotka a Libošovice střetnul osobní vlak jedoucí ze Mšena do Staré Paky s osobním automobilem. Nehoda se obešla bez zranění, škoda na vlaku činí 20, na automobilu 100 tisíc, provoz byl obnoven 8.45.

Jedná se o 20. nehodu na železničním přejezdu v letošním roce; v průměru tedy připadá jedna nehoda na jeden den. V letošním roce již na přejezdech vyhasly 4 lidské životy a dalších 8 osob utrpělo zranění, přitom u žádné nehody se nedá hovořit o byť jen částečné příčině na straně železnice.

 

Nehoda na přejezdu v Karlových Varech

20. 01. 2010 – 

V 5.16 hodin se na přejezdu v Karlových Varech střetnul osobní vlak jedoucí z Karlových Varů do Bečova nad Teplou s osobním automobilem. Nehoda se stala na přejezdu zabezpečeném výstražnou signalizací se závorami a obešla se bez zranění. Podnapilý řidič přerazil břevno spuštěných závor a vjel na koleje. Přijíždějící vlak automobil odhodil tak, že naboural služební automobil Policie ČR, která stála na druhé straně přejezdu. Škoda na vlaku činí 100, na kolejích 7, na automobilu 20 a na služebním automobilu policie 35 tisíc korun. Příčina nehody není evidentně na straně železnice. Provoz byl obnoven v 6.45 hodin.

 

Vykolejení vlaku v Kolíně

20. 01. 2010 – 

V noci z úterý na středu ve 23.11 hodin vykolejilo v Kolíně 7 vozů nákladního vlaku odjíždějícího směr Pardubice. Nehoda se obešla bez zranění, škoda na vlaku se odhaduje na 400 tisíc, na kolejích pak 800 tisíc korun. Nehoda zcela zastavila provoz na trati mezi Kolínem a Zábořím nad Labem, ve 3.45 hodin byla zprovozněna alespoň jedna ze dvou kolejí. Druhá kolej by mohla být podle velmi optimistických předpokladů zprovozněna ještě dnes. I když je šetření nehody teprve v počátku, je již nyní jisté, že lokomotiva nákladního vlaku minula návěstidlo zakazující další jízdu. Důvody, proč se tak stalo, nyní zkoumáme; zřejmě půjde o chybu člověka, ale nyní nemůžeme vyloučit také selhání techniky.

 

Střetnutí na přejezdu v Jindřichově Hradci

18. 01. 2010 – 

V 16.14 hodin se na přejezdu zabezepčeném světelnou signalizací (bez závor) v Jindřichově Hradci střetl osobní vlak jedoucí z Veselí nad Lužnicí do Počátek-Žirovnice s osobním automobilem. Nehoda se obešla bez zranění. Provoz na trati byl přerušen do 17.30 hodin. V tento okamžik nic nenasvědčuje tomu, že by signalizace nefungovala; nicméně tato skutečnost bude ještě prověřena.

 

2 mrtví na přejezdu u Troubska

18. 01. 2010 – 

Ve 13.58 hodin se na přejezdu zabezpečeném výstražnými světly bez závor v Troubsku na Brněnsku střetl osobní vlak jedoucí z Brna do Jihlavy s osobním autem. Podle prvotních informací jsou na místě 2 mrtví. Odhad škody na vlaku činí 50 tisíc Kč, další škody dosud nejsou odhadnuty. Strojvedoucí vypověděl, že asi 10 metrů před železničním přejezdem spatřil osobní automobil, který mu vjel přímo před čelo motorového vozu. I přes použití rychlobrzdy vlak ujel ještě dalších 263 metrů, než zastavil. Alkohol u strojvedoucího je negativní. Přejezd nevykazuje žádné známky poruchy, není důvod předpokládat jeho špatnou funkci. Nicméně i přes to bude provedena jeho komisionální zkouška.

 

Nehoda na přejezdu u Třeboně

14. 01. 2010 – 

Ve 12.10 hodin se na železničním přejezdu mezi stanicemi Lomnice nad Lužnicí a Třeboň střetnul osobní vlak jedoucí z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic s osobním automobilem. Při nehodě byl zraněn řidič osobního automobilu (těžce) a spolujezdec. Škoda na automobilu činí 10 tisíc korun, na vlaku 1,3 mil. Kč (jedná se o vlak Regionova, který byl nedávno uveden do provozu). V době nehody byla výstražná světla na přejezdu v činnosti; zřejmě tedy nepůjde o chybu na straně železnice. Provoz byl obnoven v 15.52 hodin.

 

Usmrcený zaměstnanec v Praze-Holešovicích

14. 01. 2010 – 

Ve 12.46 hodin usmrtil v železniční stanici Praha-Holešovice vlak EuroCity Jan Jesenius jedoucí z Budapešti do Hamburku zaměstnance SŽDC. Podle zjištění se jednalo o muže (1955), který se svými kolegy vymetal výhybky. I když je šetření nehody teprve v počátku, vše nasvědčuje tomu, že se jedná o chybu postiženého - 3 zaměstnanci šli vymetat výhybku, aniž by počkali na svého kolegu, který se šel domluvit s výpravčím stanice, jakým způsobem je bude informovat o blížícím se vlaku. Ještě před jeho návratem se ale přiblížil vlak, 2 zaměstnanci před ním stačili uskočit, třetí to bohužel nestihl. Protože se nehoda stala ve stanici, provoz nebyl přerušen, jen vlak EuroCity Jan Jesenius odjel ze stanice se zpožděním 131 minut.

 

Nehoda na přejezdu v Novém Městě na Moravě

12. 01. 2010 – 

V 9.05 hodin se v Novém Městě na Moravě na přejezdu zabezpečeném výstražnými světly (bez závor) střetl osobní vlak jedoucí ze Žďáru nad Sázavou do Tišnova s osobním automobilem. Při nehodě byl lehce zraněn (otřes mozku) řidič osobního automobilu (1945), škoda na vlaku činí asi 400, na automobilu 150 tisíc korun. Provoz na železnici byl obnoven v 11.50 hodin. Při šetření vyšlo najevo, že v době nehody byla výstražná světla na přejezdu v činnosti. Příčina nehody tedy není na straně železnice.

 

Smrtelná nehoda na přejezdu na Zlínsku

05. 01. 2010 – 

Ve 12.45 hodin se na přejezdu v Huštěnovicích na trati Přerov-Břeclav střetl expres Velehrad z Prahy do Luhačovic s osobou (ženou) vedoucí jízdní kolo. Žena (1953) na místě zemřela. Nehoda se stala v době, kdy byly závory na přejezdu sklopeny (to potvrdily i záznamy ze zabezpečovacího zařízení). Strojvedoucí vypověděl, že ženu viděl na vzdálenost asi 50 metrů a vzápětí ji zachytil levým nárazníkem (vlak jel rychlostí 140 kilometrů v hodině, tzn. od okamžiku, kdy strojvedoucí ženu spatřil, do střetu neuplynuly ani 2 sekundy). Příčina nehody tedy není na straně železnice. Provoz na trati byl do 14.50 hodin veden po jedné koleji.

 

1 mrtvý a 1 zraněný na přejezdu u Žatce

04. 01. 2010 – 

V 8.00 hodin se mezi stanicemi Libočany a Žatec západ střetl na přejezdu zabezpečeném výstražnými kříži rychlík z Plzně do Mostu s osobním automobilem Kia. Při nehodě zemřel spolujezdec v automobilu, řidička byla těžce zraněna. Škoda na automobilu činí 200, na vlaku 50 a na kolejích 5 tisíc korun. Provoz na trati byl přerušen do 11.00 hodin. I když šetření nehody teprve začíná, podle prvotních poznatků zřejmě nebude příčina na straně železnice - přejezd byl řádně zabezpečen výstražnými kříži a byly na něm výborné rozhledové podmínky.

 

První nehoda na přejezdu v roce 2010

01. 01. 2010 – 

Hned 1. ledna v 5.40 hodin ráno se stala první nehoda na železničním přejezdu v letošním roce. Osobní vlak jedoucí ze Vsetína do Velkých Karlovic se na železničním přejezdu se světly bez závor v Halenkově střetl s mužem (1939), kterého zranil. Provoz na trati byl přerušen do 7.10 hodin. Podle výpovědi strojvedoucího byla výstražná světla v činnosti; muž na ně reagoval, ale při chůzi se zastavil příliš blízko koleje a souprava ho zachytila. Komisionální přezkoušení přejezdového zabezpečovacího zařízení potvrdilo jeho správnou činnost. Příčina tedy není na straně železnice.

 

Nehoda na přechodu v Písku

16. 12. 2009 – 

Dnes ve 13.54 hodin srazil na přechodu pro chodce v Písku osobní vlak jedoucí z Ražic do Tábora manželský pár, který přecházel koleje. Muž (1937) byl na místě mrtvý, jeho žena byla těžce zraněna. Nehoda se stala na přechodu pro chodce, který byl řádně označen výstražnými kříži. Také rozhledové poměry na přechodu jsou dostatečné. Dvě svědkyně tragédie vypověděly, že i když vlak houkal, manželé mu nevěnovali pozornost a zabráni do hovoru mezi sebou vešli přímo před přijíždějící soupravu. Podle všeho tedy nepůjde o pochybení na straně železnice. Provoz na jednokolejné trati byl obnoven v 16.00 hodin.

 

V Úvalech zemřel muž, vešel přímo před projíždějící rychlík

06. 12. 2009 – 

V železniční stanici Úvaly srazil v 10.48 hodin rychlík Bečva jedoucí z Horní Lidče do Prahy muže (1953), který přecházel koleje ve stanici v místech, kde je to zakázané. Muž byl na místě mrtvý, škoda na vlaku činí 5 tisíc korun. Provoz ve stanici byl omezen do 14.08 hodin, kdy skončily odklizovací práce (vlaky jezdily kolem místa nehody po jiných kolejích).

Jak vyplynulo ze šetření Drážní inspekce, příčinou nehody bylo porušení zákona o dráhách ze strany postiženého, který vstoupil do prostoru dráhy, které je veřejnosti nepřístupné. Navíc je v Úvalech řádně tabulemi zdůrazněno cestujím, že nesmí vstupovat do kolejiště.

 

Vykolejený vlak v Kolíně

28. 11. 2009 – 

V 6.28 hodin vykolejil při vjezdu do stanice Kolín osobní vlak jedoucí z Prahy do Pardubic. Nehoda se obešla bez zranění, provoz nebyl přerušen. Škoda na vlaku se odhaduje na 800 tisíc korun - vykolejil první vůz (řídící vůz) všemi nápravami, druhý vůz (vložený) vykolejil první nápravou; oprava kolejí si vyžádá cca 1 milión korun (popraskaná výhybka). Podle prvotních poznatků vlak vykolejil z důvodu podhození výhybky (výhybka se přehodila v okamžiku, kdy po ní jel vlak). Příčina je buď selhání techniky, nebo člověka. Zjišťujeme podrobnosti.

 

Nahoru