krátké zprávy

Nehoda na přejezdu u Mirošova

09. 02. 2010 – 

Dnes ve 12.55 mezi zastávkami Mirošov město a Příkosice zastávka došlo ke střetu osobního vlaku s osobním automobilem. Nehoda se stala na železničním přejezdu zabezpečeném pouze výstražnými kříži. Předběžně odhadnutá škoda na vlaku je 40, na autě 20 tisíc korun. Provoz byl obnoven ve 14.40.

 

Další nehoda na přejezdu

04. 02. 2010 – 

Ve 12.55 se v Chrastavě na Liberecku střetnul osobní vlak jedoucí ze Žitavy do Liberce s osobním automobilem. Nehoda se obešla bez zranění. Škoda na vlaku činí 70 tisíc, na automobilu 50 tisíc korun. Nehoda se stala na přejezdu zabezpečeném výstražnou světelnou signalizací (bez závor), která byla v době nehody v činnosti. Příčina tedy nebude na straně železnice. Provoz na trati byl obnoven v 15.55 hodin. Jak DI informovala včera, počet nehod na přejezdech letos dramaticky stoupá. Například včera se odehrálo hned 5 nehod na přejezdech, což je rekord od roku 2003, kdy DI vznikla (nikdy před tím jsme neměli 5 střetnutí během jednoho dne). DI proto žádá řidiče, aby se chovali odpovědně (ne kvůli zákonu, ale kvůli vlastnímu zdraví).

 

29. 1. 2010 Střetnutí na přejezdu v Kolíně: zranění a vysoká škoda

29. 01. 2010 – 

Ve 4.20 hodin se na železničním přejezdu v Kolíně střetnul osobní vlak z Kolína do Ledečka s kamionem převážejícím automobily. Při nehodě byl lehce zraněn řidič kamionu a vlak vykolejil. Škoda na vlaku činí 3 miliony korun, na trati 500 tisíc a na kamionu a jeho nákladu 2 miliony korun. Přejezd je zabezpečen výstražnou signalizací bez závor a podle všeho byla světla v době nehody v činnosti. Příčina nehody tedy zřejmě nebude na straně železnice. Provoz na trati bude obnoven nejdříve zítra - během odstraňování následků došlo k zavátí tratě, takže se čeká na sněhovou frézu.

 

28. 1. 2010 Nehoda na přejezdu u Hustopečí

28. 01. 2010 – 

V 10.26 hodin se mezi stanicemi Šakvice a Hustopeče u Brna střetnul motorový osobní vlak s osobním automobilem. Při nehodě byl lehce zraněn řidič automobilu (1978), spolujezdec (1978) utrpěl těžké zranění. Škoda na automobilu činí 50, na vlaku 50 a na zařízení dráhy (uražený výstražný kříž) 2 tisíce korun. Provoz byl obnoven ve 13.00 hodin. Nehoda se stala na přejezdu zabezpečeném pouze výstražným křížem (se značkou Stůj, dej přednost v jízdě!). Rozhledové poměry na přejezdu jsou vynikající; příčina nehody není na straně železnice.

 

28. 1. 2010 Smrt na přejezdu u Chocně

28. 01. 2010 – 

V 8.33 hodin se mezi stanicí Újezd u Chocně a zastávkou Plchůvky střetnul nákladní vlak s osobním automobilem. Při nehodě byl usmrcen řidič automobilu (1975). Škoda na automobilu činí 150 a na lokomotivě také 150 tisíc korun. Provoz byl obnoven ve 13.36 hodin. Nehoda se stala na přejezdu zabezpečeném pouze výstražným křížem; rozhledové poměry na přejezdu jsou v souladu s normou, tudíž řidič měl dostatečný výhled na trať, po níž se blížil vlak. Příčina tedy není na straně železnice.

 

U Přerova stojí vykolejený vlak

22. 01. 2010 – 

Dnes v noci ve 23.55 hodin vykolejil mezi stanicemi Prosenice a Přerov nákladní vlak jedním vozem (12. vůz z celkových 19). Nehoda se obešla bez zranění. Strojvedoucí zaznamenal pokles tlaku v brzdovém potrubí, proto zastavil. Nicméně i přes to táhl vykolejený vůz přibližně 2 kilometry. Doprava na dvojkolejné trati je omezena, vlaky jezdí pouze na jedné koleji (jedná se o směr z Přerova na Ostravu, provoz na trati Olomouc-Ostrava není nijak omezen). Omezení provozu se předpokládá minimálně do odpoledních hodin. Strojvedoucí nepřekročil povolenou rychlost (jel rychlostí 90 kilometrů v hodině). Příčina nehody tedy bude buď závada na kolejích nebo na voze (případně jejich kombinace). Škoda se nyní vyčísluje.

 

21. nehoda na přejezdu

20. 01. 2010 – 

V 16.25 hodin se mezi stanicemi Bělčice a zastávkou Slavětín u Březnice střetl osobní vlak Strakonice-Březnice s osobním automobilem. Nehoda se obešla bez zranění, škoda na vlaku činí 5 a na automobilu  100 tisíc korun. Přejezd, na kterém došlo k nehodě, je zabezpečen pouze výstražnými kříži, je tedy pouze a jen na řidiči automobilu, aby se přesvědčil, zda může koleje bezpečně přejet. Jedná se letos o 21. nehodu na přejezdu. Při těch předchozích zahynulo již 5 osob, dalších 7 osob utrpělo zranění (po jedné letošní nehodě dodatečně zemřel muž, čili dříve zveřejněný počet 4 mrtví a 8 zraněných již neplatí).

 

Nehod na přejezdech letos přibývá

20. 01. 2010 – 

V 6.11 hodin se na přejezdu zabezpečeném pouze výstražnými kříži mezi stanicemi Sobotka a Libošovice střetnul osobní vlak jedoucí ze Mšena do Staré Paky s osobním automobilem. Nehoda se obešla bez zranění, škoda na vlaku činí 20, na automobilu 100 tisíc, provoz byl obnoven 8.45.

Jedná se o 20. nehodu na železničním přejezdu v letošním roce; v průměru tedy připadá jedna nehoda na jeden den. V letošním roce již na přejezdech vyhasly 4 lidské životy a dalších 8 osob utrpělo zranění, přitom u žádné nehody se nedá hovořit o byť jen částečné příčině na straně železnice.

 

Nehoda na přejezdu v Karlových Varech

20. 01. 2010 – 

V 5.16 hodin se na přejezdu v Karlových Varech střetnul osobní vlak jedoucí z Karlových Varů do Bečova nad Teplou s osobním automobilem. Nehoda se stala na přejezdu zabezpečeném výstražnou signalizací se závorami a obešla se bez zranění. Podnapilý řidič přerazil břevno spuštěných závor a vjel na koleje. Přijíždějící vlak automobil odhodil tak, že naboural služební automobil Policie ČR, která stála na druhé straně přejezdu. Škoda na vlaku činí 100, na kolejích 7, na automobilu 20 a na služebním automobilu policie 35 tisíc korun. Příčina nehody není evidentně na straně železnice. Provoz byl obnoven v 6.45 hodin.

 

Vykolejení vlaku v Kolíně

20. 01. 2010 – 

V noci z úterý na středu ve 23.11 hodin vykolejilo v Kolíně 7 vozů nákladního vlaku odjíždějícího směr Pardubice. Nehoda se obešla bez zranění, škoda na vlaku se odhaduje na 400 tisíc, na kolejích pak 800 tisíc korun. Nehoda zcela zastavila provoz na trati mezi Kolínem a Zábořím nad Labem, ve 3.45 hodin byla zprovozněna alespoň jedna ze dvou kolejí. Druhá kolej by mohla být podle velmi optimistických předpokladů zprovozněna ještě dnes. I když je šetření nehody teprve v počátku, je již nyní jisté, že lokomotiva nákladního vlaku minula návěstidlo zakazující další jízdu. Důvody, proč se tak stalo, nyní zkoumáme; zřejmě půjde o chybu člověka, ale nyní nemůžeme vyloučit také selhání techniky.

 

Střetnutí na přejezdu v Jindřichově Hradci

18. 01. 2010 – 

V 16.14 hodin se na přejezdu zabezepčeném světelnou signalizací (bez závor) v Jindřichově Hradci střetl osobní vlak jedoucí z Veselí nad Lužnicí do Počátek-Žirovnice s osobním automobilem. Nehoda se obešla bez zranění. Provoz na trati byl přerušen do 17.30 hodin. V tento okamžik nic nenasvědčuje tomu, že by signalizace nefungovala; nicméně tato skutečnost bude ještě prověřena.

 

2 mrtví na přejezdu u Troubska

18. 01. 2010 – 

Ve 13.58 hodin se na přejezdu zabezpečeném výstražnými světly bez závor v Troubsku na Brněnsku střetl osobní vlak jedoucí z Brna do Jihlavy s osobním autem. Podle prvotních informací jsou na místě 2 mrtví. Odhad škody na vlaku činí 50 tisíc Kč, další škody dosud nejsou odhadnuty. Strojvedoucí vypověděl, že asi 10 metrů před železničním přejezdem spatřil osobní automobil, který mu vjel přímo před čelo motorového vozu. I přes použití rychlobrzdy vlak ujel ještě dalších 263 metrů, než zastavil. Alkohol u strojvedoucího je negativní. Přejezd nevykazuje žádné známky poruchy, není důvod předpokládat jeho špatnou funkci. Nicméně i přes to bude provedena jeho komisionální zkouška.

 

Nehoda na přejezdu u Třeboně

14. 01. 2010 – 

Ve 12.10 hodin se na železničním přejezdu mezi stanicemi Lomnice nad Lužnicí a Třeboň střetnul osobní vlak jedoucí z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic s osobním automobilem. Při nehodě byl zraněn řidič osobního automobilu (těžce) a spolujezdec. Škoda na automobilu činí 10 tisíc korun, na vlaku 1,3 mil. Kč (jedná se o vlak Regionova, který byl nedávno uveden do provozu). V době nehody byla výstražná světla na přejezdu v činnosti; zřejmě tedy nepůjde o chybu na straně železnice. Provoz byl obnoven v 15.52 hodin.

 

Usmrcený zaměstnanec v Praze-Holešovicích

14. 01. 2010 – 

Ve 12.46 hodin usmrtil v železniční stanici Praha-Holešovice vlak EuroCity Jan Jesenius jedoucí z Budapešti do Hamburku zaměstnance SŽDC. Podle zjištění se jednalo o muže (1955), který se svými kolegy vymetal výhybky. I když je šetření nehody teprve v počátku, vše nasvědčuje tomu, že se jedná o chybu postiženého - 3 zaměstnanci šli vymetat výhybku, aniž by počkali na svého kolegu, který se šel domluvit s výpravčím stanice, jakým způsobem je bude informovat o blížícím se vlaku. Ještě před jeho návratem se ale přiblížil vlak, 2 zaměstnanci před ním stačili uskočit, třetí to bohužel nestihl. Protože se nehoda stala ve stanici, provoz nebyl přerušen, jen vlak EuroCity Jan Jesenius odjel ze stanice se zpožděním 131 minut.

 

Nehoda na přejezdu v Novém Městě na Moravě

12. 01. 2010 – 

V 9.05 hodin se v Novém Městě na Moravě na přejezdu zabezpečeném výstražnými světly (bez závor) střetl osobní vlak jedoucí ze Žďáru nad Sázavou do Tišnova s osobním automobilem. Při nehodě byl lehce zraněn (otřes mozku) řidič osobního automobilu (1945), škoda na vlaku činí asi 400, na automobilu 150 tisíc korun. Provoz na železnici byl obnoven v 11.50 hodin. Při šetření vyšlo najevo, že v době nehody byla výstražná světla na přejezdu v činnosti. Příčina nehody tedy není na straně železnice.

 

Nahoru