krátké zprávy

Jeden mrtvý a tři zranění během pěti minut na Valašsku

10. 06. 2010 – 

V průběhu pěti minut se včera na Valašsku udály dvě nehody na železničních přejezdech. V 19.09 hodin se na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor) střetl osobní vlak s dítětem, které přejíždělo přes přejezd na koloběžce. Vlak jedoucí mezi Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm dítě zachytil a odhodil na vedlejší kolej, po které se blížil vlak na trase Valašské Meziříčí – Ostrava. Dítě při nehodě utrpělo zranění hlavy a bylo převezeno do nemocnice. Provoz na trati byl obnoven v 21.25.

Druhá nehoda se stala v 19.14 mezi stanicí Branky na Moravě a zastávkou Police u Valašského Meziříčí. Zde se na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor) střetl osobní automobil Opel s vlakem jedoucím z Kojetína do Valašského Meziříčí. Při nehodě zahynul nezletilý řidič osobního automobilu a dva mladiství spolujezdci byli vážně zraněni a transportováni do nemocnice. Odhadnutá hmotná škoda této nehody je 130 000 Kč (vlak 100 tis., auto 20 tis., trať 10 tis.). Provoz na trati byl obnoven v 22.20. V obou případech bylo zabezpečovací zařízení v činnosti.

 

Střetnutí na přejezdu u Chlumčan u Dobřan

04. 06. 2010 – 

Dnes v 7.30 hodin se mezi stanicí Chlumčany u Dobřan a Přeštice-Zastávka srazil spěšný vlak (Plzeň hl. n. - Klatovy) s osobním automobilem Renault. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor), která byla v době nehody v činnosti. Při nehodě byl usmrcen řidič automobilu. Vzniklá škoda na vlaku je odhadnuta na 200 000 Kč. Vůz byl totálně zdemolován.

 

Střet vlaku s osobami v Blansku

31. 05. 2010 – 

Dnes v 11.02 hodin se v železniční stanici Blansko střetl mezinárodní vlak EuroCity 75 Franz Schubert (Praha - Vídeňské Nové Město) s osobami v místě, kde je služební přechod přes koleje. Přechod přes koleje je označen zákazem vstupu. Při nehodě byla usmrcena žena (1987) a lehce zraněn její syn (2006). Provoz na trati byl v 13.17 hodin plně obnoven. V letošním roce se jedná již o 111. střet vlaku s osobou, což je o 11 % více než za stejné období roku 2009. Za prvních pět měsíců letošního roku při těchto nehodách zahynulo 81 lidí a 30 bylo zraněno.

 

Srážka vlaku s osobním automobilem u Šluknova

17. 05. 2010 – 

Dnes v 9.59 se mezi stanicí Šluknov a zastávkou Šluknov zastávka střetl osobní vlak (Děčín hlavní nádraží - Dolní Poustevna) s osobním automobilem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor), která byla v době nehody v činnosti. Při nehodě byl usmrcen řidič osobního automobilu a vznikla hmotná škoda, která je odhadnuta na 260 000 Kč (200 tis. vlak, 60 tis. automobil). Provoz na trati byl přerušen od 9.59 do 12.20 hodin.

 

Střetnutí na železničním přejezdu u Trutnova

13. 05. 2010 – 

Dnes ve 13.52 hodin se na železničním přejezdu mezi zastávkou Vlčice a stanicí Trutnov hlavní nádraží střetl spěšný vlak (Chlumec nad Cidlinou - Trutnov hlavní nádraží) s osobním automobilem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor), která byla v době nehody v činnosti. Při nehodě byl zraněn řidič (1947) automobilu. Vzniklá škoda je odhadnuta na 113 000 (50 vlak, 13 trať, 50 auto). Provoz na trati byl obnoven v 16.25.

 

Černý pátek na železničních přejezdech (přechodech)

08. 05. 2010 – 

V pátek 7. května se udály dvě tragické nehody na železničních přejezdech (přechodech), při nichž zahynuli dva lidé a jeden člověk byl těžce zraněn.
První nehoda se stala v 17.20 hodin na železničním přejezdu mezi stanicemi Studenec a Pozďatín, kde se střetl osobní vlak (Studenec - Křížanov) s osobním automobilem značky Ford s přívěsným vozíkem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném pouze výstražnými kříži, které byly doplňěny dopravní značkou „STOP“. Rozhledové poměry na přejezdu byly v pořádku. Při střetnutí byl usmrcen řidič automobilu (1964) a vážně zraněn spolujezdec (1976), který byl letecky transportován do nemocnice. Vzniklá škoda je odhadnuta na 220 000 Kč (120 tis. vlak, 100 tis. auto). Doprava na trati byla přerušena do 21:50 hodin.
Další tragická nehoda se udála krátce před půlnocí (23.05) mezi zastávkou Ropice zastávka a stanicí Český Těšín. Na železničním přechodu se zde střetl rychlík jedoucí z Košic do Chebu s cyklistou, který nehodu nepřežil. Železniční přechod byl zabezpečen světelnou výstražnou signalizací, která byla doplněna závorami. Zabezpečovací zařízení bylo v době nehody v činnosti. Provoz na trati byl přerušen do 2.13 hodin.

 

Tatra převážející hnojivo se střetla s vlakem

22. 04. 2010 – 

Dnes v 12.34 hodin se na železničním přejezdu u zastávky Poříčí nad Sázavou střetl osobní vlak (Praha – Čerčany) s nákladním automobilem Tatra naloženým dusičnanem amonným (ledek amonný). Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor), která byla v době nehody v činnosti. Při střetnutí byl zraněn řidič nákladního automobilu a šet dětí utrpělo vlivem nehody šok a bylo převezeno na pozorování. Při nehodě se vysypalo část nákladu a vykolejila lokomotiva a první vůz vlaku. V průběhu odpoledne probíhaly odklízecí práce a nakolejení vlaku.Provoz na trati byl obnoven v 20.15.

 

Nekontrolované ujetí drezíny směrem do Polska

19. 04. 2010 – 

Dnes ve 13.30 došlo ve stanici Meziměstí k ujetí drezíny (MUV 69) směrem do Polska. Drezína během nekontrolované jízdy dojela 700 metrů za polskou hranici a projela tři železniční přejezdy. První přejezd je zabezpečen světelnou signalicí se závorami, která byla v době průjezdu v činnosti. Druhý přejezd, který je zabezepečen pouze světelnou signalizací (bez závor) již výstrahu nesignalizoval. V třetím případě se jednalo o přejezd zabezpečen pouze výstražnými kříži. Vozidlo bylo nalezeno bez strojvedoucího, který vypadl v průběhu jízdy. Strojvedoucí (1956) byl nalezen mrtev vedle trati. Předběžnou příčinou smrti je zástava srdce. Provoz na trati byl obnoven v 16.15 hodin.

 

Vykolejení vlaku v Golčově Jeníkově

16. 04. 2010 – 

V 10.59 vykolejil na výhybce ve stanici Golčův Jeníkov (trať Kolín-Havlíčkův Brod) nákladní vlak jedoucí v trase Drážďany-Budapešť. V tuto chvíli je vykolejená pouze lokomotiva vlaku, ale není vyloučeno, že další vozy při jízdě vykolejily a opět se samy nakolejily (to se zjistí podrobným ohledáním místa). Předběžná škoda na trati činí 300, na lokomotivě 100 tisíc korun. Provoz na trati není přerušen, jen omezen.

 

Srážka vlaku s bagrem v Praze

26. 03. 2010 – 

V 7.21 hodin se u přejezdu u zastávky Praha-Velká Chuchle (trať Praha-Beroun-Plzeň) srazil soupravový vlak (osobní souprava bez cestujících) s bagrem. Při nehodě byl lehce zraněn řidič bagru (1973), škoda na lokomotivě činí 400 a na bagru 30 tisíc korun (škoda na trati není dosud vyčíslena). Provoz na trati byl přerušen do 8.12 hodin, nyní již vlaky místem projíždí. I když je šetření teprve na začátku, podle všeho nepůjde o příčinu na straně železnice (bagr pracoval mimo profil trati na propusti, ale při práci se otočila jeho lžíce nad trať v okmažiku, kdy projížděl vlak).

 

Střet nákladního automobilu s vlakem v Karlových Varech

25. 03. 2010 – 

Dnes v 13.18 hodin se mezi zastávkou Karlovy Vary-Dvory a stanicí Chodov střetl soupravový vlak (bez cestujících) jedoucí do stanice Nové Sedlo u Lokte, odkud měl vyjet na svou pravidelnou trasu do Lokte-předměstí, s nákladním automobilem Tatra. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor), která byla v době nehody v činnosti. Ve vlaku jel pouze strojvedoucí a strojvedoucí v přípravě, kteří byli při nehodě zraněni a následně převezeni do nemocnice. Řidič nákladního vozu vyvázl z nehody bez zranění. Při střetu došlo k vykolejení motorového vlaku a poškození stožáru trakčního vedení. Nákladní vůz zůstal po nehodě převrácený na bok. Předběžný odhad škody činí na vlaku 1 700 00 Kč, trati 400 000 Kč a na automobilu 800 000 Kč. Provoz na trati byl přerušen do 18.33 hodin.

 

Srážka tramvají v Ostravě-Dubině

23. 03. 2010 – 

Dnes ve 14.22 se ve smyčce Dubina Interspar v Ostravě srazily tramvaje linek č. 10 a č. 17. Při nehodě byla zraněna řidička (1980) tramvaje č. 10 a 3 cestující (2 ženy a 1 muž). Všechna zranění jsou lehká. Celková odhadnutá škoda na tramvajích činí 800 000 Kč (300 000,- tramvaj č. 17; 500 000,- tramvaj č. 10). Provoz na tramvajové smyčce byl obnoven v 16 hodin.

 

Ulomená zdrž rychlíku

12. 03. 2010 – 

Ve čtvrtek se v 9.25 hodin mezi stanicemi Brodek u Přerova a Přerov při jízdě rychlíku Olomouc-Brno ulomila zdrž, která následně prorazila okno a vletěla do oddílu pro cestující, kde poškodila celkem 3 kupé. Nehoda se obešla bez zranění - někteří cestující ani nepostřehli, že jim kolem hlavy letěl kus kovu (vlak jel rychlostí cca 120 km/h). Shodou okolností byl ve vagónu inspektor Drážní inspekce, který na místě začal s vyšetřováním. Nehoda se obešla bez zranění, vagón byl ze soupravy v Přerově odstaven.

 

Vykolejení vlaku u Lovosic

09. 03. 2010 – 

Dnes v 8.31 v Lovosicích vykolejily poslední dva vozy nákladního vlaku. Následkem nehody byla poškozena trať v délce tří kilometrů. Odhadnutá škoda činí 37 500 000, přičemž škoda na trati je 37 200 000 a 300 000 Kč na vagónech. Provoz po jedné koleji by měl být obnoven kolem 18.00 hodin. Příčinou nehody bude zřejmě technická závada na voze.

 

Nehoda na přejezdu v Okříškách

07. 03. 2010 – 

Dnes v 10.07 hodin se ve stanici Okříšky střetl osobní vlak Jihlava – Brno s osobním automobilem Škoda Felicia Combi. Nehoda se stala na železničním přejezdu zabezpečeném výstražnými světly, která byla v době nehody v činnosti. Vůz při nehodě narazil do boku vlaku, a tak odpovědnost bude mimo železnici. Při střetu byla těžce zraněna řidička (1976) automobilu a lehce spolujezdec (1971). Škoda na vozidle činí 40 000 Kč a na vlaku 10 000Kč. Vlak se podařilo zastavit až 117,5 m za železničním přejezdem. Zkouška na alkohol byla u strojvůdce negativní. Provoz na trati byl do 13.30 přerušen a nahrazen náhradní autobusovou dopravou.

 

Nahoru