krátké zprávy

Srážka mezi Hořovicemi a Zbirohem

12. 11. 2009 – 

Dnes v 9.05 hodin mezi stanicemi Hořovice a Zbiroh na trati Praha-Plzeň narazil lokomotivní vlak (společnosti ČD Cargo, a. s.) do manipulační soupravy (společnosti Správa železniční dopravní cesty, s. o.), která stála na trati. Nehoda se obešla bez zranění, škoda na manipulační soupravě byla odhadnuta na 100 tisíc korun, na lokomotivě na 30 tisíc korun. Na kolejích škoda nevznikla. Nehoda se stala na dvojkolejné trati, vlaky proto mezi Hořovicemi a Zbirohem jezdily pouze po jedné koleji. Podle předběžných závěrů samostatně jedoucí lokomotiva projela návěst zakazující jízdu (červenou), i když se strojvedoucí snažil dle své výpovědi brzdit. Nehoda je v šetření, může se jednat o technickou závadu i o selhání člověka.

 

V Praze vykolejil expres do Žiliny

12. 11. 2009 – 

Dnes v 8.20 vykolejil v železniční stanici Praha-Vršovice expres Odra jedoucí z Prahy do Žiliny. Při nehodě nebyl nikdo zraněn. Škoda na kolejích byla 2 hodiny po nehodě odhadnuta na 50 tisíc korun, na vagónech 400 tisíc korun. Při nehodě vykolejilo 7 vozů expresu, ale než vlak zastavil, 3 vagóny se zase samy nakolejily. Doprava kolem místa nehody byla již obnovena, vlaky jezdí podle jízdního řádu. Podle předběžných závěrů byla příčinou technická závada (lom kolejnice) na výhybce.

 

Nehoda na vlečce: mrtvý řidič a přerušený provoz

10. 11. 2009 – 

V 11.05 hodin se na železničním přejezdu zabezpečeném výstražnými kříži na vlečce kamenolom Zárubka (vychází z trati Pardubice-Havlíčkův Brod mezi zastávkami Vrbatův Kostelec a Prosetín) střetl nákladní vlak (sunuté vozy) s nákladním automobilem Tatra. Nákladní vůz převrátil automobil na střechu a vykolejil. Při střetu zemřel řidič automobilu (je stále zaklíněný v automobilu). Škoda na vagónech je odhadnuta na 200 tisíc korun, dalších 25 tisíc korun si vyžádá oprava lokomotivy stojící na sousední koleji; hrubá škoda na automobilu byla vyčíslena na 20 tisíc korun. Nehoda se sice stala na vlečce, ale nákladní vozy zůstaly stát na trati mezi Chrastem u Chrudimi a Žďárcem u Skutče, kde je stále přerušen provoz (odhad zprovoznění: zítra ráno). Vzhledem k situaci na místě je v tento okamžik velmi složité alespoň předběžně zjistit příčiny nehody.

 

Omezení provozu v Úvalech

02. 11. 2009 – 

Dnes v 8.55 hodin se ve stanici Úvaly (trať Praha-Kolín, hlavní trať z Prahy směr Ostrava, Brno) srazil vlak EuroCity Franz Schubert Praha-Vídeň s pracovní mechanizací, která zasahovala do profilu koleje, po níž vlak jel. Nehoda se obešla bez zranění, ostatní vlaky jezdily po jiných kolejích.

 

Sebevražda u Prahy-Radotína

02. 11. 2009 – 

Dnes v 7.55 hodin srazil osobní vlak jedoucí v trase Praha-Radotín - Praha hl. n. krátce po svém výjezdu ze stanice Praha-Radotín muže (1952), který se pohyboval v místě ze zákona veřejnosti nepřístupném (širá trať). Podle dostupných informací šlo zřejmě o sebevraždu. Plný provoz na trati byl obnoven v 10.40 hodin (do té doby se jezdilo pouze po jedné koleji).

 

Upozornění pro provozovatele

02. 11. 2009 – 

V souvislosti se zahájením provozu Datových schránek upozorňujeme provozovatele, že DI má t. č. jednu datovou schránku, na níž se zasílá veškerá korespondence (včetně té určené pro územní inspektoráty, jimž budou dokumenty přeposlány vnitřním systémem DI).

 

Smrt na přejezdu u Lysé nad Labem

30. 10. 2009 – 

Dnes ve 14.56 hodin se na železničním přejezdu se světly (bez závor) mezi zastávkou Čelákovice-Jiřina a stanicí Lysá nad Labem střetl osobní  vlak jedoucí z Prahy (Masarykova nádraží) do Lysé nad Labem s osobním automobilem. Při nehodě zemřela řidička (1933) osobního automobilu, škoda byla předběžně odhadnuta na 655 tisíc korun (vlak 600, trať 35, automobil 25 tisíc korun). Provoz byl již částečně obnoven (po jedné koleji). Přejezdové zabezpečovací zařízení bylo v době nehody v činnosti.

 

Datová schránka DI

30. 10. 2009 – 

Drážní inspekce má od 30. 10. 2009 aktivní Datovou schránku. DI upozorňuje, že zpráva obsahující osobní údaje zaměstnanců musí mít v systému Datové schránky příznak: „Do vlastních rukou". Bližší informace o elektronické komunikaci s DI najdete v sekci elektronická komunikace v záložce "o Drážní inspekci".

 

Mrtvý řidič na přejezdu v Kovčíně

15. 10. 2009 – 

Usmrcený řidič (1948) a těžce zraněná spolujezdkyně - to jsou následky nehody na přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací bez závor mezi zastávkami Nekvasovy a Kovčín (nedaleko Nepomuku), kde se dnes v 11.16 hodin střetl rychlík Jakub Krčín jedoucí z Plzně do Brna s osobním automobilem. Při nehodě vznikla škoda 170 tisíc korun - lokomotiva vlaku 10 tisíc, zabezpečovací zařízení přejezdu 100 tisíc (automobil urazil celý výstražník), automobil Fiat 60 tisíc korun. Doprava na trati byla přerušena do 12.45 hodin, kdy byla zprovozněna jedna kolej; ve 13.30 hodin začaly jezdit vlaky i po koleji, po níž jel rychlík.

Drážní inspekce však upozorňuje řidiče, že na přejezdu chybí výstražník, který automobil urazil, proto se do doby opravy musí před přejezdem řidiči chovat tak, jako kdyby se jednalo o přejezd zabezpečený pouze výstražnými kříži (strojvedoucí vlaků budou místem projíždět max. 10kilometrovou rychlostí a budou houkat). Další tipy pro bezpečné přejetí kolejí naleznou řidiči na webu DI ve filmu Řidič, postrach přejezdů, který je volně ke stažení.

Podle svědků byla v době nehody výstražná světla v činnosti a nic nenasvědčuje tomu, že by zabezpečovací zařízení mělo nějakou závadu. Následně budou ještě prověřena data z přejezdového zařízení.

 

Další střetnutí na Pardubicku

07. 10. 2009 – 

Dnes opět došlo v Pardubickém kraji ke střetnutí automobilu s vlakem. Stalo se tak v 9.22 hodin na trati mezi stanicemi Kostelec u Heřmanova Městce a Heřmanův Městec, kde se osobní vlak jedoucí z Prachovic do Přelouče střetnul na přejezdu vybaveném výstražnou světelnou signalizací bez závor s osobním automobilem. Při nehodě byl zraněn spolujezdec v automobilu, škoda byla odhadnuta na 43 tisíc korun (30 vlak, 3 trať, 10 automobil). Provoz byl obnoven v 11.35 hodin. Podle svědků byla v době nehody výstražná světla v činnosti, při následné prohlídce zabezpečovacího zařízení nebyla nalezena žádná závada. Ještě během odpoledne byla komisionálně prověřena činnost zabezpečovacího zařízení, která poruchu zařízení zcela vyloučila.

 

Nehoda ve Slatiňanech - 2 mrtví

06. 10. 2009 – 

Řidič automobilu a jeho spolujezdec zahynuli v 6.59 hodin ve Slatiňanech na Chrudimsku při střetnutí s osobním vlakem jedoucím z Pardubic do Žďárce u Skutče. K nehodě došlo na přejezdu zabezpečeném výstražnými světly (bez závor). Ve vlaku nebyl nikdo zraněn. Škoda byla odhadnuta na 333 tisíc korun (100 tisíc lokomotiva, 30 tisíc zabezpečovací zařízení dráhy, 3 tisíce trať, 200 tisíc automobil). Provoz byl obnoven v 11.20 hodin. Ihned po nehodě byla prověřena funkčnost zabezpečovacího zařízení - 2 x proběhla simulace situace a prohlížely se i záznamy z dnešního rána. Od okamžiku, kdy světla začala blikat, do chvíle, kdy se vlak objevil na přejezdu, uplynulo 40 sekund. Z tohoto důvodu můžeme pochybení zabezpečovacího zařízení vyloučit.

 

Mrtvý řidič auta a škoda 8,5 milionu při srážce auta s nákladním vlakem na Českokrumlovsku

15. 09. 2009 – 

Smrt řidiče, vykolejejení nákladního vlaku, škodu v řádech milionů korun a delší přerušení provozu si dnes ve 14.42 hodin vyžádala srážka nákladního vlaku s osobním autem na přejezdu se světly bez závor v Omlenicích na Českokrumlovku. Vlak po střetu vykolejil (lokomotiva a šest vozů, z toho pět dvojdílných), předběžná škoda byla vyčíslena 4 miliony korun na vlaku, 950 tisíc korun na zabezpečovacím zařízení, 40 tisíc na autě Fiat Punto a škoda cca 3,5 milionu korun vznikla také na železničním svršku. Signalizace na přejezdu byla v činnosti, zavinění tedy s největší pravděpodobností nebude na straně železnice. Provoz na trati se podaří obnovit nejdříve během středu.

 

Srážka vlaků mezi Ramzovou a Horní Lipovou: 8 zraněných

01. 09. 2009 – 

Nejméně 8 zraněných si vyžádala srážka vlaků dnes v 16.10 hodin mezi Ramzovou a Horní Lipovou na Jesenicku. Souprava osobního vlaku jedoucího z Jeseníku do Šumperku jela na trať vyprostit uvázlý osobní vlak jedoucí z Šumperku do Mikulovic, ale před porouchaným osobním vlakem nezastavila. Došlo ke srážce, která si vyžádala zranění nejméně 7 cestujícících a strojvedoucího pomocného (vyprošťovacího) vlaku. Škoda byla vyčíslena na 1 milion korun. Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy. Není zřejmé, zda se jednalo o selhání lidského činitele nebo technickou závadu.

 

Vykolejený vlak na Benešovsku ujel dva kilometry

18. 08. 2009 – 

Dnes v 7.41 hodin v Tomicích na Benešovku na výhybce vykolejil poslední vůz osobního vlaku jedoucího z Benešova u Prahy do Tábora. Šetření na místě následně ukázalo, že k prvotnímu vykolejení došlo už cca 2 km před stanicí, v traťovém úseku mezi Bystřicí u Benešova a Tomicemi. Vlak s vykolejeným vozem dojel až do stanice, kde došlo k poškození výhybky. Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy, ale podle předběžných výsledků šetření mohlo k vykojení dojít důsledkem lomu kolejnice. Vyloučena však není ani technická závada. Škoda byla předběžně vyčíslena 30 tisíc korun na vlaku, 50 tisíc na železničním svršku a 50 tisíc korun na zabezpečovacím zařízení.

 

Vykolejení osobního vlaku v Řevnicích způsobilo miliónovou škodu

05. 08. 2009 – 

Ve středu 5. 8. v 11.17 hodin v Řevnicích vykolejily poslední dva vozy osobního vlaku jedoucího z Prahy do Karlštejna. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, vznikla při ní ale vysoká škoda 650 tisíc korun na vlaku a 500 tisíc korun na poškozené trati, návěstidlu a trakčním vedení. Provoz byl obnoven po jedné koleji od 13.00 hodin. Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy, dosud není zřejmé, zda se jednalo o technickou závadu nebo o selhání lidského činitele.

 

Nahoru