krátké zprávy

Mrtvý řidič auta a škoda 8,5 milionu při srážce auta s nákladním vlakem na Českokrumlovsku

15. 09. 2009 – 

Smrt řidiče, vykolejejení nákladního vlaku, škodu v řádech milionů korun a delší přerušení provozu si dnes ve 14.42 hodin vyžádala srážka nákladního vlaku s osobním autem na přejezdu se světly bez závor v Omlenicích na Českokrumlovku. Vlak po střetu vykolejil (lokomotiva a šest vozů, z toho pět dvojdílných), předběžná škoda byla vyčíslena 4 miliony korun na vlaku, 950 tisíc korun na zabezpečovacím zařízení, 40 tisíc na autě Fiat Punto a škoda cca 3,5 milionu korun vznikla také na železničním svršku. Signalizace na přejezdu byla v činnosti, zavinění tedy s největší pravděpodobností nebude na straně železnice. Provoz na trati se podaří obnovit nejdříve během středu.

 

Srážka vlaků mezi Ramzovou a Horní Lipovou: 8 zraněných

01. 09. 2009 – 

Nejméně 8 zraněných si vyžádala srážka vlaků dnes v 16.10 hodin mezi Ramzovou a Horní Lipovou na Jesenicku. Souprava osobního vlaku jedoucího z Jeseníku do Šumperku jela na trať vyprostit uvázlý osobní vlak jedoucí z Šumperku do Mikulovic, ale před porouchaným osobním vlakem nezastavila. Došlo ke srážce, která si vyžádala zranění nejméně 7 cestujícících a strojvedoucího pomocného (vyprošťovacího) vlaku. Škoda byla vyčíslena na 1 milion korun. Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy. Není zřejmé, zda se jednalo o selhání lidského činitele nebo technickou závadu.

 

Vykolejený vlak na Benešovsku ujel dva kilometry

18. 08. 2009 – 

Dnes v 7.41 hodin v Tomicích na Benešovku na výhybce vykolejil poslední vůz osobního vlaku jedoucího z Benešova u Prahy do Tábora. Šetření na místě následně ukázalo, že k prvotnímu vykolejení došlo už cca 2 km před stanicí, v traťovém úseku mezi Bystřicí u Benešova a Tomicemi. Vlak s vykolejeným vozem dojel až do stanice, kde došlo k poškození výhybky. Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy, ale podle předběžných výsledků šetření mohlo k vykojení dojít důsledkem lomu kolejnice. Vyloučena však není ani technická závada. Škoda byla předběžně vyčíslena 30 tisíc korun na vlaku, 50 tisíc na železničním svršku a 50 tisíc korun na zabezpečovacím zařízení.

 

Vykolejení osobního vlaku v Řevnicích způsobilo miliónovou škodu

05. 08. 2009 – 

Ve středu 5. 8. v 11.17 hodin v Řevnicích vykolejily poslední dva vozy osobního vlaku jedoucího z Prahy do Karlštejna. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, vznikla při ní ale vysoká škoda 650 tisíc korun na vlaku a 500 tisíc korun na poškozené trati, návěstidlu a trakčním vedení. Provoz byl obnoven po jedné koleji od 13.00 hodin. Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy, dosud není zřejmé, zda se jednalo o technickou závadu nebo o selhání lidského činitele.

 

Srážka nákladního vlaku s odstavenými vozy v Táboře

05. 08. 2009 – 

Ve středu 5. srpna v 0.57 hodin najel v Táboře nákladní vlak jedoucí směrem od Českých Budějovic na 4 odstavené osobní vozy na kusé koleji poté, co nezastavil u cestového návěstidla s návěstí zakazující jízdu. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, ale dva z těchto vozů vykolejily. Škoda byla vyčíslena 800 tisíc na vozech, 60 tisíc na poškozeném trakčním vedení a 10 tisíc korun na trati. Provoz na trati nebyl přerušen. Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy, ale s největší pravděpodobností se jednalo o selhání lidského činitele. Definitivní výsledek nicméně potvrdí až odborné expertízy.

 

Střetnutí na přejezdu u Hodonína: přejezd neodpovídá bezpečnostním požadavkům

01. 07. 2009 – 

Ve středu 1. července 2009 v 10.23 hodin se u Hodonína střetl nákladní automobil s mezinárodním vlakem EuroCity, jedoucím z Bratislavy do Prahy odklonem přes Holíč a Hodonín. K nehodě došlo na železničním přejezdu zabezpečeném výstražnými kříži, nacházejícím se mezi Hodonínem a státní hranicí se Slovenskem. Při nehodě nebyl nikdo usmrcen ani zraněn, škoda je předběžně vyčíslena na 200 tisíc korun na automobilu a 100 tisíc korun na vlaku a zařízení dráhy. Provoz byl přerušen od 10.23 hodin, Drážní inspekce vydala souhlas s odklízením následků nehody a obnovování provozu ve 13.15 hodin. Při šetření na místě nehody bylo zjištěno, že přejezd z hlediska rozhledových poměrů nevyhovuje bezpečnostním požadavkům, a Drážní inspekce prověřuje, zda to ovlivnilo vznik nehody.

 

Vlak EC 174 v Rájci-Jestřebí couval bez přítomnosti strojvedoucího

29. 06. 2009 – 

Bez zranění se obešlo couvání soupravy mezinárodního vlaku EC 174 Jan Jesenius jedoucího z Budapešti do Hamburku v sobotu 27. června v Rájci-Jestřebí, který ve stanici zastavil z důvodu poruchy na lokomotivě. Když se souprava dala do pohybu, byl strojvedoucí v dopravní kanceláři. Analýza rychloměru potvrdila, že souprava začala couvat v 11.51 hodin, během pěti minut couvání ujela vzdálenost celkem 895 metrů a dosáhla rychlosti 19 km/h (souprava zůstala celá stát v obvodu stanice, první sunutý 376 metrů za odjezdovým návěstidlem). Po telefonické výzvě průvodčího zastavil vlakvedoucí soupravu záchrannou brzdou v 11.56 hodin. Jakmile výpravčí zjistil, že souprava couvá, pohotově přestavil výhybky na první traťovou kolej, aby nemohlo dojít ke srážce s nákladním vlakem, který se po druhé traťové koleji blížil od Blanska (průjezd v Blansku v 11.55 hodin).
Komisionální prohlídka vyloučila technickou závadu na lokomotivě. Příčinou mimořádné události bylo s největší pravděpodobností selhání lidského činitele a porušení bezpečnostních předpisů. Drážní inspekce zjišťuje míru pochybení zúčastněných zaměstnanců.

 

Společná preventivní akce Policie ČR a Drážní inspekce na přejezdech

23. 06. 2009 – 

Překračování nejvyšší povolené rychlosti, nerespektování značky Stůj, dej přednost v jízdě a nedovolené předjíždění, to jsou hlavní přestupky řidičů zjištěné při společné preventivní akci Policie ČR a Drážní inspekce, která ve dnech 18. a 22. června proběhla na železničních přejezdech na Sokolovsku, Karlovarsku a Plzeňsku. Při kontrole několika desítek řidičů bylo zjištěno celkem 16 překročení nejvyšší povolené rychlosti, z toho 5 x o více než 30 km/h, 4 x nerespektování značky Stůj, dej přednost v jízdě a 2 x nedovolené předjíždění na přejezdu. Od začátku roku do 22. června Drážní inspekce na železničních přejezdech eviduje už 93 nehod, při kterých zahynulo 14 osob a dalších 39 osob bylo zraněno.

 

Škoda 2 miliony korun po vykolejení vlaku v Olomouci

22. 06. 2009 – 

Škodu 2 miliony korun a přerušení provozu na železničním koridoru mezi Grygovem a Olomoucí si vyžádalo vykolejení nákladního vlaku společnosti OKD, Doprava, a. s., v 0.42 hodin v Olomouci. Při vjíždění do stanice vykolejily tři z celkem třinácti prázdných cisternových vozů. Nehoda se obešla bez zranění. Provoz na trati byl úplně přerušen do 10.20 hodin. Na stanovení přičiny nehody je dosud brzy, vyloučena není technická závada na železničním svršku nebo na některém z vozů. V úterý 23. 6. proběhlo stažení dat z rychloměru lokomotivy a v pátek 26. 6. proběhne komisionální prohlídka vykolejených vozů. Následně se budou analyzovat veškeré získané údaje, vč. dat získaných při měření železničního svršku.

 

Tochovice na Příbramsku: mrtvý chlapec a dívka na přejezdu

10. 06. 2009 – 

Smrt 11letého chlapce a 18leté dívky si dnes ve 13.15 hodin vyžádalo střetnutí na železničním přejezdu v Tochovicích na Příbramsku. Motorový osobní vlak jedoucí z Březnice do Příbrami se s automobilem Škoda Fabia střetl na přejezdu s nedávno instalovanou světelnou signalizací bez závor v rychlosti přibližně 60 km/h a vykolejil, řidička utrpěla těžké zranění a byla převezena do nemocnice,  kde na jeho následky zahynula, chlapec byl usmrcen na místě. Výše škody byla předběžně vyčíslena 50 tisíc korun na vlaku, 300 tisíc korun na automobilu a dalších 5 tisíc korun vzniklo na trati. Podle předběžného šetření Drážní inspekce byla signalizace na přejezdu v činnosti, zavinění tedy zřejmě nebude na straně železnice.

 

Zranění strojvedoucího a řidiče autojeřábu v Ledči nad Sázavou

03. 06. 2009 – 

Zranění strojvedoucího a řídiče autojeřábu si dnes ve 12.08 hodin vyžádalo střetnutí na železničním přejezdu v Ledči nad Sázavou na Havlíčkobrodsku. Ke střetu motorového osobního vlaku jedoucího ze Světlé nad Sázavou do Čerčan došlo na přejezdu s výstražnými kříži a značkou STOP, obě zranění jsou lehká. Škoda byla vyčíslena 300 tisíc korun na vlaku a 60 tisíc korun na autojeřábu, provoz se podařilo obnovit v 15.30 hodin. Příčina nehody s největší pravděpodobností nebude na straně železnice.

 

Preventivní akce "Držte se!"

21. 05. 2009 – 

Drážní inspekce je partnerem preventivní akce "Držte se!", která se koná v pondělí 25. 5. 2009 na zkušebním okruhu u Velimi. Jedná se o osvětovou preventivní akci určenou novinářům a zástupcům médií, kteří budou moci shlédnout simulace nebezpečných situací vyplývajících z nezodpovědného chování v okolí železnice. Akce je určena pouze akreditovaným zájemcům - bližší informace naleznete na internetových stránkách Českých drah (www.cd.cz).

 

Vykolejení a srážka dvou tramvají v Brně

12. 05. 2009 – 

Lehké zranění řidiče tramvaje a jedné cestující si vyžádalo vykolejení a následná srážka tramvaje s protijedoucí tramvají dnes v 8.21 hodin v Brně na křižovatce ulic Francouzská a Vranovská. Při jízdě přes výhybku vykolejil poslední podvozek přívěsného vozu tramvaje linky č. 3 a tento vůz svým levým bokem narazil do protijedoucí tramvaje linky č. 9. Při nehodě byla lehce zraněna jedna cestující v tramvaji č. 3 a řidič tramvaje linky č. 9 a škoda na tramvajích byla vyčíslena na 150 tisíc korun. Zatím nelze určit, zda je příčinou vykolejení technická závada na tramvaji, svršku nebo k ní došlo důsledkem selhání lidského činitele. Vše bude zřejmé až po provedení komisionální prohlídky tramvaje a rozboru rychloměrného proužku. Provoz byl obnoven v 10.10 hodin. Fotografie z této nehody.

 

Smrt na přejezdu v Mutěnicích na Hodonínsku: řidič ovlivněn návykovou látkou

17. 04. 2009 – 

V pátek 17. dubna 2009 v 10:01 hodin se v Mutěnicích na Hodonínsku střetl motorový osobní vlak jedoucí z Hodonína do Zaječí s osobním automobilem. K nehodě došlo na železničním přejezdu zabezpečeném výstražnými kříži. Z místa nehody byli odvezeni dva tězce zranění spolujezdci z osobního automobilu, z nichž jeden posléze zemřel. Řidič automobilu byl zraněn lehce. Škoda je předběžně vyčíslena na 80 tisíc korun na vlaku a na 80 tisíc korun na automobilu. Na trati škoda nevznikla, provoz byl přerušen od 10:01 do 12:50 hodin. Drážní inspekce na místě nehody prověřuje, zda byly ze strany železnice dodrženy všechny platné předpisy. Orientační test řidiče automobilu na ovlivnění návykovými látkami je pozitivní.

 

Vykolejení vlaku v Brně, škoda téměř milion korun

01. 04. 2009 – 

Škodu 990 tisíc korun si dnes v 7.02 hodin vyžádalo vykolejení sunuté soupravy určené na vlak EC 71 Gustav Mahler do Vídně v Brně hlavním nádraží. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, provoz na trati po vedlejších kolejích nebyl přerušen.

 

Nahoru