krátké zprávy

‹‹   Předchozí   10 20 30 31 32 33 34 35 36 37   Následující   ››

Vykolejení vlaku po střetu s autem na Chrudimsku

18. 03. 2008 – 

V úterý 18. března v 15.15 hodin se mezi Klešicemi a Rozhovicemi na přejezdu s výstražnými kříži střetl osobní vlak jedoucí z Heřmanova Městce do Moravan s osobním automobilem. Vlak při nehodě vykolejil, v zaklíněném automobilu byl podle předběžných informací těžce zraněn jeho řidič. Letos při 46 nehodách na železničních přejezdech zahynulo už 9 osob a dalších 19 osob bylo zraněno.
 

Hazard na přejezdu ve Veselí n./M. stál mladíka život

10. 03. 2008 – 

V pondělí 10. března v 6.37 hodin ve Veselí nad Moravou osobní vlak jedoucí z Kyjova do Veselí n./M. na železničním přejezdu se světly a polovičními závorami srazil a usmrtil 22letého cyklistu. Mladík nerespektoval výstrahu na přejezdu, u kterého již stálo několik automobilů, objel závory a vjel přímo pod právě přijíždějící osobní vlak.
Provoz na trati z Veselí nad Moravou směrem na Brno byl cca 30 minut přerušen po obou kolejích, dále vlaky jezdily po jedné koleji.
 

Srážka nákladního vlaku a montážního vozu v Řikoníně: škoda přes milion korun

06. 03. 2008 – 

Škodu více než milion korun si ve čtvrtek 6. března ve 12.45 hodin vyžádal střet ujetého montážního motorového vozu OTV a nákladního vlaku v Řikoníně na Brněnsku. Nebýt duchapřítomné reakce výpravčího, kterému se nákladní vlak podařilo zastavit, následky nehody mohly být ještě mnohem vyšší.
Montážní vůz (železničářskou hantýrkou "mandelinka) do Říkonína ujel na spádu cca 10 promile z vyloučené koleje mezi Řikonínem a Vlkovem u Tiškova, kde se prováděla výměna trakčního vedení, a to právě ve chvíli, kdy měl z Řikonína do Vlkova u Tišnova odjíždět nákladní vlak.
Vlak se duchapřítomnému výpravčímu Řikonína podařilo zastavit tlačítkem "generální stop", a tím zabránil vzniku vyšší škody i možnému zranění strojvedoucího nákladního vlaku, který z lokomotivy stihl vyskočit.
K čelnímu střetu montážního vozu a nákladního vlaku došlo podle předběžného šetření Drážní inspekce v rychlosti 47 km/h. Škoda byla vyčíslena 400 tisíc korun na lokomotivě a 750 tisíc korun na montážním vozu.
Příčinou nehody bude s největší pravděpodobností fatální selhání lidského činitele a porušení bezpečnostních předpisů.
Nehoda si vyžádala přerušení provozu do 14.50 hodin.
 

Dřísy: po vykolejení vlaku škoda cca půl milionu korun

05. 03. 2008 – 

Škodu téměř půl milionu korun si vyžádalo vykolejení tří vozů nákladního vlaku jedoucího z Týniště nad Orlicí do Neratovic ve středu 5. března 2008 ve 4.52 hodin v železniční stanici Dřísy (okr. Praha-východ). Škoda na železničním svršku byla vyčíslena na 400 tisíc korun, na vozech na 50 tisíc korun a dalších 10 tisíc korun si vyžádá oprava zabezpečovacího zařízení.
Nehoda se obešla bez zranění. I když je na stanovení příčiny dosud brzy, podle dosavadního šetření Drážní inspekce by příčinou vykolejení mohla být technická závada na jednom z vykolejených vozů (ukroucený čep nápravy). Do provedení komisionální prohlídky nicméně není vyloučena ani technická závada na železničním svršku.
Provoz mezi stanicemi Stará Boleslav a Dřísy (trať Lysá nad Labem - Všetaty - Ústí nad Labem) byl obnoven v 16.20 hodin.
 

Střet tramvaje a kamionu v Litvínově: 4 zranění

25. 02. 2008 – 

V pondělí 25. února v 5.15 hodin se v městské části Litvínova - Záluží u areálu Unipetrolu střetla tramvaj s kamionem. Kamion při odbočování narazil mezi první a druhé dveře tramvaje linky číslo 1 jedoucí z Litvínova do Mostu, způsobil její vykolejení, lehké zranění řidiče tramvaje a tří cestujících. Výše škody byla odhadnuta 200 tisíc korun na tramvaji a 100 tisíc korun na kamionu.
Zavinění bude s největší pravděpodobností na straně řidiče kamionu, který tramvaji nedal přednost, a není také vyloučeno, že překročil nejvyšší povolenou rychlost.
Provoz na tramvajové dráze směrem do Mostu byl přerušen do 7.47 hodin.
 

Vykolejení nákladního vlaku na Šumpersku zablokovalo železniční koridor

22. 02. 2008 – 

V pátek 22. února 2008 v 11.40 hodin mezi stanicemi Zábřeh na Moravě a Lukavice na Moravě vykolejily tři vozy nákladního vlaku jedoucího z České Třebové do Bratislavy. Vozy vykolejily cca 700 metrů před stanicí Lukavice na Moravě, odkud vlak pokračoval v jízdě až do stanice, kde se roztrhl na dvě části.
Při nehodě nebyl nikdo zraněn, předpokládaná výše škody se pohybuje v řádech milionů korun. I když je na stanovení příčiny nehody dosud brzy, podle předběžných závěrů Drážní inspekce se mohlo jednat o technickou závadu na železničním svršku. Vyloučena ovšem není ani technická závada na některém z vykolejených vozů.
Nehoda si vyžádala téměř dvouhodinové přerušení provozu po obou kolejích hlavní trati z Prahy do Olomouce.
 

Zkracování cesty přes koleje na Blanensku muže málem stálo život

18. 02. 2008 – 

V pondělí 18. února 2008 ve Skalici nad Svitavou několik osob nepoužilo nadchod. Jedné z nich, 53letému muži, se přebíhání přes koleje málem stalo osudným. Ve chvíli, kdy si krátil cestu přes koleje, stanicí právě projížděla souprava Pendolina Slovenská strela z Bratislavy do Prahy, která muže zachytila a vymrštila na nástupiště. Muž utrpěl zlomeninu nohy a nehoda si vyžádala cca 90 minutové zpoždění vlaku. Ročně při střetech osob s vlaky zbytečně zahyne na dvě stovky lidí. Řada případů je výsledkem podobného hazardu.
 

Usmrcená důchodkyně na přejezdu v Litoměřicích

12. 02. 2008 – 

V úterý 12. února v 7.20 hodin v Litoměřicích srazil a usmrtil osobní vlak jedoucí z Lovosic do Litoměřic 74letou důchodkyni, která na železničním přejezdu se světly a závorami nerespektovala výstražnou signalizaci a vstoupila do kolejí. Nehoda si vyžádala přerušení provozu do 8.55 hodin. Signalizace na přejezdu byla v činnosti, zavinění tedy s největší pravděpodobností nebude na straně železnice.
 

Střet na přejezdu na Plzeňsku: řidič dodávky zahynul

22. 01. 2008 – 

V úterý 22. ledna v 6.37 hodin se mezi Přešticemi-Zastávkou a Chlumčany u Dobřan střetl rychlík jedoucí z Klatov do Prahy s dodávkou. K nehodě došlo na přejezdu se světly bez závor a zahynul při ní řidič automobilu. Škoda byla vyčíslena 250 tisíc korun na vlaku a 600 tisíc korun na automobilu. Zavinění s největší pravděpodobností nebude na straně železnice, světelná signalizace na přejezdu byla v činnosti.
 

V Roudnici nad Labem vykolejil osobní vlak: škoda přes 3 miliony

03. 12. 2007 – 

V pondělí 3. prosince ve 14.38 hodin v Roudnici nad Labem vykolejil při vjezdu vlaku do stanice dva vozy osobního vlaku jedoucího z Prahy do Roudnice nad Labem. Při nehodě vznikla ale škoda 3 miliony korun na kolejích (výhybce) a 200 tisíc korun na soupravě vlaku. Důvodem nehody, při které nebyl nikdo zraněn, bude zřejmě technická příčina. Provoz na trati byl přerušen do 16.20 hodin.
 

V Plzni se srazily dvě tramvaje: dva zranění a škoda půl milionu korun

19. 11. 2007 – 

V pondělí 19. listopadu v 15.10 hodin se v Plzni na ulici V sadech Pětatřicátníků srazily dvě protijedoucí tramvaje linky číslo 4. Při nehodě byla lehce zraněna řidička jedné z tramvají a jedna cestující. Škoda na tramvajích byla předběžně vyčíslena na 500 tisíc korun. Příčinou nehody bylo s největší pravděpodobností selhání lidského činitele (nesprávné přestavení výhybky). Fotografie z této nehody
 

Při střetnutí lokomotivy s kamionem na Vyškovsku zahynul řidič

19. 11. 2007 – 

V pondělí 19. listopadu v 11.20 hodin se mezi stanicemi Rousínov a Komořany u Vyškova střetla lokomotiva s kamionem Liaz. K nehodě došlo na žel. přejezdu se světly bez závor a zahynul při ní 37letý řidič automobilu.
Škoda byla vyčíslena 50 tisíc korun na lokomotivě, 50 tisíc korun na automobilu a dalších 200 tisíc korun škody vzniklo na zabezpečovacím zařízení. Světelná signalizace na přejezdu byla v činnosti, zavinění tedy s největší pravděpodobností nebude na straně železnice.
V letošním roce Drážní inspekce eviduje už 226 střetnutí na železničních přejezdech, při kterých zahynulo 26 osob a 106 jich bylo zraněno.
 

Uvíznutí na přejezdu u Moravské Nové Vsi řidiče stálo život

14. 11. 2007 – 

V úterý 13. listopadu ve 21.56 hodin se na železničním přejezdu mezi Moravskou Novou Vsí a Lužicemi střetl nákladní vlak s osobním automobilem Škoda 105. Podle dosavadního průběhu šetření vjel řidič na přejezd v době, kdy výstraha ještě nebyla v činnosti a na přejezdu uvízl. Řidič se auto snažil vyprostit, ale nepodařilo se mu to. Následně u přejezdu zastavil další automobil. Dvě ženy z automobilu řidiči přispěchaly na pomoc, nicméně ani s jejich pomocí se auto nepodařilo vyprostit. Řidič do poslední chvíle zůstal na místě, i když signalizace na přejezdu byla v činnosti, závory byly uzavřené a strojvedoucí vlaku jej varoval houkáním.
Vlak se s automobilem střetl v rychlosti cca 80 km/h, řidič byl na místě usmrcen. Při nehodě vznikla škoda 50 tisíc korun na lokomotivě a cca 5 tisíc korun (zůstatková hodnota) na automobilu. Provoz po obou kolejích byl přerušen do 22.30 hodin, dále se ještě tři hodiny jezdilo po jedné koleji.
Činnost zabezpečovacího zařízení na přejezdu byla v pořádku, zavinění s největší pravděpodobností nebude na straně železnice.
V letošním roce Drážní inspekce na železničních přejezdech eviduje už 222 nehod. Zahynulo při nich 24 osob a 105 osob bylo zraněno. Fotografie z této nehody
 

Střetnutí nákladního vlaku s automobilem u Svidnice

09. 11. 2007 – 

V pátek 8. listopadu v 6.50 hodin se nedaleko zastávky Svidnice na Nymbursku střetl nákladní vlak jedoucí z Křince do Městce Králové s automobilem Nissan. Při nehodě, ke které došlo na železničním přejezdu s výstražnými kříži, byl těžce zraněn 53letý řidič automobilu. Vlak se s Nissanem střetl v rychlosti cca 38 km/h. Škoda na starším automobilu byla vyčíslena na 40 tisíc korun (je na zrušení), dalších 40 tisíc korun vzniklo na vlaku.
Rozhledové poměry na přejezdu jsou velmi dobré. Vše nasvědčuje tomu, že zavinění nebude na straně železnice. Provoz na trati byl obnoven v 9.40 hodin.
V roce 2007 v ČR evidujeme už 222 nehod na přejezdech, při kterých zahynulo 22 osob a 103 jich bylo zraněno.
 

Ekologická havárie po vykolejení vlaku v Neratovicích

02. 11. 2007 – 

Ve čtvrtek 1. listopadu v 19.05 hodin v Neratovicích při přestavování vozů vykolejila lokomotiva a jeden vůz nákladního vlaku. Při vykolejení přes nesklopenou výkolejku byla poškozena nádrž lokomotity, ze které vyteklo cca 2000 litrů nafty.
Ekologickou havárii na místě likvidovali hasiči. K úniku kyseliny sírové, kterou byl naplněn vykolejený vůz, nedošlo.
Při nehodě nebyl nikdo zraněn, škoda byla vyčíslena 30 tisíc korun na lokomotivě, 150 tisíc korun na vozech a 70 tisíc korun na železničním svršku. Škoda za ekologickou havárii dosud nebyla stanovena.
Nehoda nijak nevlivnila provoz na trati. Přestože na stanovení příčiny nehody je ještě příliš brzy, vše nasvědčuje tomu, že se jednalo o selhání lidského činitele.
 
‹‹   Předchozí   10 20 30 31 32 33 34 35 36 37   Následující   ››

Nahoru