krátké zprávy

Sobota na železničních přejezdech: 1 mrtvý a 4 zranění

15. 11. 2008 – 

Jednu mrtvou a 4 zraněné osoby si dnes vyžádala dvě střetnutí na přejezdech se světelnou signalizací bez závor. První nehoda se odehrála mezi Hlízovem a Kolínem v 8.00 hodin. Rychlík jedoucí z Brna do Prahy se zde střetnul s nákladním autem Tatra 815 a vykolejil. Zranění na místě podlehl řidič automobilu a lehce zraněn byl také strojvedoucí vlaku. Výše škody byla odhadnuta 1,5 milionu korun na vlaku, 150 tisíc korun na automobilu a další škoda bude vyčíslena také na železničním svršku. Provoz na trati mezi Kutnou Horou a Kolínem se po jedné koleji podařilo obnovit ve 13.50 hodin, od 15.30 vlaky jezdí už po obou kolejích.

Ve 12.30 hodin došlo k nehodě na přejezdu mezi Uherským Brodem a Havřicemi, při které byly zraněny tři ženy, z toho dvě těžce. Škoda na lokomotivě rychlíku Galán, jedoucím z Luhačovic do Prahy, byla vyčíslena na 60 tisíc korun, na 150 tisíc korun byla odhadnuta na automobilu a dalších 150 tisíc na dosud nezapojeném novém zabezpečovacím zařízení se závorami, které mělo nahradit dosavadní zabezpečovací zařízení. Provoz byl obnoven v 15.40 hodin.

V obou případech byla signalizace na přejezdu v činnosti, zavinění tedy zřejmě nebude na straně železnice. Letos na železničních přejezdech zahynulo už 38 osob, což je o 7 více než za celý loňský rok.

 

Rumburk: zraněný řidič kamionu po střetnutí na přejezdu

11. 11. 2008 – 

Zranění řidiče a škodu téměř půl milionu korun si dnes ve 12.00 hodin vyžádalo střetnutí na železničním přejezdu se světly bez závor mezi Rumburkem a Valdekem. Osobní vlak jedoucí z Rumburku do Dolní Poustevny se střetnul s polským kamionem, který se otáčel na železničním přejezdu. Škoda byla vyčíslena 80 tisíc korun na vlaku, 50 tisíc korun na poškozeném výstražníku přejezdu a 300 tisíc korun na kamionu. Signalizace na přejezdu byla v činnosti a zavinění s největší pravděpodobností nebude na straně železnice. Provoz na trati byl obnoven v 15.00 hodin. Letos už na přejezdech při 206 nehodách zahynulo 37 osob a dalších 101 osob bylo zraněno.

 

Plzeň: 5 zraněných a škoda 1,5 milionu Kč po střetu trolejbusu a kamionu

13. 10. 2008 – 

Pět zraněných a škodu 1,5 milionu korun si vyžádal střet trolejbusu a kamionu v pondělí 13. října 2008 v 11.47 hodin na Domažlické ulici v Plzni. Trolejbus linky číslo 15 jedoucí směrem na Novou Hospodu se při výjezdu ze zastávky U Přejezdu čelně střetnul s kamionem. Nehoda si vyžádala zranění řidiče trolejbusu a lehké zranění 4 cestujících v trolejbusu, škoda byla předběžně vyčíslena 1 milion korun na automobilu a 500 tisíc korun na trolejbusu. Příčina nehody je v šetření.

 

Mrtvá řidička při střetnutí na přejezdu na Jičínsku

24. 09. 2008 – 

Smrt 54leté řidičky osobního automobilu Škoda Favorit si ve středu 24. září 2008 v 8.10 hodin vyžádalo střetnutí na železničním přejezdu s výstražnými kříži v traťovém úseku mezi Ostroměří a Dobrou Vodou u Hořic. Škoda na osobním vlaku jedoucím z Turnova do Hradce Králové byla předběžně vyčíslena na 200 tisíc korun, na autě vznikla škoda ve výši 20 tisíc korun. Zavinění s největší pravděpodobností nebude na straně železnice. Provoz na trati byl obnoven v 11.20 hodin.

 

Na Bruntálsku po střetu na přejezdu zraněn strojvedoucí a cestující

19. 08. 2008 – 

Zranění strojvedoucího a jednoho cestujícího si dne 18. srpna 2008 v 16.53 hodin vyžádalo střetnutí na přejezdu v úseku Nové Heřmínovy a Kunov na Bruntálsku. Motorový osobní vlak jedoucí z Milotic nad Opavou do Vrbna pod Pradědem se zde na železničním přejezdu se světelnou signalizací bez závor střetl s nákladním automobilem Volvo, které vezlo dřevo. Škoda na vlaku byla předběžně vyčíslena na 70 tisíc korun, na automobilu na 300 tisíc korun, provoz se podařilo obnivit až ve 23.00 hodin. Signalizace na přejezdu byla v činnosti, zavinění tedy s největší pravděpodobností nebude na straně železnice.

 

Střet na přejezdu na Zlínsku: škoda 700 tisíc korun

25. 07. 2008 – 

V pátek 25. července v 7.44 hodin se mezi stanicemi Zlín-střed a Lípa nad Dřevnicí (asi 200 metrů od vjezdového návěstidla do Lípy n./D.) srazil motorový osobní vlak jedoucí z Otrokovic do Vizovic s dodávkou Ford Transit. K nehodě došlo na přejezdu s výstražnými kříži se značkou "Stop" a obešla se bez zranění. Škoda byla vyčíslena 400 tisíc korun na vlaku a 300 tisíc korun na automobilu, provoz byl přerušen do 10.30 hodin. Rozhledové poměry na přejezdu jsou velmi dobré a zavinění s největší pravděpodobností nebude na straně železnice.

 

Mrtvý strojvedoucí a 4 zranění po střetu osobního vlaku s kamionem na Karlovarsku

09. 07. 2008 – 

Pět zraněných si vyžádalo střetnutí osobního vlaku s kamionem v úterý 8. července ve 20.02 hodin na železničním přejezdu mezi Velkým Rybníkem a Hroznětínem. Na přejezdu s výstražnými kříži a značkou "STOP" se střetnul osobní vlak jedoucí z Karlových Varů do Merklína s kaminem a vykolejil. Strojvedoucí zranění po převozu do nemocnice podlehl, těžce zraněn byl řidič kamionu, lehké zranění utrpěli tři cestující ve vlaku. Škoda byla předběžně vyčíslena 1 milion korun na vlaku a 800 tisíc korun na kamionu. Provoz na trati se podařilo obnovit v 6.15 hodin.

 

Nehoda na přejezdu v Praze: zraněná řidička, škoda čtvrt milionu korun

03. 07. 2008 – 

Lehké zranění řidičky automobilu a škodu čtvrt milionu korun si ve čtvrtek 3. července vyžádal střet osobního vlaku jedoucího z Kladna do Prahy s osobním automobilem na přejezdu mezi Prahou-Ryzyní a Prahou-Veleslavínem. K nehodě došlo na železničním přejezdu se světly bez závor, na který je automobilům vjezd zakázán (je využíván chodci) a jehož signalizace byla v činnosti, zavinění tedy s největší pravděpodobností nebude na straně železnice. Škoda byla předběžně vyčíslena 50 tisíc korun na vlaku a 200 tisíc korun na automobilu Renault Megane. Provoz na trati byl obnoven ve 12.30 hodin.

 

Na přejezdu u Žaboklik na Lounsku 5 zraněných

01. 07. 2008 – 

Pět zraněných osob si v pondělí 30. června vyžádal střet motorového osobního vlaku jedoucího z Žatce do Plzně s automobilem Ford Ranger nedaleko Žaboklik na Lounsku. K nehodě došlo na železničním přejezdu se světly bez závor, lehce zraněno bylo pět osob v automobilu a výše škody dosáhla 350 tisíc korun. Signalizace na přejezdu byla v činnosti, zavinění tedy zřejmě nebude na straně železnice. Provoz na trati byl obnoven v 18.20 hodin.

 

Srážka osobních vlaků v Brně: zřejmě selhání lidského činitele

08. 06. 2008 – 

V neděli 8. června v 15.05 hodin se v Brně hlavním nádraží srazily dva osobní vlaky. Osobní vlak jedoucí do Letovic bočně narazil do osobního vlaku odjíždějícího do Tišnova - jehož dva vozy po nárazu vykolejily a lehce zraněna v něm byla jeho průvodčí. Škoda na vlacích byla vyčíslena na půl milionu korun. I když je na stanovení příčiny ještě brzy, k nehodě došlo zřejmě vinou selhání lidského činitele. Osobní vlak jedoucí do Letovic ze stanice s největší pravděpodobností odjížděl na červenou. Provoz na tratích nebyl přerušen, vlaky jezdily po sousedních kolejích.
 

Vykolejení osobního vlaku v Čelákovicích: téměř pětimilionová škoda

06. 06. 2008 – 

Vykolejení osobního vlaku, ke kterému došlo v pátek 6. června v 7.25 hodin v Čelákovicích, způsobilo škodu ve výši téměř pěti milionů korun. Osobní vlak jedoucí z Prahy do Kolína vykolejil při vidlicové jízdě na výhybce během vjezdu vlaku do stanice. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, výše škody byla předběžně vyčíslena 4,2 milionu na vlaku a 600 tisíc korun na železničním svršku. Příčiny nehody se šetří, dosud není zřejmé, zda ji způsobila technická závada nebo selhání lidského činitele. Provoz na trati je přerušen.
 

Dvě nehody tramvají v Brně: 7 zraněných

05. 06. 2008 – 

Šest lehce zraněných cestujících si vyžádal střet dvou tramvají ve čtvrtek 5. června v 8.03 hodin se Brně-Starém Lískovci. Tramvaj linky 5 nedaleko zastávky Osová zezadu narazila do linky č. 8, která zastavila před pracovním místem, kde probíhalo svařování kolejí. I když je na stanovení nehody příliš brzy, s největší pravděpodobností k ní došlo vinou selhání lidského činitele. Vyloučena ovšem není ani technická závada na tramvaji. Škoda na tramvajích byla předběžně vyčíslena na 180 tisíc korun. Provoz na trati byl obnoven v 9.45 hodin.

K další nehodě v Brně došlo ve 12.30. Na Vídeňské ulici naproti supermarketu Tesco tramvaj linky č. 2 jedoucí z Modřic do centra srazila a těžce zranila ženu, která podél kolejí sbírala odpadky. Zavinění zřejmě nebude na straně Dopravního podniku města Brna, a. s. Provoz byl obnoven krátce po 13. hodině.

 

Střet na přejezdu na Kladensku: mrtvá spolujezdkyně a těžce zraněný řidič

16. 04. 2008 – 

Smrt 27leté ženy a stejně starého muže si vyžádal v pondělí 14. dubna v 16.46 hodin střet osobního vlaku jedoucího ze Zlonic do Straškova a osobního automobilu Škoda Octavia v Hospozíně mezi stanicemi Kmětiněves a Černuc na Kladensku. Při nehodě na přejezdu se světly bez závor bylo zcela zničeno auto Škoda Octavia, na kterém byla vyčíslena škoda na 350 tisíc korun, dalších 50 tisíc korun si vyžádá oprava motorového osobního vlaku. Provoz na trati se podařilo obnovit až po více než 4 hodinách. Zavinění s největší pravděpodobností nebude na straně železnice, světelná signalizace na přejezdu byla v činnosti. Fotografie z této nehody

Za první čtvrtletí roku 2007 na železničních přejezdech zahynuly 2 osoby, zatímco v letošním roce 9 osob, přičemž za prvních 14 dní v dubnu Drážní inspekce zaznamenala dalších 9 nehod na železničních přejezdech, při nichž zahynuli 4 lidé. Bilance nehod na železničních nehod je tragická: letos zde při 62 nehodách zahynulo už 14 osob a 29 osob bylo zraněno.

 

Srážka lokomotivy a expresu v Bystřici u Benešova: škoda 450 tisíc korun

14. 04. 2008 – 

Škodu více než 450 tisíc korun v pondělí 14. dubna v 7.30 hodin v Bystřici u Benešova způsobil střet expresu Jože Plečnik jedoucího z Prahy do Ljubljaně a pomocné lokomotivy ČD Cargo. Rychlík stál ve stanici s porouchanou lokomotivou a čekal na pomocnou lokomotivu z manipulačního vlaku, která měla vlak odtáhnout do Tábora. Lokomotiva ČD Cargo následně při posunu v rychlosti cca 30 km/h čelně narazila do lokomotivy expresního vlaku. Fotografie z této nehody

Škoda byla předběžně vyčíslena 250 tisíc korun na pomocné lokomotivě, 200 tisíc korun na lokomotivě expresu a dalších 400 korun na zařízení jídelního vozu. Nehoda se obešla bez zranění. Rychlík ze stanice odjel v 10.15 hodin.

I když je na stanovení příčiny nehody dosud brzy, předpokládáme, že k ní došlo vinou strojvedoucího pomocné lokomotivy, který nedodržel pravidla jízdy podle rozhledu a pravděpodobně také překročil nejvyšší povolenou rychlost. Definitivně to ale prokáže až komisionální prohlídka lokomotivy a rozbor rychloměru.

 

Další nehody tramvají: v Praze 2 zranění cestující, v Ostravě zraněná dívka

12. 04. 2008 – 

V sobotu 12. dubna Drážní inspekce vyjížděla k dalším nehodám tramvají: V Praze 5 na křižovatce u zastávky Újezd v 10.54 hodin vykolejila tramvaj linky číslo 9 jedoucí z centra na Sídliště Řepy. Poslední podvozek tramvaje vykolejil na ocelovém klínu v prostoru výhybky, tramvaj poškodila napájecí sloup trolejového vedení, lehce zraněni byli dva cestující a předběžná škoda byla vyčíslena na půl milionu korun. Zavinění s největší pravděpodobností nebude na straně řidiče. Provoz na trati byl obnoven v 11.35 hodin.

V Ostravě na Opavské ulici v 16.05 hodin na přechodu pro chodce mezi zastávkami Poruba vozovna a Telekomunikační škola narazila 11letá dívka na kolečkových bruslích do boku tramvaje linky číslo 7 jedoucí ze smyčky Vřesinská do Výškovic. Do nemocnice byla dívka odvezena s tržným zraněním na hlavě. Tramvaj měla na přechodu pro chodce (s vypnutou signalizací) přednost, ani zde zavinění s největší pravděpodobností nebude na straně řidiče tramvaje. Provoz na trati byl obnoven v 17.11 hodin.

 

Nahoru