tiskové zprávy

‹‹   Předchozí   5 6 7 8 9 10 11   Následující   ››

Nehoda ve Všestarech: Výpravčí spáchal sebevraždu

25. 08. 2004 – 

Drážní inspekce vyšetřuje nehodu, k níž došlo dnes odpoledne v 16.28 hodin v železniční stanici Všestary nedaleko Hradce Králové (trať Hradec Králové-Turnov). Nákladní vlak při odjezdu ze stanice vykolejil a zdemoloval část nádraží. Předběžná škoda byla vyčíslena na 1,6 milionu korun, přičemž 300 tisíc je škoda na vozech, 1,3 milionu korun pak na kolejišti stanice. Krátce po nehodě výpravčí, který sloužil ve Všestarech, spáchal sebevraždu skokem pod projíždějící nákladní automobil na nedaleké silnici.

 

Srážka na přejezdu na Táborsku

19. 08. 2004 – 

Drážní inspekce vyšetřuje nehodu, k níž došlo dnes dopoledne v 10.27 hodin mezi zastávkami Černovice u Tábora a Křeč na úzkorozchodné jednokolejné trati Jindřichův Hradec-Obrataň. Osobní vlak jedoucí z Jindřichova Hradce do Obrataně narazil na železničním přejezdu zabezpečeném výstražnými kříži do nákladního automobilu.

 

Srážka vlaků na Šumavě

22. 07. 2004 – 

Dnes ve 14.52 hodin se na trati mezi Bavorovem a Blanicí na Šumavě čelně srazily dva motorové osobní vlaky jedoucí v trase Prachatice-Číčenice a Číčenice-Volary. Při srážce zahynul jeden cestující, dalších cca 30 osob bylo zraněno. Železniční doprava na jednokolejné regionální trati Číčenice-Volary je zatím přerušena a mohla by být zprovozněna nad zítřejším ránem.

 

Mrtvých na přejezdech je stále dost

16. 07. 2004 – 

Podle statistik Drážní inspekce zemřelo během prvního pololetí letošního roku při 132 střetech na železničních přejezdech celkem 15 osob a dalších 52 bylo zraněno. Tato čísla jsou sice nižší než údaje z loňského roku (v roce 2003 jsme za období leden-červen zaznamenali 144 případy, 30 mrtvých a 65 zraněných osob), nicméně vývoj do budoucna není příznivý: Jen za prvních 15 dnů v červenci zahynulo při 14 střetech 6 lidí a další 4 osoby utrpěly újmu na zdraví.

 

Během 13 hodin ukončilo pod koly vlaků svůj život 6 lidí

27. 06. 2004 – 

V sobotu 26. června a v noci na neděli 27. června 2004 na železnici spáchalo sebevraždu, nebo zaplatilo životem za svůj nezodpovědný hazard 6 osob. Přesně tolik lidí přišlo o život pod koly vlaků během pouhých 13 hodin. Ani za jednu nehodu však železnice s největší pravděpodobností nemůže.

 

V Ostravě hořel trolejbus s lidmi

15. 06. 2004 – 

Dnes v 19.32 hodin začal za jízdy v Ostravě-Mariánských Horách hořet trolejbus s cestujícími. Díky bleskové reakci řidiče naštěstí nedošlo ke zranění cestujících, pouze řidič se při pokusu uhasit vozidlo nadýchal zplodin a musel být převezen do nemocnice v Ostravě-Fifejdách. Předběžná škoda na vozidle činí 4 milióny korun.

 

Za nehody na přejezdech mohou řidiči automobilů

15. 06. 2004 – 

Nerespektování výstražného světelného znamení na železničním přejezdu a překračování povolené rychlosti až o 100 kilometrů v hodině - to jsou nejzávažnější přestupky, které v uplynulých dnech zjistila Policie České republiky v rámci celostátní akce zaměřené právě na chování řidičů automobilů před železničními přejezdy.

 

Mrtvých na přejezdech neubývá, jen v březnu na nich zemřelo 7 osob

09. 04. 2004 – 

Podle statistik Drážní inspekce se letošní nehodovost na železničních přejezdech vyvíjí stejně tragicky jako v loňském roce. Zatímco letos v lednu a v únoru zemřeli na přejezdech dva lidé, v březnu se počet mrtvých zvýšil na 7. Celkem se během prvního čtvrtletí letošního roku odehrálo na přejezdech v České republice 64 nehod, při nichž zahynulo 9 osob a dalších 20 bylo zraněno. Tato čísla jsou srovnatelná s údaji loňského tragického roku, kdy za první tři měsíce při 69 nehodách na přejezdech zahynulo 13 osob a 22 utrpělo újmu na zdraví.

 

U Studence se srazila sanitka s vlakem

24. 02. 2004 – 

Drážní inspekce vyšetřuje nehodu, k níž došlo dnes v 11.21 hodin v železniční stanici Studenec na Vysočině. Sanitka bez zapnutého výstražného majáku vjela na přejezd vybaveným světelným zabezpečovacím zařízením, které bylo v činnosti, přímo před přijíždějící nákladní vlak. Strojvedoucí nemohl nehodě zabránit, a to i přesto, že se vlak teprve rozjížděl ze stanice (pohyboval se rychlostí zhruba 20 kilometrů v hodině), soupravu deseti vozů vážící 350 tun se mu podařilo zastavit po 56 metrech.

 

Nehodu u Omic způsobil nejspíš řidič automobilu

17. 02. 2004 – 

Drážní inspekce vyšetřuje nehodu, k níž došlo dnes odpoledne ve 14.55 hodin u zastávky Omice na Brněnsku. Nákladní automobil vjel na přejezd zabezpečený výstražnými kříži přímo před přijíždějící motorový spěšný vlak jedoucí z Jihlavy do Brna, a to i přes to, že strojvedoucí dával výstražné znamení (houkal).

 

Statistika nehod na přejezdech za rok 2003

15. 01. 2004 – 

Drážní inspekce zaznamenala v roce 2003 výrazný nárůst následků nehod na železničních přejezdech. V uplynulém roce došlo celkem k 298 případům, při kterých zemřelo 63 osob a dalších 148 bylo zraněno. Drtivá většina všech těchto mimořádných událostí byla způsobena účastníky silničního provozu nedovoleným vjezdem na železniční přejezd v důsledku porušení zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, a zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích.

 

Srážka rychlíku s nákladním automobilem v Opavě

07. 01. 2004 – 

V úterý 6. ledna v 16.25 hodin se na železničním přejezdu v Opavě-Vávrovicích střetl rychlík jedoucí z Opavy do Olomouce s nákladním automobilem Renault Premium. Řidič automobilu byl těžce zraněn a letecká záchranná služba jej transportovala do Fakultní nemocnice v Ostravě-Porubě. Ve vlaku byl lehce zraněn vlakvedoucí a jeden cestující.

 

Srážka rychlíku s nákladním vozem ve Vyškově

09. 12. 2003 – 

Dnes v 6.20 hodin ráno se u Vyškova střetl rychlík jedoucí z Olomouce do Brna s nákladním vozem, který ujel z tamní železniční stanice. Při srážce utrpěl jeden cestující tržnou ránu v obličeji a byl převezen do nemocnice pro podezření na otřes mozku. Železniční doprava na velmi frekventované jednokolejné trati Brno-Přerov je zatím přerušena. Škoda v tuto chvíli není ještě vyčíslena.

 
‹‹   Předchozí   5 6 7 8 9 10 11   Následující   ››

Nahoru