tiskové zprávy

‹‹   Předchozí   5 6 7 8 9 10 11   Následující   ››

U Prostějova zahynulo 5 vojáků, zabezpečovací zařízení na přejezdu však fungovalo

09. 12. 2004 – 

Drážní inspekce vyšetřuje nehodu, k níž došlo ve čtvrtek 9. prosince ve 12.05 hodin u železniční zastávky Vrahovice nedaleko Prostějova. Rychlík jedoucí z Olomouce do Brna se na přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor), která byla podle všeho v činnosti, střetl s vojenským automobilem Tatra.

 

Srážka vlaku a drezíny u Pacova

09. 11. 2004 – 

Dnes v 10.33 hodin se nedaleko Pacova na Pelhřimovsku srazil osobní vlak jedoucí z Pelhřimova do Tábora se služební drezínou. Při nehodě byli zraněni 3 zaměstnanci ČD na služební drezíně. Dva těžce zranění muži (56 a 58 let) byli převezeni do nemocnice v Táboře, třetí muž (31 let) je s lehkým zraněním v nemocnici v Pelhřimově. Ve vlaku cestovalo 10 lidí, z nichž byla dvouletá dívka převezena kvůli stížnostem na bolest hlavy do nemocnice v Humpolci na pozorování.

 

Dnešek na přejezdech: 1 mrtvý a 3 zranění, důvodem je opět nekázeň řidičů

19. 10. 2004 – 

Drážní inspekce od dnešního rána do 18. hodiny večer zaznamenala čtyři nehody na železničních přejezdech, při nichž zemřel člověk a další 3 osoby byly zraněny. I když šetření všech těchto nešťastných událostí nebylo dosud ukončeno, s největší pravděpodobností bude vždy vina na straně řidiče automobilů.

 

Další smrt na přejezdu, železnice opět bez viny

07. 10. 2004 – 

Drážní inspekce vyšetřuje nehodu, k níž došlo dnes ve 14.09 hodin poblíž železniční stanice Nesovice na trati Brno-Uherské Hradiště. Rychlík jedoucí z Brna do Bylnice se na přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor), která byla podle všeho v činnosti, střetl s osobním automobilem felicie.

 

Nehoda na přejezdu: Mrtvý řidič a alkohol u strojvedoucího

29. 09. 2004 – 

Drážní inspekce vyšetřuje nehodu, k níž došlo dnes v 8.33 hodin v železniční stanici Lískovec u Frýdku-Místku na trati Ostrava-Valašské Meziříčí. Montážní vůz trakčního vedení se na přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor), která byla v činnosti, střetl s malotraktorem.

 

Další mrtvý na přejezdu

22. 09. 2004 – 

Drážní inspekce vyšetřuje nehodu, k níž došlo dnes odpoledne ve 13.30 hodin mezi stanicemi Písek a Čížová v jižních Čechách. Osobní vlak jedoucí z Protivína do Zdic narazil na železničním přejezdu se světelným výstražným zařízením (bez závor) do osobního automobilu s rakouskou poznávací značkou.

 

Nehoda ve Všestarech: Výpravčí spáchal sebevraždu

25. 08. 2004 – 

Drážní inspekce vyšetřuje nehodu, k níž došlo dnes odpoledne v 16.28 hodin v železniční stanici Všestary nedaleko Hradce Králové (trať Hradec Králové-Turnov). Nákladní vlak při odjezdu ze stanice vykolejil a zdemoloval část nádraží. Předběžná škoda byla vyčíslena na 1,6 milionu korun, přičemž 300 tisíc je škoda na vozech, 1,3 milionu korun pak na kolejišti stanice. Krátce po nehodě výpravčí, který sloužil ve Všestarech, spáchal sebevraždu skokem pod projíždějící nákladní automobil na nedaleké silnici.

 

Srážka na přejezdu na Táborsku

19. 08. 2004 – 

Drážní inspekce vyšetřuje nehodu, k níž došlo dnes dopoledne v 10.27 hodin mezi zastávkami Černovice u Tábora a Křeč na úzkorozchodné jednokolejné trati Jindřichův Hradec-Obrataň. Osobní vlak jedoucí z Jindřichova Hradce do Obrataně narazil na železničním přejezdu zabezpečeném výstražnými kříži do nákladního automobilu.

 

Srážka vlaků na Šumavě

22. 07. 2004 – 

Dnes ve 14.52 hodin se na trati mezi Bavorovem a Blanicí na Šumavě čelně srazily dva motorové osobní vlaky jedoucí v trase Prachatice-Číčenice a Číčenice-Volary. Při srážce zahynul jeden cestující, dalších cca 30 osob bylo zraněno. Železniční doprava na jednokolejné regionální trati Číčenice-Volary je zatím přerušena a mohla by být zprovozněna nad zítřejším ránem.

 

Mrtvých na přejezdech je stále dost

16. 07. 2004 – 

Podle statistik Drážní inspekce zemřelo během prvního pololetí letošního roku při 132 střetech na železničních přejezdech celkem 15 osob a dalších 52 bylo zraněno. Tato čísla jsou sice nižší než údaje z loňského roku (v roce 2003 jsme za období leden-červen zaznamenali 144 případy, 30 mrtvých a 65 zraněných osob), nicméně vývoj do budoucna není příznivý: Jen za prvních 15 dnů v červenci zahynulo při 14 střetech 6 lidí a další 4 osoby utrpěly újmu na zdraví.

 

Během 13 hodin ukončilo pod koly vlaků svůj život 6 lidí

27. 06. 2004 – 

V sobotu 26. června a v noci na neděli 27. června 2004 na železnici spáchalo sebevraždu, nebo zaplatilo životem za svůj nezodpovědný hazard 6 osob. Přesně tolik lidí přišlo o život pod koly vlaků během pouhých 13 hodin. Ani za jednu nehodu však železnice s největší pravděpodobností nemůže.

 

V Ostravě hořel trolejbus s lidmi

15. 06. 2004 – 

Dnes v 19.32 hodin začal za jízdy v Ostravě-Mariánských Horách hořet trolejbus s cestujícími. Díky bleskové reakci řidiče naštěstí nedošlo ke zranění cestujících, pouze řidič se při pokusu uhasit vozidlo nadýchal zplodin a musel být převezen do nemocnice v Ostravě-Fifejdách. Předběžná škoda na vozidle činí 4 milióny korun.

 

Za nehody na přejezdech mohou řidiči automobilů

15. 06. 2004 – 

Nerespektování výstražného světelného znamení na železničním přejezdu a překračování povolené rychlosti až o 100 kilometrů v hodině - to jsou nejzávažnější přestupky, které v uplynulých dnech zjistila Policie České republiky v rámci celostátní akce zaměřené právě na chování řidičů automobilů před železničními přejezdy.

 
‹‹   Předchozí   5 6 7 8 9 10 11   Následující   ››

Nahoru