tiskové zprávy

‹‹   Předchozí   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   Následující   ››

Srážka osobních vlaků v Paskově na Frýdecko-Místecku: škoda 7,5 milionu korun, desítky zraněných

16. 02. 2009 – 

Desítky zraněných cestujících, strojvedoucího i vlakvedoucí a škodu přes 7,5 milionu korun si dnes v 9.10 hodin vyžádala srážka dvou osobních vlaků v Paskově. Zpožděný osobní vlak jedoucí z Kojetína do Ostravy v Paskově nepočkal na příjezd osobního vlaku z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm, s nímž měl ve stanici křižovat, a vyrazil na trať, i když na odjezdovém návěstidle svítila návěst „Stůj“. Po ujetí 475 metrů vlak v rychlosti přibližně 40 km/h čelně narazil do protijedoucího osobního vlaku, který před srážkou stihl zastavit, a jedním podvozkem vykolejil.

 

Evropské vyšetřovací orgány: pro bezpečnost je důležitá nezávislost

20. 01. 2009 – 

Výstupy Drážní inspekce jsou kompletní, jasné a věcné, takovými adjektivy ve své hodnotící zprávě za rok 2008 označuje vedení Evropské železniční agentury (ERA) práci české Drážní inspekce. Nejvyšší orgán zodpovědný za bezpečné provozování železnic v EU tak navázal na svá vyjádření z podzimu loňského roku, kdy se Drážní inspekce veřejně zastal poprvé.

 

Statistika nehod na přejezdech v roce 2008

09. 01. 2009 – 

Drážní inspekce zaznamenala v roce 2008 opět vysoký počet nehod na železničních přejezdech. V uplynulém roce došlo celkem ke 247 střetnutím, při kterých zemřelo 45 osob a dalších 124 osob bylo zraněno. Počet nehod oproti roku 2007 sice o 4 % klesl, došlo však k navýšení počtu usmrcených osob o 40 % a počtu zraněných osob o 8 %. V průměru připadá jeden mrtvý na šest střetnutí a v drtivé většině případů je odpovědnost na straně účastníků silničního provozu. Mezi nejčastěji zjištěné přestupky na přejezdech patří nerespektování výstražného světelného zařízení a přejíždění a přecházení přes přejezd těsně před přijíždějícím vlakem. Ještě častější pak bývá nedodržování nejvyšší povolené rychlosti jízdy přes železniční přejezd i o desítky km/h.

 

Evropské vyšetřovací orgány: Při šetření nehody v Moravanech porušilo Ministerstvo dopravy ČR pravidla pro šetření

12. 11. 2008 – 

Drážní inspekce (DI) má k dispozici písemné stanovisko Evropské železniční agentury (ERA, orgán odpovědný za bezpečné provozování železnic v EU), která potvrzuje, že při šetření mimořádné události v Moravanech (srážka vlaků, mrtvý strojvedoucí) Drážní inspekce postupovala standardně v souladu s nastavenými pravidly. ERA uvádí, že "vydání urgentního bezpečnostního upozornění tak, jak DI provedla dne 29. května, je v souladu se současným stavem implementace procesů k článku 21 (7) směrnice 2004/49/ES."

 

Ždírec nad Doubravou: po srážce vlaků 12 zraněných

10. 11. 2008 – 

Dvanáct zraněných osob, z toho dvě těžce, si v pondělí 10. 11. 2008 ve 13.02 hodin vyžádala srážka osobního a nákladního vlaku ve Ždírci nad Doubravou. Osobní vlak jedoucí z Pardubic do Havlíčkova Brodu se cca 20 metrů před vjezdovým návěstidlem do stanice srazil s nákladním vlakem, který se 17 vozy vyjížděl na trať z vlečky Lesního družstva obcí.
 

Stanovisko DI ke stanovisku MD

08. 10. 2008 – 

Drážní inspekce (DI) vydává doplnění a upřesnění informací uvedených v dnešním stanovisku ministerstva dopravy (MD) k průběhu šetření závažné nehody v Moravanech. Stanovisko MD zveřejnilo na svých internetových stránkách v sekci tiskové zprávy, v současné době tam ale není již k dispozici.

 

Srážka vlaku EuroCity Comenius se spadlým mostem: 7 mrtvých, desítky zraněných, škoda na železnici 136 mil. Kč

08. 08. 2008 – 

Při rychlosti 90 km/h narazil ve Studénce dne 8. 8. 2008 vlak EuroCity Commenius do části silničního mostu, který se zřítil na železniční trať. Zahynulo 7 cestujících, dalších 64 osob (včetně strojvedoucího) bylo ošetřeno lékaři. Provoz na hlavním tahu mezi Ostravou a Prahou je přerušen. Fotografie z této nehody

 

Hurá na cesty - ale pozor na rizika

10. 07. 2008 – 

Trojnásobek počtu mrtvých osob za prvních 6 měsíců letošního roku, taková je bilance nehod na železničních přejezdech ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Zatímco během první poloviny roku 2007 na přejezdech zahynulo 7 osob, v roce 2008 na přejezdech přišlo o život 22 lidí, přičemž dalších 86 mrtvých osob si vyžádaly střety vlaků s osobami. Každý den tak na železnici zbytečně zahyne člověk - a dá se předpokládat, že počet nehod se během letních měsíců ještě zvýší. Drážní inspekce by proto ráda upozornila na veškerá rizika. V mnoha případech totiž k nehodám dochází vinou neznalosti, nepozornosti nebo po vědomém porušení předpisů ze strany veřejnosti.

 

Dva mrtví a čtyři zranění na přejezdu v Bezděčíně na Mladoboleslavsku

03. 06. 2008 – 

Dvě mrtvé a čtyři zraněné osoby si v pondělí 2. června ve 22.50 hodin vyžádal střet osobního vlaku a kamionu na železničním přejezdu se světly bez závor v Bezděčíně. Při nehodě byl těžce zraněn řidič kamionu, nehodu nepřežili dva jeho spolujezdci a lehká zranění utrpěli strojvedoucí vlaku a dva cestující. Fotografie z této nehody
 

Srážka v Moravanech: strojvedoucí lokomotivy měl povolen vjezd do stanice

19. 05. 2008 – 

Drážní inspekce šetří srážku lokomotivy s osobním vlakem jedoucím z Pardubic do České Třebové, ke které došlo v pondělí 19. května ve 4.48 hodin v Moravanech na Pardubicku. Nehoda si vyžádala život strojvedoucího lokomotivy, která do osobního vlaku narazila zezadu, lehce zraněn byl strojvedoucí osobního vlaku a 3 cestující. Lokomotiva se zaklínila do posledního vozu osobního vlaku a jednou nápravou vykolejila, výše škody byla předběžně vyčíslena na 5 milionů korun. Fotografie z této nehody

Rozbor zabezpečovacího zařízení prokázal, že strojvedoucí lokomotivy měl do stanice vjezd povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), a to přestože staniční kolej byla ještě obsazená osobním vlakem. Drážní inspekce šetří, jak k tomuto stavu mohlo dojít. Komisionální prohlídka, která proběhla v úterý 20. května, prokázala poruchu pískovačů u lokomotivy osobního vlaku, čemuž odpovídá i množství písku nalezeného na kolejích. Drážní inspekce zkoumá, zda písek při vzniku mimořádné události sehrál nějakou roli.

 

Střetnutí na přejezdu u Netřeby na Mělnicku: zraněný strojvedoucí a škoda přes 11 milionů korun

15. 05. 2008 – 

Zranění strojvedoucího, vykolejení lokomotivy a tří vozů nákladního vlaku a škodu vyšší než 11 milionů korun si vyžádalo střetnutí na železničním přejezdu u obce Netřeba na Mělnicku, kde se ve středu 14. května 2008 ve 20.32 hodin srazil nákladní vlak jedoucí z Neratovic do Kralup nad Vltavou s kamionem převážejícím osobní automobily. Fotografie z této nehody
 

Po srážce dvou tramvají v Ostravě 3 mrtví a desítky zraněných

11. 04. 2008 – 

Nejméně 3 mrtvé a několik desítek zraněných osob si v pátek 11. dubna v 17.53 hodin vyžádal čelní střet dvou tramvají linek č. 5 v Ostravě mezi zastávkami Poruba koupaliště a Vřesina na jednokolejné tramvajové trati Zátiší - Vřesinská. Vyprošťování mrtvých a zraněných probíhalo několik hodin, na místě byly zřízeny ambulantní ošetřovny a několikrát zasahoval i vrtulník. Ošetřeno bylo celkem 49 osob, 38 osob bylo převezeno do nemocnice. Následky nehody se ale v souvislosti s vývojem zdravotního stavu ještě mohou změnit. Fotografie z této nehody
 

PREVENTIVNÍ VLAK: šance pro bezpečnější železnici

29. 02. 2008 – 

Prvních 60 dní na české železnici, to znamená také 28 mrtvých a 19 zraněných osob při nehodách na železničních přejezdech a při střetech vlaků s osobami. Přitom k řadě těchto nehod vůbec nemuselo dojít. Zdaleka totiž nešlo jen o sebevraždy, kterým železnice nemůže zabránit, ale rovněž o případy, kdy ke tragickým nehodám došlo vinou nepozornosti nebo po vědomém porušení předpisů. Také z toho důvodu se Drážní inspekce připojila k projektu preventivního vlaku, který od příštího týdne podniká své druhé osvětové turné, tentokrát na území Libereckého a Ústeckého kraje, a je zaměřen na nejvíce problematickou skupinu obětí: mládež ve věku od 13 do 19 let.
 
‹‹   Předchozí   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   Následující   ››

Nahoru