tiskové zprávy

‹‹   Předchozí   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   Následující   ››

Rok 2010: počet nehod na přejezdech prudce stoupá

03. 02. 2010 – 

3. únor 2010: během dopoledne 4 nehody na přejezdech

Během ledna 2010 se na železničních přejezdech v ČR odehrálo 36 střetnutí vlaků s uživateli pozemní komunikace, při kterých zahynulo 7 osob a dalších 12 osob bylo zraněno. Smutný rekord padl v pondělí 18. ledna, kdy na přejezdech vyhasly hned 3 lidské životy.

 

Pondělí 18. ledna: tři nehody na přejezdech, 2 mrtví, 1 zraněný (zatím)

18. 01. 2010 – 

Hned tři nehody na železničních přejezdech ochromily vlakovou dopravu v České republice v pondělí 18. ledna. Všechny nehody se přitom udály na přejezdech zabezpečeném výstražnou světelnou signalizací bez závor, tedy na přejezdech, kde podle dlouhodobých statistik řidiči nejvíce riskují.

 

Statistika mimořádných událostí na dráhách za rok 2009

18. 01. 2010 – 

Podle předběžných statistik Drážní inspekce při 4211 mimořádných událostech na dráhách v České republice v roce 2009 zahynulo 219 osob a dalších 717 bylo zraněno. To je sice nejmenší počet mimořádných událostí od roku 2004 (s výjimkou roku 2008) a usmrcených osob od roku 2003, avšak statistiky DI na rok 2009 se ještě mohou změnit v souvislosti s vývojem zdravotního stavu postižených osob (počet zraněných je nejvyšší od roku 2003 s výjimkou roku 2008, kdy na našich dráhách bylo zraněno 829 osob).

 

Čtvrtek 15. října na přejezdech: 3 nehody, 1 mrtvý, 1 zraněný

15. 10. 2009 – 

Celkem tři nehody na železničních přejezdech se odehrály během 4 hodin ve čtvrtek 15. října 2009. Následkem je jeden usmrcený řidič (1948) osobního automobilu, těžce zraněná spolujezdkyně, škody v desítkách tisíc korun a také zpoždění mnoha vlaků.

 

HAZARDÉRY ŽELEZNICE ZABÍJÍ: denně na železnici zbytečně zahyne jeden člověk

03. 07. 2009 – 

První pololetí 2009 na české železnici přineslo 103 usmrcených a 73 zraněných osob při střetech vlaků s osobami nebo při nehodách na železničních přejezdech. Prakticky každý den pod koly vlaků zbytečně zahyne člověk – a dá se předpokládat, že počet nehod se během letních měsíců ještě zvýší. Drážní inspekce proto prostřednictvím svého nového preventivního filmu Hazardéry železnice zabíjí upozorňuje na rizika hrozící na železnici a v jejím okolí. Jak říká v úvodu tohoto snímku: „Železnice není jen bezpečný způsob dopravy. Pokud se v jejím okolí budeme chovat nezodpovědně, nejenže tím porušujeme zákon, ale především hazardujeme s vlastním životem a riskujeme vážné zranění s trvalými následky.“

 

Preventivní vlak počtvrté: v jižních Čechách a na Plzeňsku

16. 04. 2009 – 

Prvních 100 dní letošního roku na české železnici, to znamená také 47 mrtvých a 33 zraněných osob při střetech s vlaky a nehodách na železničních přejezdech. Přitom k řadě z těchto nehod vůbec nemuselo dojít. Zdaleka totiž nešlo jen o sebevraždy, kterým železnice nemůže zabránit, ale rovněž o případy, kdy ke tragickým nehodám došlo vinou nepozornosti nebo po vědomém porušení předpisů. Ve snaze těmto nehodám předcházet se Drážní inspekce opět připojila k projektu Preventivní vlak, který podniká už čtvrté osvětové turné, tentokrát na území Jihočeského a Plzeňského kraje. Drážní inspekce zde také představí svůj nový preventivní film Hazardéry železnice zabíjí.

 

Srážka osobních vlaků v Paskově na Frýdecko-Místecku: škoda 7,5 milionu korun, desítky zraněných

16. 02. 2009 – 

Desítky zraněných cestujících, strojvedoucího i vlakvedoucí a škodu přes 7,5 milionu korun si dnes v 9.10 hodin vyžádala srážka dvou osobních vlaků v Paskově. Zpožděný osobní vlak jedoucí z Kojetína do Ostravy v Paskově nepočkal na příjezd osobního vlaku z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm, s nímž měl ve stanici křižovat, a vyrazil na trať, i když na odjezdovém návěstidle svítila návěst „Stůj“. Po ujetí 475 metrů vlak v rychlosti přibližně 40 km/h čelně narazil do protijedoucího osobního vlaku, který před srážkou stihl zastavit, a jedním podvozkem vykolejil.

 

Evropské vyšetřovací orgány: pro bezpečnost je důležitá nezávislost

20. 01. 2009 – 

Výstupy Drážní inspekce jsou kompletní, jasné a věcné, takovými adjektivy ve své hodnotící zprávě za rok 2008 označuje vedení Evropské železniční agentury (ERA) práci české Drážní inspekce. Nejvyšší orgán zodpovědný za bezpečné provozování železnic v EU tak navázal na svá vyjádření z podzimu loňského roku, kdy se Drážní inspekce veřejně zastal poprvé.

 

Statistika nehod na přejezdech v roce 2008

09. 01. 2009 – 

Drážní inspekce zaznamenala v roce 2008 opět vysoký počet nehod na železničních přejezdech. V uplynulém roce došlo celkem ke 247 střetnutím, při kterých zemřelo 45 osob a dalších 124 osob bylo zraněno. Počet nehod oproti roku 2007 sice o 4 % klesl, došlo však k navýšení počtu usmrcených osob o 40 % a počtu zraněných osob o 8 %. V průměru připadá jeden mrtvý na šest střetnutí a v drtivé většině případů je odpovědnost na straně účastníků silničního provozu. Mezi nejčastěji zjištěné přestupky na přejezdech patří nerespektování výstražného světelného zařízení a přejíždění a přecházení přes přejezd těsně před přijíždějícím vlakem. Ještě častější pak bývá nedodržování nejvyšší povolené rychlosti jízdy přes železniční přejezd i o desítky km/h.

 

Evropské vyšetřovací orgány: Při šetření nehody v Moravanech porušilo Ministerstvo dopravy ČR pravidla pro šetření

12. 11. 2008 – 

Drážní inspekce (DI) má k dispozici písemné stanovisko Evropské železniční agentury (ERA, orgán odpovědný za bezpečné provozování železnic v EU), která potvrzuje, že při šetření mimořádné události v Moravanech (srážka vlaků, mrtvý strojvedoucí) Drážní inspekce postupovala standardně v souladu s nastavenými pravidly. ERA uvádí, že "vydání urgentního bezpečnostního upozornění tak, jak DI provedla dne 29. května, je v souladu se současným stavem implementace procesů k článku 21 (7) směrnice 2004/49/ES."

 

Ždírec nad Doubravou: po srážce vlaků 12 zraněných

10. 11. 2008 – 

Dvanáct zraněných osob, z toho dvě těžce, si v pondělí 10. 11. 2008 ve 13.02 hodin vyžádala srážka osobního a nákladního vlaku ve Ždírci nad Doubravou. Osobní vlak jedoucí z Pardubic do Havlíčkova Brodu se cca 20 metrů před vjezdovým návěstidlem do stanice srazil s nákladním vlakem, který se 17 vozy vyjížděl na trať z vlečky Lesního družstva obcí.
 

Stanovisko DI ke stanovisku MD

08. 10. 2008 – 

Drážní inspekce (DI) vydává doplnění a upřesnění informací uvedených v dnešním stanovisku ministerstva dopravy (MD) k průběhu šetření závažné nehody v Moravanech. Stanovisko MD zveřejnilo na svých internetových stránkách v sekci tiskové zprávy, v současné době tam ale není již k dispozici.

 

Srážka vlaku EuroCity Comenius se spadlým mostem: 7 mrtvých, desítky zraněných, škoda na železnici 136 mil. Kč

08. 08. 2008 – 

Při rychlosti 90 km/h narazil ve Studénce dne 8. 8. 2008 vlak EuroCity Commenius do části silničního mostu, který se zřítil na železniční trať. Zahynulo 7 cestujících, dalších 64 osob (včetně strojvedoucího) bylo ošetřeno lékaři. Provoz na hlavním tahu mezi Ostravou a Prahou je přerušen. Fotografie z této nehody

 
‹‹   Předchozí   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   Následující   ››

Nahoru