tiskové zprávy

‹‹   Předchozí   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11   Následující   ››

Česká Drážní inspekce pomůže USA, Kanadě, Německu a Velké Británii s důležitým mezinárodním projektem zajišťujícím bezpečnost železnice

24. 01. 2008 – 

Česká republika (Drážní inspekce) byla požádána o pomoc na mezinárodním projektu zajišťujícím bezpečnost drah, na kterém se podílí USA, Kanada, Německo a Velká Británie. Poslední ze států zároveň požádal o to, aby mohl využívat databázi nehod, kterou vyvinula Drážní inspekce.
 

Statistika nehod na přejezdech za rok 2007

11. 01. 2008 – 

Drážní inspekce zaznamenala v roce 2007 opět vysoký počet nehod na železničních přejezdech. V uplynulém roce došlo celkem ke 257 střetnutím, při kterých zemřelo 31 osob a dalších 117 osob bylo zraněno. Počet nehod oproti roku 2006 sice klesl o 9 % a počet usmrcených osob dokonce o 33 %, současně ale narostl počet nehod s pochybením na straně železnice. Zatímco v předchozích dvou letech železnice nezavinila ani jednu nehodu, v roce 2007 se na vzniku nehody více či méně podílela minimálně ve 4 případech.
 

Vykolejení osobního vlaku v Ostravě-Kunčicích: Drážní inspekce zabránila větší škodě

07. 12. 2007 – 

Škodu 700 tisíc korun způsobilo ve čtvrtek 6. prosince v 18.30 hodin v Ostravě-Kunčicích vykolejení osobního vlaku jedoucího z Opavy do Českého Těšína. Předposlední z pěti vozů pantografické jednotky vykolejil na výhybce při odjezdu ze stanice. Nebýt pohotové reakce ředitele Územního inspektorátu Drážní inspekce v Ostravě Ing. Petra Maikranze, který se nehody zúčastnil jako cestující ve čtvrtém voze, následky nehody mohly být pravděpodobně mnohem vyšší. Strojvedoucí totiž vůbec netušil, že zadní část vlaku vykolejila, a dověděl se o tom až od Ing. Maikranze, který jako bývalý strojvedoucí okamžitě rozeznal vzniklou situaci a pohotově zatáhl za záchrannou brzdu.
 

Kauza Fittipaldi: České dráhy porušily předpisy

06. 12. 2007 – 

Drážní inspekce dnes ukončila zkoumání případu, kdy České dráhy umožnily 11. října 2007 automobilovým závodníkům (Fittipaldi, Enge a Janiš) vstup na stanoviště strojvedoucího v jedoucím vlaku SuperCity z Prahy do Vídně. Závodníci se následně v médiích chlubili, že si vyzkoušeli řízení vlaku s lidmi. Podnět zaslala Drážní inspekci redakce iDNES.cz.

 

Vykolejení Pendolina: škoda v desítkách miliónů korun

01. 12. 2007 – 

Na více než 25 miliónů korun byla odhadnuta škoda způsobená vykolejením vlaku SuperCity Pendolino v Praze-Dolních Počernicích v sobotu 1. prosince 2007. Souprava jedoucí z Prahy do Ostravy zhruba ve stokilometrové rychlosti vykolejila všemi sedmi vozy a zastavila až po ujetí cca 400 metrů. Fotografie z této nehody
 

Vykolejení vozů v Leštině u Světlé způsobilo pětimilionovou škodu

20. 11. 2007 – 

V pondělí 19. listopadu v 15.31 hodin v Leštině u Světlé na Havlíčkobrodsku vykolejily tři vozy nákladního vlaku. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, celková škoda ale dosáhla téměř pěti milionů korun a nehoda si vyžádala více než sedmnáctihodinové přerušení provozu. Fotografie z této nehody
 

V českých tramvajích je bezpečně

01. 11. 2007 – 

Řidiči tramvají už jezdí mnohem lépe. Drážní inspekce to ověřila ve druhém kole své preventivní akce na tramvajové dráze. 97 % řidičů tramvají jelo přesně dle předpisů: při 407 měření rychlosti Drážní inspekce zaznamenala pouze 12 pochybení. Jde o výrazně lepší výsledek než na jaře letošního roku, kdy chybovalo celkem 31 řidičů. Nejhorší výsledky tehdy Drážní inspekce zaznamenala v Praze, kde nejvyšší povolenou rychlost nerespektoval každý šestý řidič.
 

Střet vlaku s kamionem ve Varnsdorfu – světla nebyla v činnosti

02. 10. 2007 – 

Dva zraněné a škodu více než 3 miliony korun si v úterý 2. října v 9.45 hodin vyžádalo střetnutí německého osobního vlaku s kamionem na železničním přejezdu ve Varnsdorfu. Vlak společnosti Railtrans jedoucí přes naše území z Žitavy do Seifhennersdorfu se na železničním přejezdu se světly bez závor střetl s nákladním automobilem Iveco a vykolejil. Podle předběžných závěrů výstražné zařízení na přejezdu nebylo v činnosti. Fotografie z této nehody
 

Srážku vlaků v Čerčanech zřejmě zavinila lidská chyba

15. 07. 2007 – 

Jeden lidský život si vyžádala srážka vlaků v sobotu 14. července v 10.06 hodin v Čerčanech na Benešovsku. Rychlík jedoucí z Prahy do Českých Budějovic narazil do stojící soupravy osobního vlaku z Prahy do Benešova u Prahy (bez cestujících). Fotografie z této nehody
 

Hradec nad Svitavou – musel dvouletý chlapeček zemřít?

04. 07. 2007 – 

V úterý 3. července v 18.26 hodin nedaleko Hradce nad Svitavou nákladní vlak jedoucí z Brna do České Třebové srazil a usmrtil dvouletého chlapečka. Strojvedoucí chlapečka neviděl a nehodě nemohl zabránit. Vlak byl zastaven až na popud policie v České Třebové. Statistika tragédií tím narostla o další smutné číslo. Na téže trati před dvěma lety u Rájce-Jestřebí za podobných okolností zahynula tříletá holčička. Přitom se oběma nehodám dalo zabránit.

 

Srážka vlaků na Prachaticku: ošetřeno 26 osob

20. 06. 2007 – 

Ve středu 20. 6. v 8.41 hodin se ve stanici Černý Kříž na Prachaticku srazily dva osobní vlaky. Posunující osobní vlak do Českého Krumlova v rychlosti cca 18 km/h prudce narazil do osobního vlaku odjíždějícího do Nového Údolí. Nehoda si vyžádala ošetření 26 osob, z toho 9 cestujících a vlakvedoucí vlaku byli s lehkým zraněním odvezeni do nemocnice. Obě soupravy přijely z Volar jako jeden vlak a v Černém Kříži se dělily na dvě části. První část odjížděla jako osobní vlak do Nového Údolí a z důvodu pozdního výstupu cestující zastavila. Zezadu do ní následně narazila druhá (sunutá) část, která měla po přestavení na jinou kolej odjet jako osobní vlak do Českého Krumlova. Fotografie z této nehody

 

Drážní inspekce varuje: V létě přibývá zranění na železnici!

19. 06. 2007 – 

Drážní inspekce připravila před začátkem letních prázdnin preventivní kampaň zaměřenou na rizika hrozící na dráze lidem, kteří porušují zákon a ohrožují tak i svůj život nebo zdraví. V rámci kampaně vzniklo dvanáct varovných námětů, které výstižně a často i poměrně přímočaře naznačují, jak může člověk dopadnout, pokud se rozhodne např. ignorovat výstrahu na železničním přejezdu, ušetřit čas chůzí přes koleje nebo přímo po trati. Nechybí ani varování před úrazem elektrického proudu z trolejí. Dva motivy se věnují i dráze tramvajové.

 

Nehodě u Jablůnky se zřejmě dalo zabránit

07. 05. 2007 – 

V pondělí 7. 5. 2007 krátce po půlnoci se u Jablůnky na Vsetínsku střetla lokomotiva s hořícím kamionem, který uvízl na železničním přejezdu. Dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít.

 
‹‹   Předchozí   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11   Následující   ››

Nahoru