tiskové zprávy

‹‹   Předchozí   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11   Následující   ››

Hurá na cesty - ale pozor na rizika

10. 07. 2008 – 

Trojnásobek počtu mrtvých osob za prvních 6 měsíců letošního roku, taková je bilance nehod na železničních přejezdech ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Zatímco během první poloviny roku 2007 na přejezdech zahynulo 7 osob, v roce 2008 na přejezdech přišlo o život 22 lidí, přičemž dalších 86 mrtvých osob si vyžádaly střety vlaků s osobami. Každý den tak na železnici zbytečně zahyne člověk - a dá se předpokládat, že počet nehod se během letních měsíců ještě zvýší. Drážní inspekce by proto ráda upozornila na veškerá rizika. V mnoha případech totiž k nehodám dochází vinou neznalosti, nepozornosti nebo po vědomém porušení předpisů ze strany veřejnosti.

 

Dva mrtví a čtyři zranění na přejezdu v Bezděčíně na Mladoboleslavsku

03. 06. 2008 – 

Dvě mrtvé a čtyři zraněné osoby si v pondělí 2. června ve 22.50 hodin vyžádal střet osobního vlaku a kamionu na železničním přejezdu se světly bez závor v Bezděčíně. Při nehodě byl těžce zraněn řidič kamionu, nehodu nepřežili dva jeho spolujezdci a lehká zranění utrpěli strojvedoucí vlaku a dva cestující. Fotografie z této nehody
 

Srážka v Moravanech: strojvedoucí lokomotivy měl povolen vjezd do stanice

19. 05. 2008 – 

Drážní inspekce šetří srážku lokomotivy s osobním vlakem jedoucím z Pardubic do České Třebové, ke které došlo v pondělí 19. května ve 4.48 hodin v Moravanech na Pardubicku. Nehoda si vyžádala život strojvedoucího lokomotivy, která do osobního vlaku narazila zezadu, lehce zraněn byl strojvedoucí osobního vlaku a 3 cestující. Lokomotiva se zaklínila do posledního vozu osobního vlaku a jednou nápravou vykolejila, výše škody byla předběžně vyčíslena na 5 milionů korun. Fotografie z této nehody

Rozbor zabezpečovacího zařízení prokázal, že strojvedoucí lokomotivy měl do stanice vjezd povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), a to přestože staniční kolej byla ještě obsazená osobním vlakem. Drážní inspekce šetří, jak k tomuto stavu mohlo dojít. Komisionální prohlídka, která proběhla v úterý 20. května, prokázala poruchu pískovačů u lokomotivy osobního vlaku, čemuž odpovídá i množství písku nalezeného na kolejích. Drážní inspekce zkoumá, zda písek při vzniku mimořádné události sehrál nějakou roli.

 

Střetnutí na přejezdu u Netřeby na Mělnicku: zraněný strojvedoucí a škoda přes 11 milionů korun

15. 05. 2008 – 

Zranění strojvedoucího, vykolejení lokomotivy a tří vozů nákladního vlaku a škodu vyšší než 11 milionů korun si vyžádalo střetnutí na železničním přejezdu u obce Netřeba na Mělnicku, kde se ve středu 14. května 2008 ve 20.32 hodin srazil nákladní vlak jedoucí z Neratovic do Kralup nad Vltavou s kamionem převážejícím osobní automobily. Fotografie z této nehody
 

Po srážce dvou tramvají v Ostravě 3 mrtví a desítky zraněných

11. 04. 2008 – 

Nejméně 3 mrtvé a několik desítek zraněných osob si v pátek 11. dubna v 17.53 hodin vyžádal čelní střet dvou tramvají linek č. 5 v Ostravě mezi zastávkami Poruba koupaliště a Vřesina na jednokolejné tramvajové trati Zátiší - Vřesinská. Vyprošťování mrtvých a zraněných probíhalo několik hodin, na místě byly zřízeny ambulantní ošetřovny a několikrát zasahoval i vrtulník. Ošetřeno bylo celkem 49 osob, 38 osob bylo převezeno do nemocnice. Následky nehody se ale v souvislosti s vývojem zdravotního stavu ještě mohou změnit. Fotografie z této nehody
 

PREVENTIVNÍ VLAK: šance pro bezpečnější železnici

29. 02. 2008 – 

Prvních 60 dní na české železnici, to znamená také 28 mrtvých a 19 zraněných osob při nehodách na železničních přejezdech a při střetech vlaků s osobami. Přitom k řadě těchto nehod vůbec nemuselo dojít. Zdaleka totiž nešlo jen o sebevraždy, kterým železnice nemůže zabránit, ale rovněž o případy, kdy ke tragickým nehodám došlo vinou nepozornosti nebo po vědomém porušení předpisů. Také z toho důvodu se Drážní inspekce připojila k projektu preventivního vlaku, který od příštího týdne podniká své druhé osvětové turné, tentokrát na území Libereckého a Ústeckého kraje, a je zaměřen na nejvíce problematickou skupinu obětí: mládež ve věku od 13 do 19 let.
 

Česká Drážní inspekce pomůže USA, Kanadě, Německu a Velké Británii s důležitým mezinárodním projektem zajišťujícím bezpečnost železnice

24. 01. 2008 – 

Česká republika (Drážní inspekce) byla požádána o pomoc na mezinárodním projektu zajišťujícím bezpečnost drah, na kterém se podílí USA, Kanada, Německo a Velká Británie. Poslední ze států zároveň požádal o to, aby mohl využívat databázi nehod, kterou vyvinula Drážní inspekce.
 

Statistika nehod na přejezdech za rok 2007

11. 01. 2008 – 

Drážní inspekce zaznamenala v roce 2007 opět vysoký počet nehod na železničních přejezdech. V uplynulém roce došlo celkem ke 257 střetnutím, při kterých zemřelo 31 osob a dalších 117 osob bylo zraněno. Počet nehod oproti roku 2006 sice klesl o 9 % a počet usmrcených osob dokonce o 33 %, současně ale narostl počet nehod s pochybením na straně železnice. Zatímco v předchozích dvou letech železnice nezavinila ani jednu nehodu, v roce 2007 se na vzniku nehody více či méně podílela minimálně ve 4 případech.
 

Vykolejení osobního vlaku v Ostravě-Kunčicích: Drážní inspekce zabránila větší škodě

07. 12. 2007 – 

Škodu 700 tisíc korun způsobilo ve čtvrtek 6. prosince v 18.30 hodin v Ostravě-Kunčicích vykolejení osobního vlaku jedoucího z Opavy do Českého Těšína. Předposlední z pěti vozů pantografické jednotky vykolejil na výhybce při odjezdu ze stanice. Nebýt pohotové reakce ředitele Územního inspektorátu Drážní inspekce v Ostravě Ing. Petra Maikranze, který se nehody zúčastnil jako cestující ve čtvrtém voze, následky nehody mohly být pravděpodobně mnohem vyšší. Strojvedoucí totiž vůbec netušil, že zadní část vlaku vykolejila, a dověděl se o tom až od Ing. Maikranze, který jako bývalý strojvedoucí okamžitě rozeznal vzniklou situaci a pohotově zatáhl za záchrannou brzdu.
 

Kauza Fittipaldi: České dráhy porušily předpisy

06. 12. 2007 – 

Drážní inspekce dnes ukončila zkoumání případu, kdy České dráhy umožnily 11. října 2007 automobilovým závodníkům (Fittipaldi, Enge a Janiš) vstup na stanoviště strojvedoucího v jedoucím vlaku SuperCity z Prahy do Vídně. Závodníci se následně v médiích chlubili, že si vyzkoušeli řízení vlaku s lidmi. Podnět zaslala Drážní inspekci redakce iDNES.cz.

 

Vykolejení Pendolina: škoda v desítkách miliónů korun

01. 12. 2007 – 

Na více než 25 miliónů korun byla odhadnuta škoda způsobená vykolejením vlaku SuperCity Pendolino v Praze-Dolních Počernicích v sobotu 1. prosince 2007. Souprava jedoucí z Prahy do Ostravy zhruba ve stokilometrové rychlosti vykolejila všemi sedmi vozy a zastavila až po ujetí cca 400 metrů. Fotografie z této nehody
 

Vykolejení vozů v Leštině u Světlé způsobilo pětimilionovou škodu

20. 11. 2007 – 

V pondělí 19. listopadu v 15.31 hodin v Leštině u Světlé na Havlíčkobrodsku vykolejily tři vozy nákladního vlaku. Při nehodě nebyl nikdo zraněn, celková škoda ale dosáhla téměř pěti milionů korun a nehoda si vyžádala více než sedmnáctihodinové přerušení provozu. Fotografie z této nehody
 

V českých tramvajích je bezpečně

01. 11. 2007 – 

Řidiči tramvají už jezdí mnohem lépe. Drážní inspekce to ověřila ve druhém kole své preventivní akce na tramvajové dráze. 97 % řidičů tramvají jelo přesně dle předpisů: při 407 měření rychlosti Drážní inspekce zaznamenala pouze 12 pochybení. Jde o výrazně lepší výsledek než na jaře letošního roku, kdy chybovalo celkem 31 řidičů. Nejhorší výsledky tehdy Drážní inspekce zaznamenala v Praze, kde nejvyšší povolenou rychlost nerespektoval každý šestý řidič.
 
‹‹   Předchozí   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11   Následující   ››

Nahoru