tiskové zprávy

‹‹   Předchozí   2 3 4 5 6 7 8 9 10 11   Následující   ››

Srážka vlaků na Prachaticku: ošetřeno 26 osob

20. 06. 2007 – 

Ve středu 20. 6. v 8.41 hodin se ve stanici Černý Kříž na Prachaticku srazily dva osobní vlaky. Posunující osobní vlak do Českého Krumlova v rychlosti cca 18 km/h prudce narazil do osobního vlaku odjíždějícího do Nového Údolí. Nehoda si vyžádala ošetření 26 osob, z toho 9 cestujících a vlakvedoucí vlaku byli s lehkým zraněním odvezeni do nemocnice. Obě soupravy přijely z Volar jako jeden vlak a v Černém Kříži se dělily na dvě části. První část odjížděla jako osobní vlak do Nového Údolí a z důvodu pozdního výstupu cestující zastavila. Zezadu do ní následně narazila druhá (sunutá) část, která měla po přestavení na jinou kolej odjet jako osobní vlak do Českého Krumlova. Fotografie z této nehody

 

Drážní inspekce varuje: V létě přibývá zranění na železnici!

19. 06. 2007 – 

Drážní inspekce připravila před začátkem letních prázdnin preventivní kampaň zaměřenou na rizika hrozící na dráze lidem, kteří porušují zákon a ohrožují tak i svůj život nebo zdraví. V rámci kampaně vzniklo dvanáct varovných námětů, které výstižně a často i poměrně přímočaře naznačují, jak může člověk dopadnout, pokud se rozhodne např. ignorovat výstrahu na železničním přejezdu, ušetřit čas chůzí přes koleje nebo přímo po trati. Nechybí ani varování před úrazem elektrického proudu z trolejí. Dva motivy se věnují i dráze tramvajové.

 

Nehodě u Jablůnky se zřejmě dalo zabránit

07. 05. 2007 – 

V pondělí 7. 5. 2007 krátce po půlnoci se u Jablůnky na Vsetínsku střetla lokomotiva s hořícím kamionem, který uvízl na železničním přejezdu. Dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít.

 

Společná akce policie a Drážní inspekce potvrdila nezodpovědné chování řidičů na přejezdech

23. 04. 2007 – 

Nerespektování výstražného světelného zařízení, přejíždění a přecházení přes přejezd těsně před přijíždějícím vlakem, to byly nejviditelnější přestupky společné akce Policie ČR a Drážní inspekce, která v uplynulých 14 dnech proběhla na železničních přejezdech. Ještě častější ovšem bylo nedodržování nejvyšší povolené rychlosti jízdy přes železniční přejezd i o více než 20 km.h-1. Například u Kaznějova na Plzeňsku jel řidič přes přejezd rychlostí 92 km/h.

 

Konference v Mnichově: Bezpečností prvky ve vlacích by měly být ve všech zemích stejné

02. 04. 2007 – 

Umístění, řešení, ovládání a označování nouzových východů, blokování dveří, protipožárních prostředků a dalších bezpečnostních prvků u drážních vozidel určených pro přepravu osob se v současnosti liší nejen v jednotlivých zemích Evropy, ale i u jednotlivých typů drážních vozidel. To by se mělo do budoucna změnit. Při nenadálých událostech jde většinou o vteřiny, a tak např. vyřadit blokování dveří by měl cestující stejným způsobem zvládnout bez ohledu na to, zda se nachází v českém, německém či francouzském voze, nebo zda je ve voze první či druhé třídy.

 

Policie a Drážní inspekce chystají akci na železničních přejezdech

28. 03. 2007 – 

Následkem nezodpovědného chování účastníků silničního provozu jen v loňském roce při 288 nehodách na železničních přejezdech zbytečně zahynulo 45 osob a dalších 147 osob bylo zraněno. Nerespektování výstražného světelného zařízení, přejíždění a přecházení přes přejezd těsně před přijíždějícím vlakem a nedodržování nejvyšší povolené rychlosti, to jsou přestupky, se kterými se Drážní inspekce setkává běžně. Vzhledem k tomu, že ke zlepšení chování řidičů nepřispělo ani zavedení bodového systému, je zapotřebí razantnějších výchovných kroků: během jara se na železničních přejezdech uskuteční společná bezpečnostní akce Policie ČR a Drážní inspekce!

 

Na Mělnicku vykolejil rychlík, škoda v řádech desítek milionů korun

19. 03. 2007 – 

V pondělí 19. 3. 2007 ve 21.33 hodin v Cítově na Mělnicku vykolejil rychlík jedoucí z Prahy do Děčína, a to po střetu s automobilem na železničním přejezdu se světly a závorami. Nehoda, při které vykolejila lokomotiva a tři vozy rychlíku, se obešla bez většího počtu zraněných, výše škody se nicméně pohybuje v řádech desítek milionů korun.

 

Konference v Londýně: Proč selhává lidský činitel?

08. 03. 2007 – 

Požadavek na naprostou nezávislost národních vyšetřovacích orgánů (pozn. v ČR je tímto orgánem Drážní inspekce), transparentnost, systematičnost a preciznost vyšetřování mimořádných událostí v drážní dopravě je hlavním závěrem Mezinárodní konference šetření nehod v drážní dopravě, která se konala ve dnech 28. 2. a 1. 3. 2007 v Londýně za účasti 125 delegátů z 25 zemí celého světa a pod záštitou Evropské železniční agentury. ČR byla na konferenci zastoupena zaměstnanci Drážní inspekce.

 

U zastávky Rymaně vykolejil nákladní vlak, škoda přes milion korun

20. 02. 2007 – 

V úterý 20. 2. 2006 v 11.50 hodin u zastávky Rymaně mezi Mníškem pod Brdy a Čisovicemi vykolejila lokomotiva a šest ze sedmi vozů nákladního vlaku. Při nehodě byli zraněni dva posunovači, kteří jeli ve služebním voze za lokomotivou, škoda přesáhne jeden milion korun.

 

Srážka rychlíku a nákladního vlaku: škoda 2,5 milionu korun

09. 02. 2007 – 

Těžké zranění strojvedoucího si vyžádala srážka rychlíku a nákladního vlaku ve stanici Káranice na Královéhradecku. Při nehodě byli zraněni také tři cestující. Provoz na trati mezi Chlumcem nad Cidlinou a Hradcem Králové bude přerušen zřejmě až do neděle, prvotní odhad škody činí 2,5 milionu korun.

 

Smutný fenomén české železnice: střety vlaků s osobami

01. 02. 2007 – 

V předchozích letech Drážní inspekce eviduje velmi vysoký počet střetů vlaků s osobami. Během roku 2006 zahynulo při 274 střetech celkem 209 osob, což je téměř o 50 více než v roce 2005, kdy při 278 střetech přišlo o život 157 osob. Přitom zdaleka nešlo pouze o sebevraždy, kterým železnice nemůže zabránit, ale také o případy vzniklé důsledkem nepozornosti nebo po vědomém porušení předpisů. Tento trend pokračuje i v letošním roce. Za první měsíc letošního roku Drážní inspekce zaznamenala už 21 střetů s osobami, z toho 16 skončilo smrtí. Zatímco v roce 2005 přišlo o život přibližně 50 % všech sražených osob, v roce 2006 a počátkem roku 2007 zahynulo při střetech s vlaky už 76 % osob.

 

Statistika nehod na přejezdech za rok 2006

13. 01. 2007 – 

Drážní inspekce zaznamenala v roce 2006 opět velký počet nehod na železničních přejezdech. V uplynulém roce došlo celkem ke 288 střetnutím, při kterých zemřelo 45 osob a dalších 147 bylo zraněno. Ke zlepšení bezpečnostní situace na přejezdech nepřispělo ani zavedení bodového systému. Počet mrtvých oproti minulému roku sice o 15 % klesl, ale celkový počet nehod vzrostl o 5 % a počet zraněných dokonce o 46 %. Všechny tyto mimořádné události byly způsobeny pouze a jen účastníky silničního provozu, a to nedovoleným vjezdem na železniční přejezd v důsledku porušení zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, a zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích.

 

Srážka na přejezdu v Ivančicích na Brněnsku

23. 12. 2006 – 

Drážní inspekce vyšetřuje nehodu, k níž došlo ve čtvrtek 23. prosince v 9.00 hodin u zastávky Ivančice město. Nákladní vlak jedoucí z Oslavan do Moravských Bránic se na přejezdu zabezpečeném výstražnými kříži střetl s osobním automobilem audi, v němž cestovali tři lidé. Vlak, jehož rychlost se v té době pohybovala kolem 27 kilometrů v hodině, tlačil před sebou automobil 61 metrů.

 
‹‹   Předchozí   2 3 4 5 6 7 8 9 10 11   Následující   ››

Nahoru