Železniční přejezdy

Nehody na železničních přejezdech

V posledních letech zaznamenává Drážní inspekce velmi vysoký počet smrtelných nehod na železničních přejezdech. Zatímco dříve lidé umírali při každé desáté nehodě na přejezdu, nyní je to již při každé šesté nehodě.

V České republice je více než osm tisíc železničních přejezdů. Každý musí odpovídat příslušným zákonům, vyhláškám a normám. Při dodržování všech pravidel ze strany účastníků silničního provozu je tedy střet s vlakem zcela vyloučen. Přesto na nich při několika stech nehodách ročně zahynou desítky osob. V drtivé většině jsou viníky účastníci silničního provozu, kteří vjedou na přejezd v době, kdy to zákon zakazuje.

Riskantní chování řidičů automobilů potvrzuje i dlouhodobá statistika Drážní inspekce. Podle ní se na přejezdech vybavených světelným signalizačním zařízením, jichž je pouze čtvrtina z celkového počtu, odehrává takřka polovina všech nehod.

Drážní inspekce usiluje o to, aby co největší množství těchto přejezdů bylo doplněno závorami. Tento způsob řešení úrovňového křížení silnice a dráhy se z dlouhodobého hlediska jeví jako nejméně rizikový.

Problematice přejezdů se mimo webu DI věnují také stránky www.prejezdy.eu.

Drážní inspekce ve spolupráci s Železnicemi Slovenskej republiky připravila pro autoškoly film s názvem Řidič - postrach přejezdů. Snímek varuje účastníky silničního provozu před nebezpečím, kterému se často řidiči, cyklisté i chodci vystavují, když porušují zákon o provozu na pozemních komunikacích.

Film je vyroben celkem v 8 variantách, distribuce probíhá na DVD. Na internetu Drážní inspekce nabízí ke stažení základní českou (avi, 54,57 MB) a slovenskou (avi, 53,18 MB) verzi.

Tiskové zprávy týkající se nehod na přejezdech:

‹‹   Předchozí   10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20   Následující   ››

Dva mrtví po střetnutí na přejezdu u Butovsi

04. 02. 2012 – 

Dnes v 16.45 se mezi stanicí Butoves a zastávkou Kovač střetl osobní vlak (Turnov – Hradec Králové) s osobním automobilem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor), která byla v době nehody v činnosti. Při nehodě byli usmrcení dva lidé. Po střetnutí bylo auto sunuto pod vlakem více než 150 metrů a teprve poté se podařilo vlak zastavit. K vykolejení ani zranění cestujících ve vlaku nedošlo. Škoda byla odhadnuta celkem na 300 000 Kč (200 000 vlak, 100 000 automobil). Provoz na trati je zastaven.

 

Tři zranění při střetnutí na přejezdu ve Včelné

28. 01. 2012 – 

Včera ve 21.25 se ve Včelné střetl nákladní vlak s osobním automobilem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor), která byla v době nehody v činnosti. Při nehodě byli zraněni tři lidé a vznikla škoda 255 000 (205 000 dráha, 50 000 automobil). Provoz na trati byl přerušen do 3.40 hodin.

 

Střetnutí na přejezdu u Valašského Meziříčí

27. 01. 2012 – 

Včera v 21.46 hodin se na železničním přejezdu u Valašského Meziříčí střetl osobní vlak (Valašské Meziříčí – Ostrava) s nákladním automobilem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací se závorami, která byla v době nehody v činnosti. V době nehody cestovalo ve vlaku 7 cestujících. Při nehodě nebyl nikdo zraněn a vznikla škoda 1 700 000 Kč (500 tisíc vlak, 200 tisíc trať, 1 milión automobil). Následkem střetnutí došlo k vykolejení osobního vlaku. Vlak zastavil přibližně 100 metrů za železničním přejezdem.

 

Střetnutí na přejezdu v Březnici

20. 01. 2012 – 

Dnes v 11.45 se v Březnici střetl osobní vlak (Protivín – Beroun) s nákladním automobilem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor), která byla v době nehody v činnosti. Při něhodě byl usmrcen řidič nákladního automobilu (1989) a zraněni dva cestující z osobního vlaku. Následkem nehody došlo k vykoljení vlaku. Škoda byla odhadnuta na 2 070 000 Kč (1,5 miliónů vlak, 500 tisíc nákladní automobil, 70 tisíc trať). Na základě šetření Drážní inspekce zjistila, že strojvedoucí osobního vlaku maximální povolenou rychlost nepřekročil. Příčina nehody bude pravděpodobně mimo železnici.

 

Střetnutí na přejezdu ve Velké Bystřici

15. 01. 2012 – 

Dnes ve 13.16 hodin se ve Velké Bystřici střetl vlak (Olomouc – Krnov) s osobním automobilem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor), která dle zjištění Drážní inspekce na místě mimořádné události byla v době nehody v činnosti. Při nehodě byli zraněni dva lidé (žena a dítě) z osobního automobilu a vznikla škoda na vlaku 100 000 Kč. Škoda na automobilu dosud vyčíslena nebyla.

 

Střetnutí na přejezdu u Peklovsi

13. 01. 2012 – 

Dnes ve 12.46 hodin se mezi stanicí Libuň a zastávkou Cidlina u obce Pekloves střetl osobní vlak (Mladá Boleslav - Lomnice nad Popelkou) s nákladním automobilem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném pouze výstražnými kříži. Následkem střetnutí došlo k vykolejení osobního vlaku. Podle dostupných informací byl při nehodě zraněn strojvedoucí vlaku. Škoda na vlaku byla odhadnuta na 150 000 Kč, na trati 5 000 Kč a na nákladním automobilu 50 000 Kč. Vlak již byl nakolejen a z důvodu neschopnosti další jízdy musel být odtažen. Provoz na trati byl obnoven v 16.35.

 

Méně nehod – více usmrcených

04. 01. 2012 – 

V roce 2011 došlo k výraznému navýšení tragičnosti a závažnosti mimořádných událostí na dráhách – usmrcených je nejvíce v historii Drážní inspekce a počet závažných nehod stoupl oproti dlouhodobému průměru na téměř 300 %.

 

Dvě střetnutí s osobou na přejezdu. Dva usmrcení.

05. 12. 2011 – 

Dvě střetnutí na železničních přejezdech si během dnešního dne vyžádaly dva lidské životy. Od začátku listopadu Drážní inspekce eviduje již osm nehod, kdy došlo ke střetnutí vlaku s osobou na železničním přejezdu. Při těchto mimořádných událostech zahynulo 7 lidí.

 

Střetnutí na přejezdu s nákladním automobilem - 4 zranění

12. 10. 2011 – 

Dnes v 13.08 hodin se mezi zastávkou Pučery a stanicí Bečváry střetl osobní vlak (z Čáslavi do Ledečka) s nákladním automobilem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném pouze výstražnými kříži. Při nehodě byli zraněni tři cestující z osobního vlaku a strojvedoucí. Škoda na místě mimořádné události byla odhadnuta na 250 000 Kč (200 000 vlak, 50 000 auto).

 

Dvě střetnutí na přejezdech na Plzeňsku

11. 10. 2011 – 

Dvě nehody na železničních přejezdech na Plzeňsku dnes ráno zastavily provoz na tratích z Plzeň – Klatovy a Plzeň – Domažlice

 

Střetnutí na přejezdu v Protivíně

27. 09. 2011 – 

Dnes v 13.35 hodin se v Protivíně střetl osobní vlak (Plzeň – Brno) s osobním automobilem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor), která byla v době nehody v činnosti. Při nehodě byl zraněn řidič a spolujezdkyně z osobního automobilu (oba 1941) a vznikla škoda 105 000 Kč (15 000 auto, 90 vlak).

 

Střetnutí na přejezdu v Českých Budějovicích

15. 09. 2011 – 

Dnes v 8.13 hodin se v Českých Budějovicích (u odbočky Rožnov) střetl na železničním přejezdu osobní vlak (České Budějovice – Linz Hbf.) s osobním automobilem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací, která byla podle šetření na místě mimořádné události v době nehody v činnosti. Při nehodě byl usmrcen řidič osobního automobilu (1954) a škoda byla vyčíslena na 420 000 Kč (250 000 Kč vlak, 100 000 trať, 70 000 automobil). Provoz obnoven v 11.00 hodin.

 

Střetnutí na přejezdu v Jimlíně

03. 09. 2011 – 

Dnes v 15.51 se v obci Jimlín střetl na železničním přejezdu osobní vlak (Most – Rakovník) s osobním automobilem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor), která byla v době nehody v činnosti. Při nehodě byl těžce zraněn řidič automobilu a lehce jeden cestující z vlaku. Následkem střetnutí došlo k vykolejení vlaku. Škoda byla odhadnuta na 420 000 Kč (100 tis. automobil, 300 tis. vlak, 20 tis. Trať). Provoz na trati byl obnoven v 19.00.

 

V Praze-Čakovicích se na přejezdu střetl vlak s kamionem

19. 08. 2011 – 

Dnes v 18.05 se v Praze-Čakovicích střetl osobní vlak (Mladá Boleslav – Praha-Vršovice) s kamionem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací (bez závor). Dle předběžných informací bylo zabezpečovací zařízení železničního přejezdu v době nehody v činnosti. To bude potvrzeno až komisionálním přezkoušením zabezpečovacího zařízení. Při nehodě byl zraněn strojvedoucí a strojvedoucí v zácviku z osobního vlaku. Nikomu ze čtyřiceti cestujících ve vlaku se nic nestalo. Následkem střetnutí došlo k vykolejení vlaku, který zastavil až sto metrů za železničním přejezdem. Škoda byla odhadnuta na 4 000 030 Kč (3,2 mil. na vlaku, 800 tis. kamion, 30 tis. trať). Dle aktuálních informací budou odklizovací práce pokračovat až do pozdních nočních hodin.

 

Při střetnutí na přejezdu ve Strážnici se zranili tři lidé

02. 08. 2011 – 

Dnes v 12.40 se ve Strážnici střetl osobní vlak (Hodonín – Javorník nad Veličkou) s osobním automobilem. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném pouze výstražnými kříži. Při nehodě byli zraněni tři lidé z osobního automobilu (dvě děti a řidička). Škoda byla na místě mimořádné události odhadnuta na 940 000 Kč (400 tis. vlak, 40 tis. trať, 500 tis. auto). Provoz na trati byl obnoven v 15.45 hodin.

 
‹‹   Předchozí   10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20   Následující   ››

 

Nahoru