Vzhledem k závažnosti této mimořádné události převzala šetření příčin vzniku Drážní inspekce, na místě střetu má dva vrchní inspektory. Nehody, kdy dojde k ujetí nákladního vozu na širou trať, totiž představují vážné ohrožení bezpečnosti železničního provozu. V minulosti se odehrály případy, kdy nákladní vagóny rozdrtily motorový vůz, v němž většina cestujících zahynula (Krouna na Chrudimsku, 24. června 1995, 19 mrtvých).
V uplynulých měsících Drážní inspekce zaznamenala jednu nehodu, kdy došlo k ujetí nákladního vozu na širou trať. V Nejdku na Karlovarsku 6. října signalista pohotově přehodil výhybku a poslal tak vůz, jenž ujel ze sousedního nádraží, na slepou kolej. Při této nehodě nebyl nikdo zraněn.
V Praze dne 9. prosince 2003
Mgr. Jan Kučera, v. r.
tiskový mluvčí Drážní inspekce