EN Česky

Vznik události: 16.05.2009 21:50
Popis události: ujetí 5 drážních vozidel z koleje č. 233, srážka se stojícím HDV na kusé koleji č. T 408 s následným vykolejením po srážce 
Dráha, místo: Železniční stanice Česká Třebová, směrová a odjezdová skupina.
Zúčastněni: Správa železniční dopravní cesty, s. o.,  (vlastník a provozovatel dráhy)
ČD Cargo, a. s.,  (dopravce)
ODOS, a. s. (vlastník poškozeného drážního vozidla)
Následky: nedošlo k usmrcení, ani k újmě na zdraví
celková škoda činí 3 684 000,- Kč 
Bezprostřední příčina: Bezprostřední příčinou vzniku mimořádné události bylo selhání ruční brzdy nákladního vozu Shimms evidenčního čísla 31 56 477 0256-4  (k jízdě bylo použito drážní vozidlo, jehož stav po opravě lanoví ruční brzdy nesplňoval technickou způsobilost prokázanou shodou se schváleným typem, dle § 59 odst. 2 vyhlášky č. 173/1995 Sb.,  dopravní řád drah, v platném znění).
Přispívající faktor: nebyl Drážní inspekcí zjištěn.
Zásadní příčina: nedodržení požadavků technické dokumentace vozu při opravě lanoví ruční brzdy vozu Shimms evidenčního čísla 31 56 477 0256-4  zahraničního vlastníka.
Příčina v systému bezpečnosti: nebyla Drážní inspekcí zjištěna.
Bezpečnostní doporučení: Drážní inspekce jako věcně příslušný úřad podle ustanovení § 53b odst. 5 zákona č. 266/1994 Sb., o drahách v platném znění, na základě výsledků zjišťování příčin a okolností vzniku MU, pro snížení pravděpodobnosti vzniku podobných MU, doporučuje dopravci ČD Cargo, a. s.:
● přijmout účinná opatření, aby ochrana proti ujetí vozidel z kolejí směrové skupiny žst. Česká Třebová byla zajištěna i v případě, kdy hmotnost skupiny vozů a její vzdálenost od pojistných zarážek, umístěných na dolním konci kolejí směrové skupiny, nezaručuje účinnost těchto zarážek. 
Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost

 

 

'