EN Česky

Vznik události: 29. února 2012 ve 14:13 hodin.
Popis události: střetnutí vlaku R 1195 se silničním nákladním motorovým vozidlem s návěsem na železničním přejezdu zabezpečeném přejezdovým světelným zabezpečovacím zařízením, s následným vykolejením 2 DV.
Dráha, místo: dráha železniční, celostátní, trať 719 Plzeň hl. n. – Žatec západ, železniční stanice Kaštice, železniční přejezd P 1714, km 186,463.
Zúčastněni: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy);  
České dráhy, a. s. (dopravce vlaku R 1195);
Následky: 10 zraněných (9 cestujících a strojvedoucí vlaku R 1195);
celková škoda 12 615 533 Kč.
Bezprostřední příčina: nedovolené vjetí silničního nákladního vozidla s návěsem na železniční přejezd v době, kdy byla dávána výstraha přerušovaným zvukem a výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu
přejezdového zabezpečovacího zařízení.
Přispívající faktor: nebyl Drážní inspekcí zjištěn.
Zásadní příčina: nebyly DI zjištěny.
Systémová příčina: nebyla Drážní inspekcí zjištěna.
Bezpečnostní doporučení: provozovateli dráhy Správě železniční dopravní cesty, státní organizaci, zajistit maximální bezpečnost na stávajících železničních přejezdech zabezpečených přejezdovým zabezpečovacím zařízením světelným bez závor zvýšením úrovně jejich zabezpečení doplňkovou mechanickou výstrahou (závorami), a to v co nejvyšší míře. Při projektování nových železničních přejezdů požadovat jejich zabezpečení rozšířené o tuto mechanickou výstrahu.
Drážnímu úřadu v souladu s ustanovením § 53b odst. 5 zákona č. 266/1994 Sb. a přílohy č. 7 k vyhlášce č. 376/2006 Sb. přijetí vlastního opatření, směřujícího k zajištění realizace uvedeného bezpečnostního doporučení i u ostatních provozovatelů drah železničních, regionálních a v úvahu přicházejících vlečkách v České
republice.
Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost

 

'