Vznik události: | 22. 5. 2018, 17.56 h. |
Popis události: | střetnutí vlaku Os 20323 s motocyklem (na železničním přejezdu P2104). |
Dráha, místo: | dráha železniční, kategorie regionální, Kralupy nad Vltavou předměstí – Velvary, železniční přejezd P2104 v km 4,217. |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy); České dráhy, a. s. (dopravce vlaku Os 20323); řidič motocyklu. |
Následky: | 1 usmrcená osoba; celková škoda 648 208,- Kč. |
Bezprostřední příčina: | nedovolené vjetí motocyklu na železniční přejezd P2104 v době, když se v jeho prostoru nacházel vlak Os 20323 a byla dávána světelná a zvuková výstraha přejezdovým zabezpečovacím zařízením. |
Přispívající faktor: | nebyl Drážní inspekcí zjištěn. |
Zásadní příčina: | • nerespektování světelné a zvukové výstrahy přejezdového zabezpečovacího zařízení řidičem motocyklu; • jednání řidiče motocyklu před železničním přejezdem, kde si nepočínal zvlášť opatrně. |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: | Drážnímu úřadu: • přijetí vlastního opatření směřujícího k zajištění realizace všech Drážní inspekcí již dříve vydaných bezpečnostních doporučení určených ke zvyšování úrovně bezpečnosti nebo předcházení vzniku mimořádných událostí na železničních přejezdech, aby při rekonstrukcích a modernizacích tratí, železničních přejezdů, už bylo projektováno, instalováno a schvalováno pouze přejezdové zabezpečovací zařízení světelné doplněné závorovými břevny; • přijetí opatření, které zajistí doplnění železničního přejezdu P2104 zabezpečeného v současné době světelným zabezpečovacím zařízením o závorová břevna, což z hlediska optické a fyzické zábrany sníží pravděpodobnost vjezdu řidiče na železniční přejezd při jeho nereagování na výstražný signál přejezdového zabezpečovacího zařízení, a dále přijetí opatření, které zajistí dovybavení dopravní značky A 32a „Výstražný kříž pro železniční přejezd jednokolejný“ v obou směrech žlutým reflexním podbarvením za účelem zvýraznění. Městskému úřadu Kralupy nad Vltavou, jakožto silničnímu správnímu úřadu ve věcech silnic II. třídy: • zajistit, aby svislé dopravní značky A 31a „Návěstní deska (240 m)“ (doplněná dopravní značkou A 30 „Železniční přejezd bez závor“), A 31b „Návěstní deska (160 m)“ a A 31c „Návěstní deska (80 m)“ umístěné před železničním přejezdem P2104 v obou směrech, byly dovybaveny žlutým reflexním podbarvením za účelem zvýraznění. Toto může v budoucnu varovat účastníky provozu na pozemních komunikacích jedoucí zvýšenou (nepřiměřenou) rychlostí jakož i silniční vozidla ostatní. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |