EN Česky

Vznik události: 22. 5. 2018, 17.56 h.
Popis události: střetnutí vlaku Os 20323 s motocyklem (na železničním přejezdu P2104).
Dráha, místo: dráha železniční, kategorie regionální, Kralupy nad Vltavou předměstí – Velvary, železniční přejezd P2104 v km 4,217.
Zúčastněni: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy);  
České dráhy, a. s. (dopravce vlaku Os 20323);
řidič motocyklu.
Následky: 1 usmrcená osoba;
celková škoda 648 208,- Kč.
Bezprostřední příčina: nedovolené vjetí motocyklu na železniční přejezd P2104 v době, když se v jeho prostoru nacházel vlak Os 20323 a byla dávána světelná a zvuková výstraha přejezdovým zabezpečovacím zařízením.
Přispívající faktor: nebyl Drážní inspekcí zjištěn.
Zásadní příčina: • nerespektování světelné a zvukové výstrahy přejezdového zabezpečovacího zařízení řidičem motocyklu;
• jednání řidiče motocyklu před železničním přejezdem, kde si nepočínal zvlášť opatrně.
Systémová příčina: nebyla Drážní inspekcí zjištěna.
Bezpečnostní doporučení: Drážnímu úřadu:
• přijetí vlastního opatření směřujícího k zajištění realizace všech Drážní inspekcí již dříve vydaných bezpečnostních doporučení určených ke zvyšování úrovně bezpečnosti nebo předcházení vzniku mimořádných událostí na železničních přejezdech, aby při rekonstrukcích a modernizacích tratí, železničních přejezdů, už bylo projektováno, instalováno a schvalováno pouze přejezdové zabezpečovací zařízení světelné doplněné závorovými břevny;
• přijetí opatření, které zajistí doplnění železničního přejezdu P2104 zabezpečeného v současné době světelným zabezpečovacím zařízením o závorová břevna, což z hlediska optické a fyzické zábrany sníží pravděpodobnost vjezdu řidiče na železniční přejezd při jeho nereagování na výstražný signál přejezdového zabezpečovacího zařízení, a dále přijetí opatření, které zajistí dovybavení dopravní značky A 32a „Výstražný kříž pro železniční přejezd jednokolejný“ v obou směrech žlutým reflexním podbarvením za účelem zvýraznění.
Městskému úřadu Kralupy nad Vltavou, jakožto silničnímu správnímu úřadu ve věcech silnic II. třídy:
• zajistit, aby svislé dopravní značky A 31a „Návěstní deska (240 m)“ (doplněná dopravní značkou A 30 „Železniční přejezd bez závor“), A 31b „Návěstní deska (160 m)“ a A 31c „Návěstní deska (80 m)“ umístěné před železničním přejezdem P2104 v obou směrech, byly dovybaveny žlutým reflexním podbarvením za účelem zvýraznění. Toto může v budoucnu varovat účastníky provozu na pozemních komunikacích jedoucí zvýšenou (nepřiměřenou) rychlostí jakož i silniční vozidla ostatní.
Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost
'