Vznik události: | 1. 4. 2013, 8.57 h. |
Popis události: | střetnutí vlaku Os 18109 s osobním automobilem na železničním přejezdu. |
Dráha, místo: | dráha regionální Strakonice – Volary, železniční P1032, km 61,796. |
Zúčastněni: |
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel
|
Následky: | bez zranění; celková škoda 117 385 Kč. |
Bezprostřední příčina: | • vjetí silničního vozidla na železniční přejezd v době, kdy se blížil vlak; • nedostatečné rozhledové poměry na železničním přejezdu, konkrétně nedostatečná rozhledová délka pro silniční vozidlo Lr. |
Přispívající faktor: | nebyl Drážní inspekcí zjištěn. |
Zásadní příčina: |
• nedodržení pravidel provozu na pozemních komunikacích řidičem osobního automobilu; |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: | Provozovateli dráhy Správě železniční dopravní cesty, státní organizaci: • prověřit skutečné rozhledové poměry u všech provozovaných železničních přejezdů zabezpečených pouze výstražnými kříži, zda jsou v souladu s ČSN 73 6380 Železniční přejezdy a přechody. V případě zjištění nesouladu provést neprodleně úpravu rozhledových poměrů na těchto přejezdech tak, aby bylo zajištěno bezpečné provozování drážní dopravy a provozu na pozemních komunikacích; • přijmout vlastní opatření ke zlepšení kontrolního systému společnosti, aby prohlídky přejezdů byly řádně prováděny, rozhledové poměry kontrolovány a zjištěné nedostatky odstraňovány. Dopravci České dráhy, a. s.: • vybavit zařízením, které by zaznamenávalo dávání zvukového výstražného znamení, všechna HDV, která jím ještě nejsou vybavena, protože neprokazatelnost této činnosti může při podobných MU poškodit některou ze zúčastněných stran. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |