EN Česky

Vznik události: 1. 4. 2013, 8.57 h.
Popis události: střetnutí vlaku Os 18109 s osobním automobilem na železničním přejezdu.
Dráha, místo: dráha regionální Strakonice Volary, železniční P1032, km 61,796.
Zúčastněni:

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel
dráhy);
České dráhy, a. s. (dopravce vlaku Os 18109);
řidič osobního automobilu (uživatel pozemní komunikace).

 

Následky: bez zranění;
celková škoda 117 385 .
Bezprostřední příčina: vjetí silničního vozidla na železniční přejezd v době, kdy se blížil vlak;
nedostatečné rozhledové poměry na železničním přejezdu, konkrétně nedostatečná rozhledová délka pro silniční vozidlo Lr.
Přispívající faktor: nebyl Drážní inspekcí zjištěn.
Zásadní příčina:

nedodržení pravidel provozu na pozemních komunikacích řidičem osobního automobilu;
nesprávný postup provozovatele dráhy při provádění prohlídek železničního přejezdu P1032 a při údržbě rozhledových poměrů na tomto železničním přejezdu.

Systémová příčina: nebyla Drážní inspekcí zjištěna.
Bezpečnostní doporučení: Provozovateli dráhy Správě železniční dopravní cesty, státní organizaci:
prověřit skutečné rozhledové poměry u všech provozovaných železničních přejezdů zabezpečených pouze výstražnými kříži, zda jsou v souladu s ČSN 73 6380 Železniční přejezdy a přechody. V případě zjištění nesouladu provést neprodleně úpravu rozhledových poměrů na těchto přejezdech tak, aby bylo
zajištěno bezpečné provozování drážní dopravy a provozu na pozemních komunikacích;
přijmout vlastní opatření ke zlepšení kontrolního systému společnosti, aby prohlídky přejezdů byly řádně prováděny, rozhledové poměry kontrolovány a zjištěné nedostatky odstraňovány.
Dopravci České dráhy, a. s.:
vybavit zařízením, které by zaznamenávalo dávání zvukového výstražného znamení, všechna HDV, která jím ještě nejsou vybavena, protože neprokazatelnost této činnosti může při podobných MU poškodit některou ze zúčastněných stran.
Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost

 

'