Vznik události: | 27. 1. 2019, 5.51.30 h (čas začátku nezajištěné jízdy vlaku zpět). |
Popis události: | najetí vlaku Os 21240 na ulomenou větev borovice v prostoru koleje s následným vykolejením při nezajištěné jízdě vlaku zpět prostorem výhybky Sv7 se samovratným přestavníkem v činnosti. |
Dráha, místo: | dráha železniční, kategorie regionální, Jindřichův Hradec – Obrataň, dopravna Lovětín, obrataňské záhlaví, km 7,740 (místo zastavení čela vlaku po kontaktu s překážkou, resp. místo začátku nezajištěné jízdy vlaku zpět), výhybka Sv7, km 7,720 (místo vykolejení). |
Zúčastněni: | Jindřichohradecké místní dráhy, akciová společnost (provozovatel dráhy a dopravce). |
Následky: | bez újmy na zdraví; škoda nevznikla. |
Bezprostřední příčina: | nedovolená změna směru jízdy vlaku Os 21240 po předchozím zastavení v prostoru výhybky Sv7 se zapnutou samovratnou činností. |
Přispívající faktor: | nedokončení průjezdu celého vlaku Os 21240 prostorem výhybky Sv7 se zapnutou samovratnou činností z koleje, na kterou není v přednostní poloze výhybka přestavena, kvůli překážce v dopravní cestě – spadlou částí větve, která znemožnila jízdu vlaku v původním směru. |
Zásadní příčina: | nedodržení technologických postupů provozovatele dráhy a drážní dopravy strojvedoucím vlaku, související s jeho nesprávným vyhodnocením vzniklé situace po kontaktu hnacího drážního vozidla vlaku Os 21240 s překážkou v dopravní cestě. |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: | nebylo Drážní inspekcí vydáno. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné události |