Vznik události: | 5. 2. 2013, 11:12 h. |
Popis události: | srážka vlaku Vleč 87892 s vlakem Os 27823. |
Dráha, místo: | dráha regionální, železniční stanice Mirošov, 1. staniční kolej, výhybka č. 10, km 7,810. |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy); České dráhy, a. s. (dopravce vlaku Os 27823); ČD Cargo, a. s. (dopravce vlaku Vleč 87892). |
Následky: | bez zranění; celková škoda 154 280 Kč. |
Bezprostřední příčina: | • neprovedení zjištění volnosti vlakové cesty pro vlak Vleč 87892 výpravčím a následné vypravení vlaku Vleč 87892; • přestavení výměny výhybky č. 10 dozorkyní výhybek pro jízdu vlaku Vleč 87892, ačkoli výhybka byla obsazena vozidly vlaku Os 27823. |
Přispívající faktor: | konstrukční uspořádání lokomotivy řady 742 (vedoucí HDV vlaku Vleč 87892), kdy při jízdě dlouhým představkem vpřed má strojvedoucí omezený výhled na trať. |
Zásadní příčina: |
nedodržení technologických postupů, které jsou stanoveny vnitřním předpisem provozovatele dráhy, při přípravě vlakové cesty pro vlak Vleč 87892 výpravčím a dozorkyní výhybek. |
Systémová příčina: | nejednoznačné znění čl. 516 vnitřního předpisu provozovatele dráhy SŽDC (ČD) D2. |
Bezpečnostní doporučení: |
Provozovateli dráhy Správě železniční dopravní cesty, státní organizaci: Drážnímu úřadu přijetí vlastního opatření směřujícího k realizaci výše uvedeného bezpečnostního doporučení i u ostatních provozovatelů drah a dopravců v České republice. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |