Vznik události: | 23. 5. 2018, 12.34 h. |
Popis události: | střetnutí vlaku Os 8709 s nákladním automobilem (jízdní soupravou), tvořeným tahačem návěsů s návěsem. |
Dráha, místo: | dráha železniční, kategorie celostátní, České Velenice – Veselí nad Lužnicí, obvod železniční stanice Nová Ves nad Lužnicí, železniční přejezd P5588 v km 6,882. |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy); České dráhy, a. s. (dopravce vlaku Os 8709); řidič nákladního automobilu. |
Následky: | 1 újma na zdraví; celková škoda 4 813 960 Kč. |
Bezprostřední příčina: | nedovolené vjetí nákladního automobilu na železniční přejezd P5588 v době, kdy se k němu blížil vlak Os 8709 a byla dávána světelná a zvuková výstraha přejezdovým zabezpečovacím zařízením. |
Přispívající faktor: | nebyl Drážní inspekcí zjištěn. |
Zásadní příčina: | • nerespektování světelné a zvukové výstrahy přejezdového zabezpečovacího zařízení řidičem nákladního automobilu; • jednání řidiče nákladního automobilu před železničním přejezdem, kde si nepočínal zvlášť opatrně. |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: | Drážnímu úřadu: • přijetí vlastního opatření směřujícího k zajištění realizace všech Drážní inspekcí již dříve vydaných bezpečnostních doporučení určených ke zvyšování úrovně bezpečnosti nebo předcházení vzniku mimořádných událostí na železničních přejezdech, aby při rekonstrukcích a modernizacích tratí, železničních přejezdů, už bylo projektováno, instalováno a schvalováno pouze přejezdové zabezpečovací zařízení světelné doplněné závorovými břevny; • přijetí opatření, které zajistí doplnění železničního přejezdu P5588 zabezpečeného v současné době světelným zabezpečovacím zařízením o závorová břevna, která z hlediska optické zábrany sníží pravděpodobnost vjezdu řidiče na železniční přejezd při jeho nereagování na světelnou signalizaci železničního přejezdu ve výstraze. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |