Vznik události: | 20. 9. 2017, 4.49.10 h. |
Popis události: | střetnutí vlaku Os 3530 se silničním motorovým vozidlem – nákladním automobilem na železničním přejezdu. |
Dráha, místo: | dráha železniční, kategorie celostátní „Opava východ – Olomouc hl. n.“, železniční stanice Olomouc hl. n., obvod osobního nádraží (obvod Bělidla), prodloužení staniční koleje č. 301, železniční přejezd P7519, km 0,580. |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy); České dráhy, a. s. (dopravce vlaku Os 3530); řidič silničního motorového vozidla. |
Následky: | 11 osob zraněno; celková škoda 1 987 079 Kč. |
Bezprostřední příčina: | nedovolené vjetí nákladního automobilu na železniční přejezd P7519 v době, kdy se k němu blížil vlak Os 3530 a byla dávána světelná a zvuková výstraha přejezdovým zabezpečovacím zařízením.. |
Přispívající faktor: | nebyl Drážní inspekcí zjištěn. |
Zásadní příčina: |
• nerespektování světelné a zvukové výstrahy přejezdového zabezpečovacího zařízení železničního přejezdu P7519 řidičem nákladního automobilu; |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: | Drážnímu úřadu: ◦ přijetí vlastního opatření směřujícího k zajištění realizace všech Drážní inspekcí již dříve vydaných bezpečnostních doporučení určených ke zvyšování úrovně bezpečnosti nebo předcházení vzniku mimořádných událostí na železničních přejezdech, aby při rekonstrukcích a modernizacích tratí, železničních přejezdů, už bylo projektováno, instalováno a schvalováno pouze přejezdové zabezpečovací zařízení světelné doplněné závorovými břevny; ◦ přijetí opatření, které zajistí doplnění železničního přejezdu P7519 zabezpečeného v současné době světelným zabezpečovacím zařízením, o závorová břevna, která z hlediska optické zábrany sníží pravděpodobnost vjezdu řidiče na železniční přejezd při jeho nereagování na světelnou signalizaci železničního přejezdu ve výstraze. . |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |