Vznik události: | 23. 5. 2018, 11.18 h. |
Popis události: | vykolejení, převrácení a sesunutí jeřábu ze železničního náspu i s přepravovanou mostní konstrukcí. |
Dráha, místo: | dráha železniční, kategorie regionální, Mikulášovice dolní nádraží – Panský – Rumburk, traťová kolej, úsek mezi zastávkou Brtníky a dopravnou D3 Panský, km 9,928. |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy); GJW Praha, spol. s r. o. (dopravce kolejového jeřábu); Chládek a Tintěra, Pardubice a. s. (zhotovitel díla); FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby, a. s. (zhotovitel díla). |
Následky: | 2 lehká zranění; celková škoda 26 971 845 Kč. |
Bezprostřední příčina: | více než dvojnásobné překročení dovoleného zatížení trati při přepravě mostní konstrukce zavěšené na výložníku jeřábu mající za následek propad nivelety pravého kolejnicového pasu a převrácení kolejového jeřábu. |
Přispívající faktor: | nebyl Drážní inspekcí zjištěn. |
Zásadní příčina: | • nedodržení podmínek pro přepravu mostní konstrukce stanovených provozovatelem dráhy v Příkazu k dopravě (URMIZA) ze strany zaměstnanců zhotovitele a dopravce; • nedodržení podmínek pro přepravu mostní konstrukce stanovených v Technologickém předpisu pro přepravu a vložení mostní konstrukce ze strany zaměstnanců zhotovitele a dopravce; • nedodržení technologických postupů provozovatele dráhy ze strany vedoucího výlukových prací; • nedodržení technologických postupů provozovatele dráhy a dopravce ze strany strojvedoucího SHV (jeřábníka). |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: | nebylo Drážní inspekcí vydáno. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |