EN Česky

Vznik události: 19. 2. 2015, 16.12.50 h.
Popis události: nezajištěná (nekontrolovaná) jízda posunového dílu z obvodu Staříč do hlavního obvodu vlečkové stanice Paskov s následným vykolejením 21 ložených tažených drážních vozidel.
Dráha, místo: Vlečková síť OKD, Doprava, a. s., Vlečka Paskov, styk mezi obvodem Staříč a spojovací kolejí č. 90 hlavního obvodu vlečkové stanice Paskov, km 9,431.
Zúčastněni: Advanced World Transport, a. s., provozovatel dráhy a dopravce.
Následky: bez újmy na zdraví;
celková škoda 21 734 806 .
Bezprostřední příčina: neukončení jízdy posunového dílu (jeho nezastavení) v obvodu Staříč Vlečky Paskov;
neprovedení zkoušky brzdy posunového dílu před jeho jízdou z obvodu Staříč na spojovací kolej č. 90 hlavního obvodu vlečkové stanice Paskov Vlečky Paskov.
Přispívající faktor: nebyl Drážní inspekcí zjištěn.
Zásadní příčina:

nepropojení potrubí průběžné samočinné tlakové brzdy mezi hnacím drážním vozidlem a 1. taženým drážním vozidlem posunového dílu (neotevření spojkového kohoutu na vnitřním čele hnacího drážního vozidla);
nezjištění nepropojení potrubí průběžné samočinné tlakové brzdy mezi hnacím drážním vozidlem a taženými drážními vozidly posunového dílu nesledováním hodnot tlaku vzduchu v hlavním vzduchojemu a potrubí průběžné samočinné tlakové brzdy na manometrech hnacího drážního vozidla.

Systémová příčina: nebyla Drážní inspekcí zjištěna.
Bezpečnostní doporučení: 1. Provozovateli dráhy a dopravci Advanced World Transport, a. s.
obsahem jednotných technologických postupů pro provozování drážní dopravy na vlečkách stanovit odpovědnost vedoucích zaměstnanců a zaměstnanců za zajištění kontroly dodržování pravidel provozování drážní dopravy, včetně postupů a četnosti prováděných kontrol, pro zajištění dodržování existujících, nových
a změněných technických a provozních norem nebo jiných závazných podmínek obsažených ve vnitrostátních právních předpisech, vnitřních předpisech dopravce a v rozhodnutích úřadů státní správy;
obsahem jednotných technologických postupů pro provozování drážní dopravy na vlečkách stanovit odpovědnost strojvedoucímu po najetí na drážní vozidla posunového dílu, který má být brzděn
průběžnou samočinnou tlakovou brzdou, zkontrolovat pohledem správné svěšení a spojení hnacího drážního vozidla s 1. drážním vozidlem posunového dílu. Netýká se případů, kdy svěšení a spojení hnacího drážního vozidla s 1. drážním vozidlem posunového dílu provádí strojvedoucí sám.
2. Drážnímu úřadu:
přijetí vlastního opatření, směřujícího k zajištění realizace výše uvedených bezpečnostních doporučení i u jiných dopravců na dráhách železničních, kategorie vlečka, v České republice.
Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost

 

'