Vznik události: | 1. 12. 2007, 11:50 h. |
Popis události: | vykolejení vlaku IC 507 "Pendolino". |
Dráha, místo: | na trati 501 Česká Třebová – Praha-Libeň v km 400,500 na 1. traťové koleji mezi odbočkou Kyje a žst. Praha-Běchovice. |
Bezprostřední příčina: | rozvoj únavového lomu kolejnice vlivem růstu šikmých trhlin na pojížděné hraně kolejnice. |
Bezpečnostní doporučení: | DI jako věcně příslušný správní úřad podle ustanovení § 53b odst. (5) zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, v platném znění, na základě výsledků šetření příčin a okolností vzniku MU doporučuje právnímu nástupci provozovatele, Správě železniční dopravní cesty, s. o., realizaci opatření navržených Výzkumným ústavem železničním, a. s., se sídlem Novodvorská 1698, 142 01 Praha 4 – Braník, v Technické zprávě VUZ 003/2008 „Lom kolejnice TŽ 87 R 65“, v tomto rozsahu: ● prověřit celý proces kvalifikace nedestruktivních kontrol včetně nezávislého školení a zkoušení pracovníků kontroly; ● zapracovat do postupů zkoušení, kvalifikace pracovníků defektoskopie a požadavků na zařízení požadavky současně platných Evropských norem včetně požadavků ISO 9001; ● při kvalifikaci procesu důsledně dbát na vyhodnocení vlivu kombinace zjištěných vad z hlediska důsledků pro bezpečnost drážní dopravy; ● stanovit maximální dobu životnosti pro kolejnice ve vztahu k jejich době provozu a způsobu namáhání. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |