EN Česky

Vznik události: 1. 12. 2007, 11:50 h.
Popis události: vykolejení vlaku IC 507 "Pendolino".
Dráha, místo: na trati 501 Česká Třebová – Praha-Libeň v km 400,500 na 1. traťové koleji mezi odbočkou Kyje a žst. Praha-Běchovice.
Bezprostřední příčina: rozvoj únavového lomu kolejnice vlivem růstu šikmých trhlin na pojížděné hraně kolejnice.
Bezpečnostní doporučení: DI jako věcně příslušný správní úřad podle ustanovení § 53b odst. (5) zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, v platném znění, na základě výsledků šetření příčin a okolností vzniku MU doporučuje právnímu nástupci provozovatele, Správě železniční dopravní cesty, s. o., realizaci opatření navržených Výzkumným ústavem železničním, a. s., se sídlem Novodvorská 1698, 142 01 Praha 4 – Braník, v Technické zprávě VUZ 003/2008 „Lom kolejnice TŽ 87 R 65“, v tomto rozsahu:
● prověřit celý proces kvalifikace nedestruktivních kontrol včetně nezávislého školení a zkoušení pracovníků kontroly;
● zapracovat do postupů zkoušení, kvalifikace pracovníků defektoskopie a požadavků na zařízení požadavky současně platných Evropských norem včetně požadavků ISO 9001;
● při kvalifikaci procesu důsledně dbát na vyhodnocení vlivu kombinace zjištěných vad z hlediska důsledků pro bezpečnost drážní dopravy;
● stanovit maximální dobu životnosti pro kolejnice ve vztahu k jejich době provozu a způsobu namáhání.
Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost

 

 

'