Vznik události: | 23. 1. 2008, 9:57 hodin |
Popis události: | srážka vlaku IC 540 s manipulačním vozíkem na broušení výhybek a kolejnic |
Dráha, místo: | dráha celostátní, železniční stanice Třebovice v Čechách, výhybka č. 5 |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, s. o. (vlastník dráhy) České dráhy, a. s. (provozovatel dráhy) České dráhy, a. s. (dopravce vlaku IC 540) |
Následky: | škoda na hnacím drážním vozidle 151 019-7 ve výši 65 000,- Kč škoda na manipulačním vozíku ve výši 4 090,- Kč celková škoda ve výši 69 090,- Kč |
Bezprostřední příčina: | 1) nedoprovázení lehkého kolejového prostředku předsunutou bezpečnostní hlídkou s dostatečnými rozhledovými poměry; 2) nedostatečný předstih vyrozumění radiostanicí o blížícím se vlaku |
Přispívající faktor: | nebyl Drážní inspekcí zjištěn. |
Zásadní příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Příčina v systému bezpečnosti: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: | adresováno provozovatelům drah celostátních a regionálních: 1) jednoznačným způsobem uložit ve svých předpisech povinnost oznámit před započetím práce osobě provádějící vyrozumívání o pohybu vozidel v místě práce čas potřebný k bezpečnému vyklizení pracoviště; 2) ověřit, zda jejich předpisy zajišťují bezpečnost osob pracujících v kolejišti vzhledem k traťové rychlosti a času potřebnému k bezpečnému vyklizení pracoviště, a případné nedostatky odstranit. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |