Vznik události: | 7. 5. 2012 v 15:15 hodin. |
Popis události: | střetnutí vlaku EC 170 s osobním automobilem stojícím na železničním přejezdu v žst. Uhersko. |
Dráha, místo: | dráha celostátní, ŽP P4897, km 286,369, žst. Uhersko, 2. staniční kolej. |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy); České dráhy, a. s. (dopravce vlaku EC 170); řidič osobního automobilu Škoda 105L a jeho spolujezdec. |
Následky: | při mimořádné události nedošlo k újmě na zdraví osob; celková škoda vzniklá při mimořádné události činí 2.608.000 Kč. |
Bezprostřední příčina: | včasné neodstranění uváznutého osobního automobilu ze železničního přejezdu P4897 v době jízdy vlaku EC 170. |
Přispívající faktor: | nebyl Drážní inspekcí zjištěn. |
Zásadní příčina: |
nevarování provozovatele dráhy o překážce na železničním přejezdu P 4897 z důvodu časové tísně a neznalosti funkce jednotného systému značení přejezdu. |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: | Správě železniční dopravní cesty, státní organizaci: • v rámci svých preventivních aktivit se prioritně zaměřit na vysvětlení a objasnění účelu a funkce označení ŽP. Drážnímu úřadu: • přijetí vlastního opatření, směřujícího k zajištění realizace uvedeného bezpečnostního doporučení i u ostatních provozovatelů drah železničních v České republice. Ministerstvu dopravy České republiky: • v rámci preventivních aktivit se prioritně zaměřit na vysvětlení a objasnění účelu a funkce označení ŽP; • zapracovat do právních předpisů, které se týkají provozu na pozemních komunikacích, povinnost seznámit o umístění a smyslu značení železničních přejezdů s poukázáním na možnost jeho využití v případě vzniku nebezpečných situací v prostoru železničního přejezdu: ◦ všechny uchazeče o řidičský průkaz; ◦ všechny držitele řidičského průkazu při školení z odborné způsobilosti. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |