EN Česky

Vznik události: 7. 5. 2012 v 15:15 hodin.
Popis události: střetnutí vlaku EC 170 s osobním automobilem stojícím na železničním přejezdu v žst. Uhersko.
Dráha, místo: dráha celostátní, ŽP P4897, km 286,369, žst. Uhersko, 2. staniční kolej.
Zúčastněni: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy);  
České dráhy, a. s. (dopravce vlaku EC 170);
řidič osobního automobilu Škoda 105L a jeho spolujezdec.
Následky: při mimořádné události nedošlo k újmě na zdraví osob;
celková škoda vzniklá při mimořádné události činí 2.608.000 Kč.
Bezprostřední příčina: včasné neodstranění uváznutého osobního automobilu ze železničního přejezdu P4897 v době jízdy vlaku EC 170.
Přispívající faktor: nebyl Drážní inspekcí zjištěn.
Zásadní příčina:

nevarování provozovatele dráhy o překážce na železničním přejezdu P 4897 z důvodu časové tísně a neznalosti funkce jednotného systému značení přejezdu.

Systémová příčina: nebyla Drážní inspekcí zjištěna.
Bezpečnostní doporučení: Správě železniční dopravní cesty, státní organizaci:
v rámci svých preventivních aktivit se prioritně zaměřit na vysvětlení a objasnění účelu a funkce označení ŽP.
Drážnímu úřadu:
přijetí vlastního opatření, směřujícího k zajištění realizace uvedeného bezpečnostního doporučení i u ostatních provozovatelů drah železničních v České republice.
Ministerstvu dopravy České republiky:
v rámci preventivních aktivit se prioritně zaměřit na vysvětlení a objasnění účelu a funkce označení ŽP;
zapracovat do právních předpisů, které se týkají provozu na pozemních komunikacích, povinnost seznámit o umístění a smyslu značení železničních přejezdů s poukázáním na možnost jeho využití v případě vzniku nebezpečných situací v prostoru železničního přejezdu:
všechny uchazeče o řidičský průkaz;
všechny držitele řidičského průkazu při školení z odborné způsobilosti.
Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost

 

'