EN Česky

Vznik události: 20. 1. 2017, 5.33 h.
Popis události: střetnutí vlaku Os 7403 s osobním automobilem.
Dráha, místo: dráha železniční, celostátní, železniční přejezd P599 v km 117,860, obvod železniční stanice Vejprnice;
Zúčastněni: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy);  
České dráhy, a. s. (dopravce vlaku Os 7403);
řidič osobního automobilu.
Následky: 3 usmrcené osoby;
celková škoda 197 797 .
Bezprostřední příčina: nedovolené vjetí osobního automobilu na železniční přejezd v době, kdy byla dávána světelná výstraha (červenými, střídavě přerušovanými světly) i zvuková výstraha přejezdového zabezpečovacího zařízení.
Přispívající faktor: nebyl Drážní inspekcí zjištěn.
Zásadní příčina:

jednání řidiče před železničním přejezdem, při kterém si nepočínal zvlášť opatrně a nepřesvědčil se, zda může železniční přejezd bezpečně přejet;
nerespektování výstražného signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení řidičem osobního automobilu.

Systémová příčina: nebyla Drážní inspekcí zjištěna.
Bezpečnostní doporučení: Drážnímu úřadu:
přijetí vlastního opatření směřujícího k zajištění realizace Drážní inspekcí již dříve vydaných bezpečnostních doporučení, která byla vydána za účelem zvyšování úrovně zabezpečení železničních přejezdů, protože na železničních přejezdech zabezpečených přejezdovým zabezpečovacím zařízením světelným bez závor
dochází dlouhodobě k největšímu počtu střetnutí vlaků se silničními motorovými vozidly s nejhoršími následky;
na železničním přejezdu P599, který je zabezpečen přejezdovým zabezpečovacím zařízením světelným bez závor, došlo ke střetnutí vlaku s automobily již v roce 2013 a 2015. Drážní inspekce proto Drážnímu úřadu navrhuje zahájit s provozovatelem dráhy jednání o změně způsobu zabezpečení tohoto železničního
přejezdu, tj. doplnění přejezdového zabezpečovacího zařízení závorami, s cílem zvýšit bezpečnost na uvedeném železničním přejezdu.
Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost

 

'