Vznik události: | 5. 3. 2012, 7:41 hodin. |
Popis události: | střetnutí vlaku Os 14506 s nákladním automobilem s následným vykolejením vlaku. |
Dráha, místo: | dráha železniční, regionální, trať 318C Hodonín – Zaječí, železniční přejezd P 7140 v km 4,740 mezi žst. Kobylí na Moravě a Velké Pavlovice. |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy); České dráhy, a. s. (dopravce vlaku Os 14506); řidič nákladního automobilu značky Iveco. |
Následky: | 6 zraněných osob (5 cestujících a strojvedoucí vlaku); celková škoda činí 1.068.347 Kč. |
Bezprostřední příčina: | nedovolené vjetí nákladního automobilu na železniční přejezd v době, kdy se k němu blížil vlak a byla dávána jak zvuková výstraha, tak světelná výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení. |
Přispívající faktor: | nebyl Drážní inspekcí zjištěn. |
Zásadní příčina: |
nerespektování výstražného signálu železničního přejezdu řidičem nákladního automobilu. |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: | Správě železniční dopravní cesty, státní organizaci, se doporučuje: vzhledem ke skutečnosti, že nejvíc střetnutí na železničních přejezdech a s nejhoršími následky se odehrává na přejezdech zabezpečených světelnou signalizací bez závor, DI doporučuje dále zvyšovat, z důvodu zajištění maximální bezpečnosti, úroveň jejich zabezpečení tak, aby při rekonstrukcích a modernizacích tratí a přejezdů už bylo projektováno a instalováno pouze světelné přejezdové zabezpečovací zařízení doplněné závorami. Drážnímu úřadu se doporučuje: přijetí vlastního opatření směřujícího k zajištění realizace výše uvedeného bezpečnostního doporučení i u ostatních provozovatelů drah železničních v České republice. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |