Vznik události: | 23. 4. 2014, 11:07 h. |
Popis události: | střetnutí vlaku Pn 66301 se zadní částí autobusu zasahující do nebezpečného pásma přejezdu. |
Dráha, místo: | ráha celostátní, železniční stanice Všetaty, staniční kolej č. 2, železniční přejezd P2724, km 361,191. |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy); ČD Cargo, a. s. (dopravce vlaku Pn 66301); ČSAD Střední Čechy, a. s. (provozovatel autobusu). |
Následky: | bez zranění; celková škoda 328 000 Kč. |
Bezprostřední příčina: | zasahování zadní části autobusu stojícího před výstražníkem uzavřeného železničního přejezdu P2675 do nebezpečného pásma přejezdu P2724 v době jeho uzavření a jízdy vlaku přes přejezd. |
Přispívající faktor: |
• nepřesvědčení se řidiče autobusu, zda bezpečně přejel železniční přejezd P2724; • umožnění vjezdu řidičům vozidel nebo souprav vozidel, jejichž délka přesahuje 6,5 m, na železniční přejezdy P2724 a P2675 bez upozornění na maximálně přípustnou délku vozidla odpovídajícím dopravním značením;
|
Zásadní příčina: |
• neúčinná (nedostatečná) kontrolní činnost při prohlídkách železničních přejezdů P2724 a P2675, kdy nebyly zjištěny zdroje ohrožení dráhy, stav přilehlé pozemní komunikace z hlediska bezpečného přejetí dráhy silničním vozidlem a nedostatečné dopravní značení přejezdů a tím nezajištěna bezpečnost drážní dopravy a bezpečnost uživatelů pozemní komunikace na uvedených přejezdech; |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: | Správě železniční dopravní cesty, státní organizaci: • prověřit, zda na dráze provozované provozovatelem dráhy SŽDC, státní organizace, se nenacházejí další železniční přejezdy, mezi nimiž je na přilehlé pozemní komunikaci nedostatečná vzdálenost a řidiči silničních vozidel nejsou dopravním značením upozorněni na maximálně přípustnou délku silničního vozidla v případě, že by řidič byl nucen zastavit mezi těmito přejezdy; • v případě, že se na dráze provozované provozovatelem dráhy SŽDC, státní organizace, nacházejí další obdobné železniční přejezdy, bezodkladně učinit takové opatření, které by v co nejvyšší míře zajistilo bezpečnost drážní a silniční dopravy na těchto přejezdech. Drážnímu úřadu: • přijetí vlastního opatření, směřujícího k zajištění realizace výše uvedeného bezpečnostního doporučení i u ostatních provozovatelů drah v České republice. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |