EN Česky

Vznik události: 11. 7. 2014, 17:45 h.
Popis události: střetnutí vlaku Os 4753 s nákladním automobilem na železničním přejezdu, s vykolejením první nápravy prvního podvozku.
Dráha, místo: dráha celostátní, mezi železničními stanicemi Brno-Chrlice a Brno hl. n., přejezd P7179 v km 6,006.
Zúčastněni: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy);  
České dráhy, a. s. (dopravce vlaku Os 4753);
řidič nákladního automobilu.
Následky: zranění;
celková škoda 1 236 797 .
Bezprostřední příčina: vjetí silničního vozidla na železniční přejezd v době, kdy se k němu blížil vlak.
Přispívající faktor: nebyl Drážní inspekcí zjištěn.
Zásadní příčina: nerespektování světelné a zvukové výstrahy dávané PZZ řidičem nákladního automobilu a vjetí na přejezd v době, kdy je to zakázáno;
jednání řidiče nákladního automobilu před železničním přejezdem, při kterém si nepočínal zvlášť opatrně a nepřesvědčil se, zda může železniční přejezd bezpečně přejet;
nedání přednosti drážní dopravě na úrovňovém křížení pozemní komunikace s dráhou.
Systémová příčina: nebyla Drážní inspekcí zjištěna.
Bezpečnostní doporučení: Správě železniční dopravní cesty, státní organizaci:
vzhledem ke skutečnosti, že nejvíce střetnutí na železničních přejezdech a s nejhoršími následky se odehrává na železničních přejezdech zabezpečených přejezdovým zabezpečovacím zařízením světelným bez závorových břeven, v souladu se zněním předchozích bezpečnostních doporučení Drážní inspekce, dále zvyšovat, z důvodu zajištění maximální bezpečnosti provozování drážní dopravy a účastníků provozu na pozemních komunikacích, úroveň jejich zabezpečení tak, aby při rekonstrukcích a modernizacích tratí, železničních přejezdů, nejen těch zařazených do evropského železničního systému, už bylo projektováno a instalováno pouze přejezdové zabezpečovací zařízení světelné doplněné závorovými břevny.
Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost

 

'