Vznik události: | 11.03.2010 09:24 |
Popis události: | poškození drážního vozidla vlaku R 804 za jízdy vypadnutým brzdovým špalíkem, který po odrazu od terénu oknem vlétl do oddílu pro cestující, prorazil přepážku oddílu pro cestující a ve vedlejším oddíle poškodil další přepážku. |
Dráha, místo: | dráha železniční, kategorie celostátní, Přerov – Česká Třebová, mezi železniční stanicí Brodek u Přerova a výhybnou Dluhonice, km 191,000, 1. traťová kolej. GPS souřadnice: 49°27'11.088"N, 17°23'45.273"E. |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy), České dráhy, a. s. (dopravce). |
Následky: | ke zranění osob nedošlo. Celková zjištěná škoda 72.000 Kč. |
Bezprostřední příčina: | nezajištění speciální překlopné pojistky horního klínu brzdového špalíku 2. nápravy taženého drážního vozidla řady AB, č. 50 54 39-40 243-7, proti sklopení závlačkou, mající za následek vysunutí zajišťovacího klínu brzdového špalíku a následné vypadnutí brzdového špalíku. |
Přispívající faktor: | nebyl Drážní inspekcí zjištěn. |
Zásadní příčina: | nezjištění nezajištění speciální překlopné pojistky horního klínu brzdového špalíku 2. nápravy taženého drážního vozidla řady AB, č. 50 54 39-40 243-7, proti sklopení závlačkou, při provádění technické prohlídky v železniční stanici Břeclav. |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: |
Dopravci České dráhy, a. s.: |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |