Vznik události: | 24. 3. 2013, 15:15 h. |
Popis události: | vykolejení drážního vozidla jedním dvojkolím za jízdy vlaku R 1540. |
Dráha, místo: | dráha celostátní, železniční, mezi žst. Tábor a Chotoviny, traťová kolej, km 87,663. |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy); České dráhy, a. s. (dopravce vlaku R 1540). |
Následky: | bez zranění; celková škoda 510 000 Kč. |
Bezprostřední příčina: | prasklý spodní závěs sekundárního vypružení podvozku TDV CZ- ČD 51 54 21 70 029-2 řady Bmee. |
Přispívající faktor: | nebyl Drážní inspekcí zjištěn. |
Zásadní příčina: |
• lom dolního závěsu nosiče pružin druhotného vypružení podvozku GP 200S TDV CZ-ČD 51 54 21 70 029-2 řady Bmee; |
Systémová příčina: | vnitřním předpisem ČD V 25 u periodických oprav, zejména u periodické opravy vyvazovací, jejíž součástí defektoskopická kontrola podvozku je, stanovení pouze doporučené hodnoty kilometrického proběhu místo závazné horní hranice kilometrického proběhu. |
Bezpečnostní doporučení: | dopravci České dráhy, a. s.: • v příloze č. 1 vnitřního předpisu ČD V 25, zejména u periodické opravy vyvazovací stanovit horní hranici kilometrického proběhu pro přístavbu vozů, a tím zajistit pravidelné provádění defektoskopických kontrol podvozku; • upravit znění čl. 20 vnitřního předpisu ČD V 25 ve smyslu závaznosti horní hranice kilometrického proběhu pro přístavbu vozů do periodické opravy vyvazovací. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |