EN Česky

Vznik události: 24. 3. 2013, 15:15 h.
Popis události: vykolejení drážního vozidla jedním dvojkolím za jízdy vlaku R 1540.
Dráha, místo: dráha celostátní, železniční, mezi žst. Tábor a Chotoviny, traťová kolej, km 87,663.
Zúčastněni: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy);  
České dráhy, a. s. (dopravce vlaku R 1540).
Následky: bez zranění;
celková škoda 510 000 Kč.
Bezprostřední příčina: prasklý spodní závěs sekundárního vypružení podvozku TDV CZ- ČD 51 54 21 70 029-2 řady Bmee.
Přispívající faktor: nebyl Drážní inspekcí zjištěn.
Zásadní příčina:

lom dolního závěsu nosiče pružin druhotného vypružení podvozku GP 200S TDV CZ-ČD 51 54 21 70 029-2 řady Bmee;
několikanásobné překročení doporučeného kilometrického proběhu pro přistavení TDV do periodické opravy vyvazovací a z tohoto důvodu také neprovedení defektoskopické kontroly podvozku, a s tím související kontroly spodního závěsu nosiče pružin sekundárního vypružení.

Systémová příčina: vnitřním předpisem ČD V 25 u periodických oprav, zejména u periodické opravy vyvazovací, jejíž součástí defektoskopická kontrola podvozku je, stanovení pouze doporučené hodnoty kilometrického proběhu místo závazné horní hranice kilometrického proběhu.
Bezpečnostní doporučení: dopravci České dráhy, a. s.:
v příloze č. 1 vnitřního předpisu ČD V 25, zejména u periodické opravy vyvazovací stanovit horní hranici kilometrického proběhu pro přístavbu vozů, a tím zajistit pravidelné provádění defektoskopických kontrol podvozku;
upravit znění čl. 20 vnitřního předpisu ČD V 25 ve smyslu závaznosti horní hranice kilometrického proběhu pro přístavbu vozů do periodické opravy vyvazovací.
Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost

 

'