Vznik události: | 20. 2. 2007, 11:48 h. |
Popis události: | vykolejení hnacího drážního vozidla nákladního vlaku první nápravou ve směru jízdy a 6 drážních vozidel. |
Dráha, místo: | v mezistaničním úseku žst. Mníšek pod Brdy – žst. Čisovice, v traťové koleji v km 15,993. |
Bezprostřední příčina: | změna stavebnětechnických parametrů dráhy v pracovním místě před jízdou vlaku Mn 85956, kdy při výměně podkladnic, upevňovadel a úpravě rozchodu koleje nebyla pravá kolejnice připevněna ke třem za sebou ležícím pražcům, a povolení jízdy vlaku přes takto vytvořené nesjízdné místo. |
Bezpečnostní doporučení: | DI jako věcně příslušný správní úřad podle ustanovení § 53b odst. (5) zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, v platném znění, na základě výsledků šetření příčin a okolností vzniku MU doporučuje provozovateli dráhy ČD, a. s.: a) ve svém vnitřním předpisu stanovit odbornou způsobilost, znalost, způsob ověřování znalostí a systém pravidelného školení dle ustanovení § 22 odst. 1 písm. b) zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, v platném znění, všem osobám cizích fyzických a právnických osob, které na základě smluvního vztahu s provozovatelem ČD, a. s., vykonávají pracovní činnost na dopravní cestě, železničním spodku a svršku, a při své pracovní činnosti dávají návěsti nebo se jimi řídí (viz § 67 odst. 2 vyhlášky č. 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah, v platném znění); b) přijmout opatření ke zvýšení účinnosti kontroly dodržování technologických postupů obsažených ve vnitřních předpisech provozovatele odborně způsobilými osobami cizích fyzických a právnických osob, které na základě smluvního vztahu s provozovatelem ČD, a. s., vykonávají samostatnou pracovní činnost na dopravní cestě, železničním spodku a svršku, a to na základě odpovědnosti provozovatele dráhy za jejich činnost ve smyslu § 22 odst. (1) zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, v platném znění. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |