EN Česky

Vznik události: 20. 6. 2013, 14:36 h.
Popis události: vykolejení tramvaje linky č. 2 při výjezdu ze samostaného tramvajového tělesa před zastávkou Celní.
Dráha, místo: dráha tramvajová, směr Modřice, smyčka – Stará Osada.
Zúčastněni: Dopravní podnik města Brna, a. s. (provozovatel dráhy a dopravce).
Následky: bez zranění;
celková škoda 80 000 .
Bezprostřední příčina: jízda tramvaje po koleji se směrovou a výškovou vadou.
Přispívající faktor: nefunkční upevnění kolejnic k dřevěným pražcům, zkorodovaná upevňovadla s nedostatečnou držebností.
Zásadní příčina:

nevyhovující způsob kontrol tramvajové dráhy u kolejí na samostatném tramvajovém tělese v místech se zakrytím v souvislosti se zjišťováním stavu upevňovadel a drobného kolejiva.

Systémová příčina: nebyla Drážní inspekcí zjištěna.
Bezpečnostní doporučení:

Provozovateli dráhy Dopravnímu podniku města Brna, a. s.:
stanovit systematický postup kontrol stavu pražců a upevňovadel v kolejích na samostatném tramvajovém tělese, v úsecích se zakrytými upevňovadly a pražci;
jednoznačně a konkrétně stanovit podmínky pro provoz, údržbu a opravy bezstykové koleje.
Ministerstvu dopravy ČR:
stanovit v prováděcím předpisu k zákonu č. 266/1994 Sb., o dráhách, alespoň základní podmínky technických parametrů pro bezstykovou kolej na dráze tramvajové, pro jejich kontrolu, provoz, údržbu a opravy.

 

Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost

 

'