Vznik události: | 9. 9. 2015, 9:15 h. |
Popis události: | ujetí svazku kolejových polí naložených na dvou podvozcích Vz 53/77 odstaveného na vyloučené koleji ve směru od žst. Vlkaneč, který se cestou po této koleji střetl se dvěma zaměstnanci provádějícími defektoskopické měření, vjel na nevyloučenou staniční kolej č. 3 žst. Golčův Jeníkov, kde narazil do odstavených 7 svazků kolejových polí s následným vykolejením prvního podvozku Vz 53/77 ujetého svazku kolejových polí a posledního podvozku Vz 53/77 odstavených svazků kolejových polí. |
Dráha, místo: | trať 324 Brno – Kutná Hora hl. n., k ujetí došlo v km 258,732 mezi žst. Vlkaneč a žst. Golčův Jeníkov, ke střetu s osobami došlo v km 266,349, ke srážce došlo na 3. SK v km 267,126, žst. Golčův Jeníkov. |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy); společnost OHL ŽS, a. s. (zhotovitel stavby). |
Následky: | 1 usmrcený a 1 zraněný; celková škoda 0 Kč. |
Bezprostřední příčina: | nedostatečné zajištění svazku kolejových polí, odstaveného na vyloučené koleji, proti jeho ujetí |
Přispívající faktor: |
• nedodržení předepsané pracovní operace stanovené Technologickými postupy pro odstavování svazků kolejových polí od pokladače kolejových polí. • neoznámení o přítomnosti svých zaměstnanců pracujících na vyloučené koleji objednatelem SŽDC, s. o., zhotoviteli OHL ŽS, a. s.
|
Zásadní příčina: |
nedodržení ustanovení technologických postupů, stanovujících používání prostředků a podmínky pro zajištění vozidel proti ujetí. |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: |
Správě železniční dopravní cesty, státní organizaci: Drážnímu úřadu přijetí vlastního
|
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |