Vznik události: | 25. 4. 2013, 15:41 h. |
Popis události: | lom nápravy a následné vykolejení pravého celistvého kola 1. dvojkolí HDV za jízdy vlaku Os 27550. |
Dráha, místo: | dráha regionální, Domažlice – Planá u Mariánských Lázní, mezi dopravnou D3 Klenčí pod Čerchovem a žst. Poběžovice, km 12,250. |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy); České dráhy, a. s. (dopravce vlaku Os 27550). |
Následky: | bez zranění; celková škoda 245 830 Kč. |
Bezprostřední příčina: | lom nápravy 1. dvojkolí v místě sedla nápravy v levém celistvém kole. |
Přispívající faktor: | nebyl Drážní inspekcí zjištěn. |
Zásadní příčina: |
nesprávný technologický postup nalisování celistvého kola na nápravu. |
Systémová příčina: | nebyla Drážní inspekcí zjištěna. |
Bezpečnostní doporučení: | Dopravci České dráhy, a. s.: • zavést účinný systém kontroly a přijmout účinná opatření při opravách dvojkolí železničních kolejových vozidel, prováděných dodavatelským způsobem železničními opravárenskými podniky, který odhalí případné nedodržení nebo porušení závazných postupů předepsaných předpisem dopravce ČD V 99/1 ze strany železničních opravárenských podniků; • v příloze č. 1 vnitřního předpisu ČD V 25 u stupňů údržby „periodická oprava vyvazovací“ a „periodická oprava hlavní“ stanovit horní hranici intervalu kilometrického proběhu; • upravit znění čl. 20. vnitřního předpisu ČD V 25 ve smyslu závaznosti horní hranice intervalu kilometrického proběhu také u „periodické opravy vyvazovací“ a „periodické opravy hlavní“. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |