EN Česky

Vznik události: 13. 11. 2017, 7.34 h.
Popis události: střetnutí vlaku Os 14212 s nákladním automobilem.
Dráha, místo: dráha železniční, kategorie regionální, Vizovice – Otrokovice, mezi železniční stanicí Lípa nad Dřevnicí a zastávkou Želechovice nad Dřevnicí, železniční přejezd P8251 v km 17,427
Zúčastněni: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy);   České dráhy, a. s. (dopravce vlaku Os 14212);
řidič nákladního automobilu.
Následky: 6 zraněných;
celková škoda 635 300 Kč.
Bezprostřední příčina: nedovolený vjezd nákladního automobilu na železniční přejezd P8251 v době, kdy se k němu blížil vlak Os 14212.
Přispívající faktor: nebyl Drážní inspekcí zjištěn.
Zásadní příčina:

vjetí nákladního automobilu na železniční přejezd P8251 v době, kdy bylo možno vidět přijíždějící vlak Os 14212 a slyšet jeho houkání nebo pískání;

jednání řidiče nákladního automobilu před železničním přejezdem P8251, kde si nepočínal zvlášť opatrně a nepřesvědčil se, zda může železniční přejezd bezpečně přejet

Systémová příčina: nebyla Drážní inspekcí zjištěna.
Bezpečnostní doporučení: Drážnímu úřadu:
přijetí vlastního opatření směřujícího k zajištění realizace všech Drážní inspekcí již dříve vydaných bezpečnostních doporučení, která byla vydána za účelem zvyšování úrovně zabezpečení železničních přejezdů a předcházení mimořádným událostem;
přijetí vlastního opatření zajišťujícího, aby v rámci své činnosti jako speciálního stavebního úřadu při stavebních řízeních ve věcech železničních přejezdů a dalších staveb mající vliv na bezpečnost na železničních přejezdech, byly při rekonstrukcích a modernizacích tratí v co největší míře nahrazovány železniční přejezdy mimoúrovňovým křížením dráhy železniční a pozemní komunikace nebo byly zcela rušeny, a to za podmínky zajištění odpovídající náhradní trasy pro účastníky provozu na pozemních komunikacích;
přijetí opatření, které zajistí, že u železničního přejezdu P8251, budou učiněny všechny nezbytné kroky v rámci svěřených pravomocí vedoucí ke zrušení železničního přejezdu při nejbližší rekonstrukci nebo modernizaci tratě, respektive jeho nahrazení na vhodném místě přechodem pro pěší, a to při zajištění odpovídající náhradní trasy pro ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích;
přijetí opatření, které zajistí, že u železničního přejezdu P8251, zabezpečeného v současné době pouze výstražným křížem, bude dopravní značení na tomto železničním přejezdu bezodkladně zvýrazněno retroreflexním žlutozeleným fluorescenčním podkladem, toto dále bude ze směru od silnice I. třídy č. 49 pro
zdůraznění významu umístěno i při levém okraji účelové pozemní komunikace, což výrazně eliminuje možnost jeho přehlédnutí při jízdě na železniční přejezd.
Magistrátu města Zlína, jakožto obecnímu úřadu s rozšířenou působností, který stanovuje místní a přechodnou úpravu provozu na místních a veřejně přístupných účelových komunikacích:
přijetí opatření, které zajistí, že u železničního přejezdu P8251, zabezpečeného v současné době pouze výstražným křížem, bude dopravní značení na tomto železničním přejezdu bezodkladně zvýrazněno retroreflexním žlutozeleným fluorescenčním podkladem, toto dále bude ze směru od silnice I. třídy č. 49 pro
zdůraznění významu umístěno i při levém okraji účelové pozemní komunikace, což výrazně eliminuje možnost jeho přehlédnutí při jízdě na železniční přejezd.
Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost

 

'