Vznik události: | 6. 12. 2007, 18:31 h. |
Popis události: | vykolejí drážního vozidla vlaku Os 3425. |
Dráha, místo: | na dráze železniční, celostátní Český Těšín – Výhybna Polanka nad Odrou (trať 301), v žst. Ostrava-Kunčice na bartovickém zhlaví v km 8,627 (kilometráž dráhy Ostrava hl. n. – Valašské Meziříčí) = km 28,442 (kilometráž dráhy Český Těšín – Výhybna Polanka nad Odrou)na výhybce č. 89 při odjezdu vlaku Os 3425. |
Bezprostřední příčina: | ulomení hlavy spodního dílu předního závěsu levého nosiče sekundárního vypružení předního podvozku drážního vozidla 063.321-4 za jízdy vlaku Os 3425. |
Zásadní příčina: | nezajištění stanoveného rozsahu údržby EMJ 460.013-6/014-4. |
Příčina způsobena předpisovým rámcem: | nevytvoření takového systému údržby drážních vozidel řady 460, který by zajistil jejich provozování v technickém stavu odpovídajícímu schválené způsobilosti. |
Bezpečnostní doporučení: | V souladu s ustanovením § 53b odst. (5) zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, v platném znění, doporučujeme provozovateli dráhy a drážní dopravy Českým dráhám, a. s.: • Vytvořit systém údržby drážních vozidel řady 460, který by umožnil zkontrolování skutečného technického stavu drážního vozidla zajišťující jeho bezpečný provoz. • Drážní inspekce současně doporučuje Drážnímu úřadu jako bezpečnostnímu a regulačnímu orgánu pro provozování drah a drážní dopravy přijmout ve věci vlastní opatření, které by u všech dopravců znemožnilo provozování drážních vozidel bez předchozího zkontrolování skutečného technického stavu tak, aby odpovídal schválené způsobilosti drážního vozidla. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |