EN Česky

Vznik události: 6. 12. 2007, 18:31 h.
Popis události: vykolejí drážního vozidla vlaku Os 3425.
Dráha, místo: na dráze železniční, celostátní Český Těšín – Výhybna Polanka nad Odrou (trať 301), v žst. Ostrava-Kunčice na bartovickém zhlaví v km 8,627 (kilometráž dráhy Ostrava hl. n. – Valašské Meziříčí) = km 28,442 (kilometráž dráhy Český Těšín – Výhybna Polanka nad Odrou)na výhybce č. 89 při odjezdu vlaku Os 3425.
Bezprostřední příčina:  ulomení hlavy spodního dílu předního závěsu levého nosiče sekundárního vypružení předního podvozku drážního vozidla 063.321-4 za jízdy vlaku Os 3425. 
Zásadní příčina: nezajištění stanoveného rozsahu údržby EMJ 460.013-6/014-4.
Příčina způsobena předpisovým rámcem: nevytvoření takového systému údržby drážních vozidel řady 460, který by zajistil jejich provozování v technickém stavu odpovídajícímu schválené způsobilosti.
Bezpečnostní doporučení: V souladu s ustanovením § 53b odst. (5) zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, v platném znění, doporučujeme provozovateli dráhy a drážní dopravy Českým dráhám, a. s.:
• Vytvořit systém údržby drážních vozidel řady 460, který by umožnil zkontrolování skutečného technického stavu drážního vozidla zajišťující jeho bezpečný provoz.
• Drážní inspekce současně doporučuje Drážnímu úřadu jako bezpečnostnímu a regulačnímu orgánu pro provozování drah a drážní dopravy přijmout ve věci vlastní opatření, které by u všech dopravců znemožnilo provozování drážních vozidel bez předchozího zkontrolování skutečného technického stavu tak, aby odpovídal schválené způsobilosti drážního vozidla.
Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost

 

 

'