EN Česky

Vznik události: 14. 8. 2015, 14:51 h.
Popis události: střetnutí vlaku Mn 82100 s osobním automobilem na železničním přejezdu.
Dráha, místo: dráha regionální, č. 317D Kunovice – Veselí nad Moravou, železniční přejezd P7953 v km 94,356.
Zúčastněni:

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy);  

ČD Cargo, akciová společnost (dopravce vlaku Mn 82100);
řidič osobního automobilu.

Následky: 2 usmrcené osoby;
2 zraněné osoby;
celková škoda 181 360 Kč.
Bezprostřední příčina: nedovolený vjezd osobního automobilu na železniční přejezd v době, kdy se k němu blížil vlak.
Přispívající faktor: nebyl Drážní inspekcí zjištěn.
Zásadní příčina: nedodržení pravidel provozu na pozemních komunikacích řidičem silničního vozidla;
jednání řidiče osobního automobilu před železničním přejezdem, kde si nepočínal zvlášť opatrně a nepřesvědčil se, zda může železniční přejezd bezpečně přejet;
nedání přednosti drážní dopravě na úrovňovém křížení pozemní komunikace s dráhou;
vjetí osobního automobilu na železniční přejezd v době, kdy již byl vidět přijíždějící vlak.
Systémová příčina: nebyla Drážní inspekcí zjištěna.
Bezpečnostní doporučení:

Správě železniční dopravní cesty, státní organizaci:
1. provést změnu zabezpečení železničního přejezdu P7953 na světelné zabezpečovací zařízení doplněné závorovými břevny;
2. vzhledem ke skutečnosti, že velké množství střetnutí na železničních přejezdech a s nejhoršími následky se odehrává na železničních přejezdech zabezpečených výstražnými kříži, dále zvyšovat, z důvodu zajištění maximální bezpečnosti provozování drážní dopravy a účastníků provozu na pozemních komunikacích,
úroveň jejich zabezpečení tak, aby při rekonstrukcích a modernizacích tratí, železničních přejezdů, nejen těch zařazených do evropského železničního systému, bylo projektováno a instalováno pouze přejezdové zabezpečovací zařízení světelné doplněné celými závorovými břevny.

Drážnímu úřadu přijetí vlastního opatření směřujícího k zajištění realizace výše uvedeného bezpečnostního doporučení (bod 2.) i pro ostatní provozovatele drah v ČR.
Ministerstvu dopravy ČR zapracování výše uvedeného bezpečnostního doporučení pro provozovatele dráhy (bod 2.) do zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, v platném znění.

Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost

 

'