EN Česky

Vznik události: 13. 7. 2019, 15.14 h.
Popis události: střetnutí vlaku Os 17750 s dodávkovým automobilem s následným vykolejením vlaku.
Dráha, místo: dráha železniční, kategorie regionální, Rakovník – Mladotice, mezi dopravnami D3 Lubná a Zavidov, železniční přejezd P1735 v km 8,544.
Zúčastněni: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy);  
České dráhy, a. s. (dopravce vlaku Os 17750);
řidič dodávkového automobilu.
Následky: 1 usmrcená osoba, 7 zraněných;
celková škoda 5 200 000 Kč. *)
*) Výše škody ke dni zpracování ZZ nebyla konečná.
Bezprostřední příčina: nedovolené vjetí dodávkového automobilu na železniční přejezd P1735 v době, kdy se k němu blížil vlak Os 17750 a byla dávána světelná a zvuková výstraha přejezdovým zabezpečovacím zařízením.
Přispívající faktor: nebyl Drážní inspekcí zjištěn.
Zásadní příčina: • nerespektování světelné a zvukové výstrahy přejezdového zabezpečovacího zařízení řidičem dodávkového automobilu;
• jednání řidiče dodávkového automobilu před železničním přejezdem, kde si nepočínal zvlášť opatrně.
Systémová příčina: nebyla Drážní inspekcí zjištěna.
Bezpečnostní doporučení:

Drážnímu úřadu:
• přijetí vlastního opatření směřujícího k zajištění realizace všech Drážní inspekcí již dříve vydaných bezpečnostních doporučení určených ke zvyšování úrovně bezpečnosti nebo předcházení vzniku mimořádných událostí na železničních přejezdech, aby při rekonstrukcích a modernizacích tratí, železničních přejezdů, už bylo projektováno, instalováno a schvalováno pouze přejezdové zabezpečovací zařízení světelné doplněné závorovými břevny;
• přijetí opatření, které zajistí doplnění železničního přejezdu P1735 zabezpečeného
v současné době světelným zabezpečovacím zařízením o závorová břevna, která z hlediska optické zábrany sníží pravděpodobnost vjezdu řidiče na železniční přejezd při jeho nereagování na světelnou signalizaci železničního přejezdu ve výstraze.

Městskému úřadu Rakovník, jakožto silničnímu správnímu úřadu ve věcech silnic II. třídy:
• přijetí opatření, které zajistí, že svislé dopravní značky A 31a „Návěstní deska“ (240 m) doplněná dopravní značkou A 30 „Železniční přejezd bez závor“, A 31b „Návěstní deska“ (160 m) a A 31c „Návěstní deska“ (80 m) umístěné před železničním přejezdem P1735 v obou směrech, budou dovybaveny žlutozeleným retroreflexním podkladem za účelem zvýraznění jmenovaných dopravních značek.

Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné události








'