EN Česky

Vznik události: 24. 3. 2014, 8:31 h.
Popis události: střetnutí vlaku Os 5306 se silničním motorovým vozidlem – osobním automobilem.
Dráha, místo: dráha celostátní, Havlíčkův Brod Pardubice-Rosice nad Labem, traťová kolej mezi železničními stanicemi Rozsochatec a Chotěboř, železniční přejezd P5270 v km 16,388.
Zúčastněni: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel dráhy);  
České dráhy, a. s. (dopravce vlaku Os 5306).
Následky: 1 usmrcený a 1 zraněný;
celková škoda 450 000 .
Bezprostřední příčina: nedovolený vjezd osobního automobilu na železniční přejezd P5270 v době, kdy na něj vjel vlak Os 5306.
Přispívající faktor: nebyl Drážní inspekcí zjištěn.
Zásadní příčina:

nerespektování výstrahy přejezdového zabezpečovacího zařízení železničního přejezdu P5270, dávané dvěma červenými střídavě přerušovanými světly a přerušovaným zvukem zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení;
vjetí osobního automobilu na ŽP v době, kdy již byl vidět přijíždějící vlak.

Systémová příčina: nebyla Drážní inspekcí zjištěna.
Bezpečnostní doporučení: Správě železniční dopravní cesty, státní organizaci:
vzhledem ke skutečnosti, že nejvíce střetnutí na železničních přejezdech a s nejhoršími následky se odehrává na železničních přejezdech zabezpečených přejezdovým zabezpečovacím zařízení světelným bez závorových břeven, v souladu se zněním předchozích doporučení „Vydání bezpečnostního doporučení“ č. j.: 877/2012/DI, ze dne 14. 11. 2012, „Vydání bezpečnostního doporučení“ č. j.: 937/2012/DI, ze dne 2. 1. 2013, „Vydání bezpečnostního doporučení“ č. j.: 940/2012/DI, ze dne 3. 1. 2013 a Vydání bezpečnostního doporučení“ č. j.:
134/2014/DI, ze dne 18. 2. 2014 dále zvyšovat, z důvodu zajištění maximální bezpečnosti provozování drážní dopravy a účastníků provozu na pozemních komunikacích, úroveň jejich zabezpečení tak, aby při rekonstrukcích
a modernizacích tratí, železničních přejezdů, nejen těch zařazených do evropského železničního systému, bylo projektováno a instalováno pouze přejezdové zabezpečovací zařízení světelné doplněné závorovými břevny.
Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost

 

'