Vznik události: | 08.01.2009 06:52 |
Popis události: | střetnutí vlaku Os 8043 s osobním automobilem na přejezdu (důsledek uváznutí automobilu na přejezdu) |
Dráha, místo: | Dráha celostátní Plzeň – České Budějovice, širá trať, mezistaniční úsek Zliv – Hluboká nad Vltavou, přejezd zabezpečený přejezdovým zabezpečovacím zařízením světelným s pozitivním signálem (bílé světlo) bez závor, km 222,975 |
Zúčastněni: | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel) České dráhy, a. s. (dopravce) Uživatel pozemní komunikace (řidič a vlastník automobilu) |
Následky: | Celková hmotná škoda 100.360,- Kč Přerušení provozování dráhy a drážní dopravy 1 hod. 46 min. Bez újmy na zdraví osob |
Bezprostřední příčina: | Stání (uváznutí) automobilu na železničním přejezdu. |
Přispívající faktor: | nebyl Drážní inspekcí zjištěn. |
Zásadní příčina: | Nezastavení drážní dopravy. |
Příčina v systému bezpečnosti: | Chybějící systém jednotného označení železničních přejezdů, sloužící k nezaměnitelné identifikaci železničních přejezdů z pohledu dráhy, tj. železniční a silniční topologie, jak pro provozovatele drah a dopravce, tak i účastníky silničního provozu a složky integrovaného záchranného systému. |
Bezpečnostní doporučení: | Na základě výsledků šetření MU (nehody) – střetnutí vlaku Os 8043 s osobním automobilem na přejezdu v km 222,975, dráhy železniční celostátní Plzeň – České Budějovice, dne 8. 1. 2009, Drážní inspekce jako věcně příslušný úřad, ve smyslu § 53b odst. 5 zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, opakovaně doporučuje: - provozovateli dráhy, kterým je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, zavést jednotný systém označení železničních přejezdů z pohledu dráhy železniční, tj. železniční a silniční topologie, jak pro provozovatele drah a dopravce, tak i účastníky silničního provozu a složky integrovaného záchranného systému, a to ve smyslu bezpečnostních doporučení uvedených v příslušných zprávách o výsledku šetření příčin a okolností vzniku mimořádné události; - Drážnímu úřadu jako národnímu bezpečnostnímu orgánu rozšíření tohoto bezpečnostního doporučení i na ostatní provozovatele dráhy celostátní, regionální a vleček. |
Závěrečná zpráva: | Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost |