EN Česky

 

Vznik události: 08.01.2009 06:52
Popis události: střetnutí vlaku Os 8043 s osobním automobilem na přejezdu (důsledek uváznutí automobilu na přejezdu)
Dráha, místo: Dráha celostátní Plzeň – České Budějovice, širá trať, mezistaniční úsek Zliv – Hluboká nad Vltavou, přejezd zabezpečený přejezdovým zabezpečovacím zařízením světelným s pozitivním signálem (bílé světlo) bez závor, km 222,975
Zúčastněni: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (provozovatel)
České dráhy, a. s. (dopravce)
Uživatel pozemní komunikace (řidič a vlastník automobilu) 
Následky: Celková hmotná škoda 100.360,- Kč
Přerušení provozování dráhy a drážní dopravy 1 hod. 46 min.
Bez újmy na zdraví osob 
Bezprostřední příčina: Stání (uváznutí) automobilu na železničním přejezdu.
Přispívající faktor: nebyl Drážní inspekcí zjištěn.
Zásadní příčina: Nezastavení drážní dopravy.
Příčina v systému bezpečnosti: Chybějící systém jednotného označení železničních přejezdů, sloužící k nezaměnitelné identifikaci železničních přejezdů z pohledu dráhy, tj. železniční a silniční topologie, jak pro provozovatele drah a dopravce, tak i účastníky silničního provozu a složky integrovaného záchranného systému.
Bezpečnostní doporučení: Na základě výsledků šetření MU (nehody) – střetnutí vlaku Os 8043 s osobním automobilem na přejezdu v km 222,975, dráhy železniční celostátní Plzeň – České Budějovice, dne 8. 1. 2009, Drážní inspekce jako věcně příslušný úřad, ve smyslu § 53b odst. 5 zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, opakovaně doporučuje:
- provozovateli dráhy, kterým je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, zavést jednotný systém označení železničních přejezdů z pohledu dráhy železniční, tj. železniční a silniční topologie, jak pro provozovatele drah a dopravce, tak i účastníky silničního provozu a složky integrovaného záchranného systému, a to ve smyslu bezpečnostních doporučení uvedených v příslušných zprávách o výsledku šetření příčin a okolností vzniku mimořádné události;
- Drážnímu úřadu jako národnímu bezpečnostnímu orgánu rozšíření tohoto bezpečnostního doporučení i na ostatní provozovatele dráhy celostátní, regionální a vleček.
Závěrečná zpráva: Závěrečná zpráva o výsledcích šetření mimořádné událost

 

'